Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund og nyttårsraketter


Guest lijenta
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta

Vet ikke om det havner riktig. Men dere kan godt komme med tanker.

Altså Border Collien er nå fire år. Hun var ikke redd for raketter men har blitt mer og mer redd. Vi tror det er fordi hun ser dårlig.

Kan jo forklare hvorfor. Vi går på tur langsmed veien i skumring/mørke og det kommer en bil bakfra og lyser opp vegen for oss. Da begynner hun å stresse. Er det lyst og vi går på samme vegen så er hun helt rolig når bilen kommer forbi. Hun løper villmann når det er mørk så det er godt det er jorder rundt her. Alt ser ut som å bli tatt på strak arm men kan stresse litt når det er skumring og mye som skjer. Lyder san ellers er av typen må sjekkes ut og virker ikke redd for dem.

Jeg vet at det finnes cd med rakettlyder, det finnes medisin og at en kan reie bort til et sted uten raketter den natta. Hva ville dere gjort? Hun fungerer fint i hverdagen.

Edit: For meg sist nyttårsaften så virket det som hun reagerte på lyset og ikke lyden. Hun hoppet opp i fanget mitt og jeg la teppe over damen og hun roet seg ned samtidig som det fortsatt var hørbart at folk smalt raketter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da foreslår jeg at du drar til veterinær og øyelyser henne :) Hvis ikke, så er det ikke uvanlig at hunder med mentale brister blir verre når de blir voksne, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Hun er øyelyst og det er bekreftet at hun ser dårlig fra det holdet også. Husker ikke hva det er. Det er kunn på nyttårsaften og når det kommer biler bakfra i skumringen som gjør stress og nyttårsaften så blir hun redd. ALtså bilene så stresser hun når vi kommer inn i lyskjegla og stresset er borte når vi havner ut av lyskjegla. Har jo eller sett at noen oppgaver blir gjort på en "blond" måte.

Nå er jeg ikke helt inn i det med hund og mentale brister har bare hatt en her og han var tydelig mentalt noe feil med så han fikk fri. Ellers så virker hunden stort sett som en med bra gemytt på for og være BC. Men jeg kan jo ta feil.

Men om hun har noen mentale brister er i orden så lenge det går ann å leve med det. Nå er det hunden til sønn og det er ikke sikkert jeg er der til nyttårsaften og kan roe hunden. Hva gjør sønn da? Han får ikke roet henne ned på samme viset som jeg gjorde tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...