Gå til innhold
Hundesonen.no

Forslag til hund? Kløv/tur, spor, lydighet


Balrog
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg flytter høsten 2013, og har derfor tenkt å kjøpe meg en valp på sommeren :)

For tiden bor jeg hos foreldrene mine med to dvergschnauzere, og kan ikke tenke meg å bo uten en hund når jeg flytter!

Jeg har planer om å bruke hunden til lydighet, spor og kløv/turgåing på hobbybasis (ikke konkuranse i første omgang).

Rasene jeg vurderer er Rottweiler, Labrador og Alaskan Malamute. Ganske ulike raser, men gode brukshunder alle sammen. Jeg har delvis lagt fra meg tanken på en Malamute, siden jeg vil vente til jeg har mulighet til å ha hundegård.

Har dere noen gode innvendinger?

Er forresten 18 år gammel jente. Jeg har erfaring med store hunder (Riesen Schnauzer, Schäfer og div Huskyer), så jeg vet hva det innebærer å ha krevende raser, - da tenker jeg spesielt på Rottweileren.

Jeg vil gjerne kjøpe enda en hund om et par år (helst en av de nevnte rasene), siden hunder er flokkdyr og gjerne liker å være flere i lag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

Jeg har faktisk tenkt litt på Dobermann, men har inntrykk av at de har en god del mer "motor" enn rottweileren?

Og Labrador er som sagt en veldig fin rase! Men har hørt de er veldig hormonelle. Noen som kan bekrefte det? Har hatt ei tispe som var veldig hormonell, og det var ikkje kjekt for hverken hund eller eier... fikk innbilt svangerskap flere ganger i året (og plager av det), og ingen tips fra dyrlegen etc fungerte :(

Er glad jeg begynte leitingen nå, for det er virkelig ikke lett å bestemme seg! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk tenkt litt på Dobermann, men har inntrykk av at de har en god del mer "motor" enn rottweileren?

Det er i hvert fall ganske langt fra labrador og mutte til dobermann :) Tror du kan legge fra deg doberen med det samme, med mindre du vil bruke mesteparten av tiden på LP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...