Gå til innhold
Hundesonen.no

Eroja, min lille frøken spinnvill er borte


Wentakeri
 Share

Recommended Posts

Mandag 30. april var det på tide å si farvel til en herlig hund.

Eroja fikk konstantert forskjellige allergier den sommeren hun ble 3 år. Gras var en av tingene hun var allergisk mot. Og spiste hun gress, klødde hun - noe helt forferdelig. At hun klødde seg til blods under øynene og snuten var heller regelen enn unntaket. Og å hindre henne i å spise gress var ikke alltid like enkelt.... Å holde henne unna andre ting hun reagerte - storfe -og saukjøtt - var mye lettere.

Flere ting ble prøvd, bl.a akkupunktur, som skulle styrke immunforsvaret. Men, etter 3. behandlingen fikk hun en voldsom reaksjon, så det var tydelig noe som var på vei ut av kroppen. Hun var desperat - og det neste var kortisontabletter, som ga nesten umiddelbar virkning, og kløen forsvant - heldigvis!

Men hun plagdes nok likevel, selv om ikke jeg så det. For etterhvert ble stadig flere dagligdagse ting skummelt og farlig. Var veldig vondt å se at hun stadig oftere falt totalt sammen, av "ingenting". Hun fortjente ikke å gå rundt å være redd mye av tiden. I gode var hun sitt gamle jeg - glad og sosial, leken og full av farsk. Og det er slik jeg vil huske henne! Gode jenta mi!

Vil rette en stor takk til Heimdal dyreklinikk for en avlappende ramme rundt det. Eroja sovnet inn på fanget mitt på den trekledte toppen like ved klinikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...