Gå til innhold
Hundesonen.no

Bodø utstillingen Norsk SaltenBrukshundklubb&Norsk Terrierklubb


tm100021
 Share

Recommended Posts

Oliver fikk idag sitt første cert og BIR for Maija Heinilä :)Kritikken var; Exc type, utmerket kjønnspreg, edelt hode, korr ører, nydelig øyne, velvinklet front, bra bredde i brystkassen, ennå en smule bakhøy men det kommer med alderen. prima benstamme for en arbeidshund, bra pels og farge, utm temp, beveger seg sunt og pararelt, velvist.

Jeg er så fornøyd, ikke bare gjorde han det bra idag, men itillegg for en dommer som jeg virkelig liker også og som jeg bevisst meldte på alle tre hundene fordi jeg ville ha kritikk fra henne.

Lyra fikk idag Exc (Eneste tispe med exc) Og fikk beskjed om at hun var en veldig sunn og god type med en exc konstruksjon og sunne, rasetypiske bevegelser som ikke blir hemmet på noe måte av veiving verken foran eller noe trang bak. Hun hadde en god front med korrekt vinkling som hun savnet hos mange Collies og håpet at jeg hadde tenkt noe på videre avl med henne.

En ting er å få en fin kritikk, men å høre det der var noe for seg selv

:) Hun fikk ikke CK fordi hun ER virkelig totalt nedrøytet, og mangler det siste "preget", hun har ikke noe som helst krage feks... Hehe.

Jeg svever littegran nå

:)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag så ble Oliver BIR igjen med CERT og Simi ble BIM med cert og slo den et år eldre tispen :) Fine juniorene mine. Simi; 1 year, complete scissorbite without being narrow in bite. Exc expression, good pigmentation, well set ears, good color and coat. Chest well developed. Topline a bit soft because of age. Good bones. Well presented. Good temperament, Good flowing movement from all sides.

Oliver;1 year old scissorbite without being narrow in bite. Exc expression. Good Color and Coat. Dark eyes. Exc earset. Well developed chest. Exc neckline. Topline being a bit soft because of age. Exc Bones. Exc movement from all sides with exc drive. An excellent juniormale with exc potential. Well presented.

Vi ble ikke igjen i gruppen da det var annen dommer og det blir lange dager.... Første rase i ringen så orket ikke å vente i så mange timer :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...