Gå til innhold
Hundesonen.no

Låne/leie bil?


Tinkie
 Share

Recommended Posts

Min kjære flytter til Trondheim den 10. mai, og trenger i den anledning en bil. Enten en bil med tilhengerfeste, eller en varebil som man kan kjøre med førerkort klasse B. Men det er så dyyyyrt å leie bil når man er under 25. Så derfor lurte jeg på om det finnes noen snille soniser som har en aktuell bil stående i Bergensområdet som kunne være villig til å leie den ut over helgen rundt 10. mai? :D Vi er jo selvfølgelig villige til å betale, men det hadde vært veldig greit å holde det under 3000 hvis vi klarer det, liksom.

Verdt et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære flytter til Trondheim den 10. mai, og trenger i den anledning en bil. Enten en bil med tilhengerfeste, eller en varebil som man kan kjøre med førerkort klasse B. Men det er så dyyyyrt å leie bil når man er under 25. Så derfor lurte jeg på om det finnes noen snille soniser som har en aktuell bil stående i Bergensområdet som kunne være villig til å leie den ut over helgen rundt 10. mai? :D Vi er jo selvfølgelig villige til å betale, men det hadde vært veldig greit å holde det under 3000 hvis vi klarer det, liksom.

Verdt et forsøk!

Du skulle vært i Oslo, kunne ordnet fin pris for deg her oss Avis.

Men til tips så må du bare være over 23 i Avis for å slippe ung sjåfør gebyr :D Hvor mange dager er det forresten snakk om? Kan sjekke opp litt priser her.

Du får en Caddy ihvertfall med fri km til under 3,000kr i 6 dager, med litt gode priser her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ike alder men bilen må kjøres tilbake til utgangspuktet for da blir det billigst http://www.rent-a-wr...iebil-priser=ja se på helge prisen også kommer jo drivstoff i tilleg

Evt. har man Returbil.no, hender ofte vi skal ha fraktet biler hit og dit, og da betaler man i verste fall drivstoff, i beste fall så kjører man bilen kostnadsfrist, fra f.eks. Bergen til Trondheim.

Man kan også kontakte utleiekontorene direkte, vi får flere slike henvendelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle vært i Oslo, kunne ordnet fin pris for deg her oss Avis.

Men til tips så må du bare være over 23 i Avis for å slippe ung sjåfør gebyr :D Hvor mange dager er det forresten snakk om? Kan sjekke opp litt priser her.

Du får en Caddy ihvertfall med fri km til under 3,000kr i 6 dager, med litt gode priser her.

Vi har snakket med Avis og det kom på over 5000 for det vi trenger. :(

Vi har funnet en til 3000. Med studentrabatt, fra Frydenbø. Så foreløpig ser det ut til at det er dem vi velger.

Det blir onsdag kveld til lørdag kveld, ser det ut til.

Jeg har sjekket opp med returbil, men de hadde ingen de trengte Bergen/Trondheim, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har snakket med Avis og det kom på over 5000 for det vi trenger. :(

Hvor gammel er du?

Vil absolutt tro at de har gitt deg standard pris, for en prisen jeg nevnte for 6 dager, er en rabattert pris som jeg ofte bruker når vi trenger å få biler ut på leie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hallo, Problemet med pris her er nok ikke så mye alderen som kjørelengde. Du bør nok se på alternativer skal du får dette rimeligere. Jeg er 37 og det vil ikke vært stort annerledes for meg å leie en bil for en sånn periode og km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er klar over at kjørelengden også er et moment. :) Vi har ganske mye som skal flyttes, så vi har ikke så mange alternativer - enten vanlig bil, med henger, eller en varebil. Og vi har jo ikke vanlig bil eller henger heller, så vi må få tak i det på en måte uansett. Så det er derfor jeg forhører meg rundt for å se om det er noen som kan hjelpe oss litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, Problemet med pris her er nok ikke så mye alderen som kjørelengde. Du bør nok se på alternativer skal du får dette rimeligere. Jeg er 37 og det vil ikke vært stort annerledes for meg å leie en bil for en sånn periode og km.

Prisen jeg oppga er med fri km, og den brukes flittig når kunden skal kjøre langt. Eneste ulempen er at egenandelen ikke lenger kan reduseres. Men mange velger det fremfor en dyrere totalpris.

Er man hyggelig og forklarer problemstilling så er det svært lett å ordne en god pris på mitt utleiekontor. Senest for to dager siden hadde jeg en kunde som skulle til Sverige og besøke en syk farmor. Selvfølgelig ordnet jeg en pris med fri km.

Ellers er det standard med fri km på Avis-leier og vanlige biler (bare varebiler som har annen ordning).

Nå håper jeg det løser seg, for alder under 23 år, kan øke prisen vestentlig. Jeg er også under 23, og betaler 125kr ekstra (ink moms) per dag for å ha leiebil som mindreårig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...