Gå til innhold
Hundesonen.no

fly med hund


Leslie elise
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen! Vi er i ferd med å skaffe oss en flatcoated bebis, og lurer på om det er plass til en 10 uker gammel flat i den tillatte størrelsen på reiseburet?

tatt i fra norwegians side:

Dyret må fraktes i IATA-godkjent bur/kennel. Maksimum vekt for slikt bur er brutto åtte kilo med maksimum dimensjoner på 43 x 31 x 20 cm.

Vi anbefaler en såkalt "sherpa bag" som er fleksibel i størrelse, utvendige mål på denne kan overstige burstørrelse såfremt den kan komprimeres innenfor maksimum dimensjon og dyret fortsatt har tilstrekkelig med plass i buret. Sherpa bag kan kjøpes i flere dyrebutikker.

Tror dere dette går bra? Er helt blank på om dette vil gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Nå er det noen år siden jeg hadde flat og kan ikke si noe sikkert for jeg kjørte bil. Det kommer ann på er det en stor valp eller liten valp også er gjerne guttene større en jentene. Tror du vil ligge rundt grensa. Jeg hadde prøvd å få til kjøring jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo evt bare prøv uansett da.. flybilettene vi har, kan jo isåfall avbestilles.. vi har kjøpt dem for leeenge siden, men da vi fant ut at vi er i oslo uansett i det tidsrommet, så kunne vi ta med hunden når vi kommer hjem fra ferie og skal ta fly oppover. men det spørs om jeg bestiller billetter på lavprisekspressen også da. men den går ikke før 23.30 på kvelden, og alle de andre som reiser med oss flyr hjem i 16.00 tiden.. litt kjedlig å vente så leeenge hvis jeg kan slippe... har virkelig 1 kg SÅ MYE Å SI?! på en flytur som tar 45 min... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo evt bare prøv uansett da.. flybilettene vi har, kan jo isåfall avbestilles.. vi har kjøpt dem for leeenge siden, men da vi fant ut at vi er i oslo uansett i det tidsrommet, så kunne vi ta med hunden når vi kommer hjem fra ferie og skal ta fly oppover. men det spørs om jeg bestiller billetter på lavprisekspressen også da. men den går ikke før 23.30 på kvelden, og alle de andre som reiser med oss flyr hjem i 16.00 tiden.. litt kjedlig å vente så leeenge hvis jeg kan slippe... har virkelig 1 kg SÅ MYE Å SI?! på en flytur som tar 45 min... ?

Jeg vil tro at vekta ikke har så mye og si egentlig så lenge den får plass i buret.. Men greit og høre med dem på forhånd, gjerne på mail, så printer du ut svaret og tar med deg slik at du kan vise det fram om noen skulle gjøre seg vanskelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller tatt buss enn å ha en 10 uker gammel valp i lasterommet...

Uansett - Europia har jo akkurat reist med en aaalt for stor valp i kabinen på fly :lol:

Jeg tror nok det går fint, men det er alltid lurt å ringe rundt og få det så gdt bekreftet som mulig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, har man lov til å reise med en Sherpa som er 55 x 40 x 20cm i kabinen :)

...og ja, jeg har akkurat vært på flytur fra USA med ALT for stor valp, som vi fysisk måtte brette sammen for å få stappet ned i buret :lol: Der var også aaaaaaaaw-faktoren høy, og det er ingen som bryr seg om vekten at all. Så lenge du klarer å brette valpen sammen akkurat under innsjekk, er du safe. Du trenger ikke ha den mer i buret på flyplassen at all, er bare flyturen som må gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk driver og reiser med fullvoksne sheltier i kabinen, så det burde gå. Men i verste fall blir du nektet, og må sende valpen som last. Da må du ha et annet bur også, og må du kjøpe det på flyplassen er det dyrt! Men lykke til med å få selskapet til å bekrefte at du får fly med ulovlig last - blir de gjort oppmerksomme på at du har for stor hund i for trang veske, så kan du nok kysse flyturen farvel.

Er det ingen som kjører den veien da, som du kan få skyss med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke hjelpe deg ang. Norwegian, hadde det vært SAS kunne jeg sett hva jeg hadde "fått til" :)

Sier du at SAS er villig til å se gjennom fingrene med forhold som strider mot regler for å sikre basal dyrevelferd? :|

Ha i bakhodet at valpen ikke bare må sitte i buret under innsjekk, den skal sitte i det for trange buret under hele flyturen også. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...