Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg ser på tv....å der så jeg:


Caro
 Share

Recommended Posts

Hehe ja, jeg sitter å ser på hundeviskeren og der kom det ett klipp om 2 hunder som ikke likte hverandre.

Det var to personer som var sammen og hadde hver sin hund (blandinger tror jeg, hvis ikke den ene er americansk bull dog eller noe...uansett) de hundene likte ikke hverandre å da skulle sikkert eierene vise til kamera hva som skjer å da måtte jeg le/bli frustrert!

Asså der kommer han med hunden sin, hunden henger i båndet og drar han med mot den andre hunden (denne har munnkurv) da hundene er 2 m fra hverandre hyler damen som holder den andre hunden "oh here wo go again aaaAAAIAAAAH!" hundene hopper på hverandre og alt det der, å hadde det vært meg med en av hundene hadde jeg gått unna med hunden min, MEN disse to her de bare sto/gikk etter hundene sine og skrek "no, can't you stop? stop it! oh my god!"

Asså jeg vet att det ikke er alltid like lett å dele to hunder som braker sammen, men dette her så bare rart ut, de prøvde ikke engang...:S

Det var sikkert for å vise folk hva som skjer osv, men...uf nei :P

Åsså var det en der en liten "krølle hund" som hadde tatt over sengen til eierene, eller bare mannen i huset fikk ligge i senga, damen fikk ikke lov. Det jeg la merke til der var det att mannen bare lå der og lot hunden bite og gleffse etter damen som ville opp i senga..hadde det vært samboeren min som hadde ligget slik og latt hunden holde på hadde han fått beskjed om å få den bikkja ned fra sengen!

Denne damen hadde bodd på tv rommet siden de flyttet inn i det huset...det hadde ikke jeg akseptert..

Har dere sett ting dere har lagt merke til på tv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, glem nå ikke at dette er hele poenget med reality TV, det tweakes slik at du skal synes folk er idioter og dermed føler deg bedre med deg selv. Du ser neppe en representativ framstilling av hvordan ting faktisk er liksom.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV er underholdning, og vi underholdes mest av masse masse drama og masse forferdelig for så å få en happy ending av noe slag.

underholdende er det! :) men jammen kan man begynne å lure på hvor rare mennesker kan være! :P

*sitter jeg og skriver som ikke er annet enn perfekt!* :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo huske at for en del hundefolk fra andre land så er vi rare her i Norge, vi går jo tur med hundene våres ;) Pratet med ei på et spill fra USA og kom innpå den samtalen. Sa jeg gjerne tok med bikkja et par timer i skogen, da fikk hun omtrent sjokk. Det meste hunden dems fikk var ti minutter i nabolaget og det var kun fordi den ikke ville gjøre fra seg i hagen dems!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo huske at for en del hundefolk fra andre land så er vi rare her i Norge, vi går jo tur med hundene våres ;) Pratet med ei på et spill fra USA og kom innpå den samtalen. Sa jeg gjerne tok med bikkja et par timer i skogen, da fikk hun omtrent sjokk. Det meste hunden dems fikk var ti minutter i nabolaget og det var kun fordi den ikke ville gjøre fra seg i hagen dems!

OI! :o

Da liker jeg vårt "rare" hundehold best! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo huske at for en del hundefolk fra andre land så er vi rare her i Norge, vi går jo tur med hundene våres ;) Pratet med ei på et spill fra USA og kom innpå den samtalen. Sa jeg gjerne tok med bikkja et par timer i skogen, da fikk hun omtrent sjokk. Det meste hunden dems fikk var ti minutter i nabolaget og det var kun fordi den ikke ville gjøre fra seg i hagen dems!

Yess. La oss nå generalisere verdens mest mangfoldige land utfra én person. :P Jeg kjenner plenty hundefolk fra USA og mange av de er mye mer aktiv med hundene sine enn det jeg er.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åjada de fleste i USA osv er nok kjempe flinke med hundene sine! :) (jeg kjenner ingen der borte så ikke vet jeg, men tviler på att alle har hundene sine lenket bak i hagen 24/7)

Alle her i Norge er ikke eksemplariske hundeeiere heller akkurat...veit f.eks mange elghund eiere som bare bruker hunden på jakt om høsten og har hundene i hundegård resten av året.

Hehe husker jeg var med på å partere og veie en elg en høst og da begynte en gammel gubbe å snakke om hunden sin, en 1 år gammel elghund som var på sin første jakt. Han var ikke fornøyd med hunden sin, den gjorde ikke som han ba om, dro i båndet osv så da spurte jeg: hvor mye har du trent han da?? :) da svarte han: trent?? man skal ikke trene jakthunder, det kommer naturlig!

Jeg blei litt paff..skjønner att hundene har jaktinnstinkter osv, men de trenger vell noe trening også? :)

neida jeg sier ikke at alle jegere er slik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har sett den episoden som du nevner flere ganger. Det jeg synes er morsomst er jo hvor overrasket noen blir når hundene plutselig kommer under kontroll bare ved å sette noen grenser og gå på tur med den. så he-he, only in america? (neiiida) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess. La oss nå generalisere verdens mest mangfoldige land utfra én person. :P Jeg kjenner plenty hundefolk fra USA og mange av de er mye mer aktiv med hundene sine enn det jeg er.

Nei nei, var ikke det jeg mente :P Det er flinke hundefolk der og, uten tvil. Men jeg har møtt flere fra utlandet som blir sjokkert over at vi går med hundene enn ikke liksom :P Skal ikke lengre enn england for det liksom. Så i noen land blant de normale menneskene (altså ikke de som har hundeinteresse, men de som bare har en hund) så er det å gå tur noe rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...