Gå til innhold
Hundesonen.no

Livstegn fra minxdesign.se?


Guest Ulla-Britt
 Share

Recommended Posts

Guest Ulla-Britt

Er det noen som har fått varer eller svar på mail etc fra Minxdesign de siste ukene?

Hadde ikke halsbåndene vært så utrolig fine, så hadde jeg gitt f i hele bestillinga, men jeg vil jo ha. Og helst i går, egentlig. Har aldri opplevd at det skal være så vanskelig å gi noen penger før. (Har for øvrig heller aldri blitt så engasjert over et skarve halsbånd, men goddamnit. Det ble så fint.)

Dere som har handlet der, forskuddsbetalte dere? Jeg får ikke overført før jeg har et IBAN-nr (valgte først payson, men de krever jo kopi av halve dokumentskapet for å kunne betale med kort), og når det skal ta flere uker å få betalingsinfo eller svar på mail overhodet, så lurer jeg på hvor lurt det er å sende over penger dit i utgangspunktet.

Men nå blir jo alle andre halsbånd bare ufattelig kjipe erstatninger. :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler fra Minx med jevne mellomrom, til tross for utrolig lang produksjonstid, fordi halsbåndene rett og slett er HELT fantastiske. :) Jeg har også ordna meg Payson-konto nettopp for å slippe enda et treigere moment. Det er flere på sonen som bestiller gjennom meg, nettopp fordi jeg har giddi å gå gjennom papirmølla for å den der kontoen. :P

Jeg veit at Anna skada seg rett før påske og derfor var sjukmeldt en stund etter det, men hun er aktiv på FB-gruppa si, og svarer på ting der. Hun jobber også på spreng og produserer 12-15 halsbånd per dag, så nå håper jeg vi får dem snart!

Hvis du melder deg inn i FB-gruppa, er det nok lettere å få svar. Men det aller letteste er å skaffe seg Payson-konto...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Ah, takk for svar!

Det forklarer jo hvorfor ting tar litt tid. Uffda.

Jeg får smøre meg med litt mer tålmodighet. Guriland. De er jo verdt å vente på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Så fine! Nå fikk jeg ideer til omtrent hundre til. :D

Men hvor brede er de totalt? Vil tro en Shiba og SH har litt av den samme typen manke, og siden min er så liten, så er de vel ikke så helt ulike i størrelsen heller. Jeg valgte 4 cm (klarte ikke å kutte ned på det fine stoffet), men er redd lille ull kommer til å bli seende ut som hun tilhører en thailandsk longneck-stamme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine! Nå fikk jeg ideer til omtrent hundre til. :D

Men hvor brede er de totalt? Vil tro en Shiba og SH har litt av den samme typen manke, og siden min er så liten, så er de vel ikke så helt ulike i størrelsen heller. Jeg valgte 4 cm (klarte ikke å kutte ned på det fine stoffet), men er redd lille ull kommer til å bli seende ut som hun tilhører en thailandsk longneck-stamme.

Aiko er større enn Imouto, så hun får ofte et litt bredere enn knertis. Jeg prøver å holde båndene under 4 cm i samla bredde, nettopp pga manken. Når de går pent (dvs, det gjør jo egentlig Imouto aldri, hun er trekkhund på sin hals, nemlig) så ligger de fint utenpå manken, mens i trekk ser det jo unektelig litt snålt ut, men sånn vil det jo alltid bli. På det siste til Imouto (som blir dritkult! :drool: ) har jeg valgt 2.5 cm bånd og 4 cm samla, for å få mer av fôret. På de du ser over, er det 2.5 cm bånd på begge, og 3.5 cm samla på Lykkeboll, og 4 cm samla på Koseboll.

Her ser det litt fælt ut, fordi hun legger hodet bakover. Det ligger fint nede langs halsen ellers, altså:

DSC_6983.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte og forskuddsbetalte 3.april, men har ikke fått halsbåndet enda. Venter spent.

Jeg har payson-konto, men trengte da ikke noe kopier av noe som helst for å åpne det? Ikke som jeg kan huske hvertfall, åpnet for et år siden. Tror jeg bare registrerte kortet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Jeg bestilte og forskuddsbetalte 3.april, men har ikke fått halsbåndet enda. Venter spent.

Jeg har payson-konto, men trengte da ikke noe kopier av noe som helst for å åpne det? Ikke som jeg kan huske hvertfall, åpnet for et år siden. Tror jeg bare registrerte kortet mitt.

Nå må man sende kopi av passet + kopi av strømregning/bankbilag etc for å kunne bevise at du er den du er, og at du bor der du hevder. Ikke akkurat uoverkommelig, men veldig upraktisk når man er midt i flyttinga. :) Ingen fare for at noen kan misbruke kortet ditt der, mao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail for en uke sida, men ikke fått svar. Det er 7 uker i dag siden jeg la inn bestillinga. Noen som vet hvor langt hun har kommet i bestillingsdato? Jeg er ikke på FB.

Det aner jeg ikke, fordi hun ikke sier noe om sånt. Send mer mail! Greit at halsbåndene er flotte og at hun ikke fikk gjort noe på 3 uker, men det får være grenser...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Såpass, ja. Kom akkurat på at jeg ikke tok høyde for at vinterpelsen er i ferd med å ramle av, men da er det jo fare for at det kommer til å passe når det kommer likevel. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt inn en ny bestilling, men nå må jeg plutselig oppdatere opplysningene på payson. Så jeg tok bilde av passet mitt og et dokument, og har prøvd å legge det til der jeg skal. Men får bare opp en feilmelding med "at det har gått galt". Kan jeg ikke bare laste opp rett fra pc? Må jeg gjøre noe med bildene først? Trykker der det står bla gjennom, og trykker på bildene mine. Når jeg trykker Skicka tar det veldig lang tid, og så får jeg feilmelding. Samme skjedde i går :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men noen som vet når de får inn de nye rasesymbolene? SandyEyeCandy?

Bare nysgjerrig på hvordan Havanais-motivet ble seendes ut om det ble noe av. :)

Det blei ikke noe havanais-symbol fra min side fordi ingen kom med bilder som var gode nok. Men hun har sagt at dersom noen ønsker spesielle symboler, så kan dette skrives i den siste rubrikken idet du bestiller, så fikser hun det. :)

Jeg har lagt inn en ny bestilling, men nå må jeg plutselig oppdatere opplysningene på payson. Så jeg tok bilde av passet mitt og et dokument, og har prøvd å legge det til der jeg skal. Men får bare opp en feilmelding med "at det har gått galt". Kan jeg ikke bare laste opp rett fra pc? Må jeg gjøre noe med bildene først? Trykker der det står bla gjennom, og trykker på bildene mine. Når jeg trykker Skicka tar det veldig lang tid, og så får jeg feilmelding. Samme skjedde i går :(

Og det der høres ut som et Payson-spørsmål. :)

Flott at halsbåndet kommet nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...