Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeseng


Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med denne hundesengen http://www.hundeutstyr.no/nyhet-gravel-hundeseng-svart-p-677.htm eller lignende?

Vi skal ha en ny til Leo, men den må være lett å tørke av ( da noen tar med den frosne vomen sin i senga si når han spiser den) helst så lett å tørke av at det holder med fuktig klut og ikke maskinvask av trekk/fyll.

Og han er godt bepelset, så han vil ikke ha en veldig varm seng, men gjerne at det er litt tykkelse på den, men at den er fast og ikke for bløt.

Så, noen som har tips om senger som fyller kravene? Jeg ser meg bare blind på verdenswebben jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med denne hundesengen http://www.hundeutst...svart-p-677.htm eller lignende?

Vi skal ha en ny til Leo, men den må være lett å tørke av ( da noen tar med den frosne vomen sin i senga si når han spiser den) helst så lett å tørke av at det holder med fuktig klut og ikke maskinvask av trekk/fyll.

Og han er godt bepelset, så han vil ikke ha en veldig varm seng, men gjerne at det er litt tykkelse på den, men at den er fast og ikke for bløt.

Så, noen som har tips om senger som fyller kravene? Jeg ser meg bare blind på verdenswebben jeg...

Biabed må da være perfekt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken virker ikke.

dumme linken.. nå da http://shopping.kelk...-hundeseng.html ? :)

edit: vurdere bia bed igjen siden de har madrass, greit å ha en seng han kan ligge helt utstrakt i, han har en sånn rund med kanter han bruker av og til..

Hvor kan man finne bia bed madrass? har bare sett sånn med kanter.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dumme linken.. nå da http://shopping.kelk...-hundeseng.html ? :)

Den er IKKE enkel å børste av. Jeg har den nemlig. Men jeg har og dalmatiner, og hårene hans borrer seg inn overalt da. Ville ikke brukt den som underlag for vogh. Med mindre du kjøper det teppet som hører med da, og vasker ofte i maskin.

Også er den veldig bløt. Det er en sakkosekk liksom, hunden synker ned. Jeg syntes den så innmari kul ut på bildet, og ble overrasket over hvor myk den var. Glad jeg fikk den brukt for en hundrings, hadde blitt skuffet om jeg hadde brukt nesten tusen kroner på den (med trekk).

Jeg skal ta ut kulene da, og putte i en madrass istedenfor etterhvert. Sekken med kulene inni har uansett gått istykker. For bortsett fra at trekket er en hårmagnet er det kanskje kult :P Og da vil den jo se ut som på bildet, og ikke som en bumpete klump.

Casper liker den godt da, men han liker og å ligge mykt. Men jeg er fortsatt på jakt etter den perfekte sengen. Jeg trodde dette skulle være den, men var synd at hårene hans fester seg slik, den ser fort skitten ut... :/

IMG_20110825_105812.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er IKKE enkel å børste av. Jeg har den nemlig. Men jeg har og dalmatiner, og hårene hans borrer seg inn overalt da. Ville ikke brukt den som underlag for vogh. Med mindre du kjøper det teppet som hører med da, og vasker ofte i maskin.

Også er den veldig bløt. Det er en sakkosekk liksom, hunden synker ned.

da blir det ikke den, selvom den var veldig fin :P men han liker det ikke for bløtt, og vil helst bare kunne tørke over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da blir det ikke den, selvom den var veldig fin :P men han liker det ikke for bløtt, og vil helst bare kunne tørke over...

Nei, høres ikke akkurat ut som den sengen du er ute etter. Bildet av den lyver slik, for den ser så annerledes ut enn den egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorvald liker best ludde (saueskinnsaken fra IKEA), men det er ikke VogH-safe (ja, vi har måttet gått noen runder med å unngå at frossen mat tas med i sofa eller på ludde..) :P Men ville sett etter biabed ja, høres ut som midt i blinken. Men vet ikke hvor de har det der nede hos deg, her i Trondheim har de endel utvalg i de større dyrebutikken, men vet ikke om de har bare madrassen, for har ikke titta så nøye på sånt siden Thorvald elsker ludde over alt i verden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorvald liker best ludde (saueskinnsaken fra IKEA), men det er ikke VogH-safe (ja, vi har måttet gått noen runder med å unngå at frossen mat tas med i sofa eller på ludde..) :P Men ville sett etter biabed ja, høres ut som midt i blinken. Men vet ikke hvor de har det der nede hos deg, her i Trondheim har de endel utvalg i de større dyrebutikken, men vet ikke om de har bare madrassen, for har ikke titta så nøye på sånt siden Thorvald elsker ludde over alt i verden..

Haha, nei vi skal ikke prøve oss på ludde tror jeg :P han får lov å ta den i senga si i gangen, men ikke ut i stua eller noe, det er strengt forbudt :P

Men blir ikke Thorvald fryktelig varm av å ligge på ludde da? Leo hadde rent bort ser jeg for meg :P

Er ikke sånn kjempe utvalg i dyrebutikkene her ved meg syns jeg :/ regner med å måtte bestille via nettbutikk, de er fryktelig dyre her også, dyrebutikkene, hvertfall på det jeg vil ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei vi skal ikke prøve oss på ludde tror jeg :P han får lov å ta den i senga si i gangen, men ikke ut i stua eller noe, det er strengt forbudt :P

Men blir ikke Thorvald fryktelig varm av å ligge på ludde da? Leo hadde rent bort ser jeg for meg :P

Er ikke sånn kjempe utvalg i dyrebutikkene her ved meg syns jeg :/ regner med å måtte bestille via nettbutikk, de er fryktelig dyre her også, dyrebutikkene, hvertfall på det jeg vil ha :P

Han får lov til å ha med noen andre ting enn VogH bort da, ting som er helt frossent etc, for han vasker alltid ludden sin veeeldig godt etterpå :P Den er overraskende lite ekkel, egentlig. Thorvald skulle egentlig ikke ha luddeseng, men vi hadde en ludde på gulvet på soverommet, også spydde Thorvald på den, så da fikk Thorvald den ludden, mens vi fikk oss ny, hehe (den har han enda ikke spydd på, men han får sove på den når han sover på soverommet og ikke orker å ligge i senga mer).

Vi bor i en beinkald kjellerleilighet, så nei, han blir ikke så varm :P Sover nok like mye på gulvet som han gjør på ludde, men når han skal ligge veldig godt (han liker å ligge mykt om han får noe veeldig godt å spise på, f.eks. et tyggebein eller en stor godbit, og da må han alltid på ludden sin. Han kan ligge i sofaen mens han får det, men løper rett til ludde, spiser hva enn det var, før han kommer tilbake :P), evt når han er sliten, velger han alltid ludde, så han stortrives med den, det er det ikke tvil om. Han liker å ligge mykt, denne primadonnaen min, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...