Gå til innhold
Hundesonen.no

Tidlige tegn på drektighet?


enomena
 Share

Recommended Posts

Har akkurat parret tispa mi (1uke siden) og er jo veldig spent på om det blir noe ut av det. Har ikke hatt noe kull på henne før. De "hang" ikke sammen i etterkant, men har jo fått beskjed om at det ikke er et "must" for at det skal bli valper og utfra det vi så, så gikk det for hannen inne i henne. Og ho hadde "besøk" av han flere turer. Da må man jo bare håpe! :ahappy:

Lurer på om dere kan gi meg litt tips å se etter i tiden fremover og når man eventuelt kan dra til dyrlegen for blodprøve/UL?

Jeg skal jo innom dyrlegen og høre med dem også, men tenker jo på det NÅ :twitch:

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Har akkurat parret tispa mi (1uke siden) og er jo veldig spent på om det blir noe ut av det. Har ikke hatt noe kull på henne før. De "hang" ikke sammen i etterkant, men har jo fått beskjed om at det ikke er et "must" for at det skal bli valper og utfra det vi så, så gikk det for hannen inne i henne. Og ho hadde "besøk" av han flere turer. Da må man jo bare håpe! :ahappy:

Lurer på om dere kan gi meg litt tips å se etter i tiden fremover og når man eventuelt kan dra til dyrlegen for blodprøve/UL?

Jeg skal jo innom dyrlegen og høre med dem også, men tenker jo på det NÅ :twitch:

Takk!

Helt seriøst - detter ting man leser seg opp på FØR man vurderer å ha kull. Før man vurderer å ha valper så leser man seg opp på ALT som har med paring, svangerskap, fødsel, spedvalper, større valper osv.

Du bør - slik jeg ser det - lese deg opp på en hel del.

Men ja - det kan bli valper uten heng

Første tegn til at tispen sannsynlig er drektig er at vulva forsatt er hoven og det kommer litt blankt slim

Tegn to er at tispen etter to til tre uker kan begynne å spise litt dårlig.

Ultralyd kan tas fra dag 28 etter parring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...