laikamor Skrevet 26. April 2012 Rapporter Skrevet 26. April 2012 Laika utagerer mot både hunder og folk. Jeg lurer derfor på om det er noen som kunne tenke seg å hjelpe med litt med å trene på dette ved å trene passeringstrening. Vi har kommet et stykke på vei, men synes det er mye vanskligere å trene når vi møter random folk på tur. Føler det hadde blitt mer effektiv trening om det var litt mer planlagt... Hun reagerer mest på svarte hunder av middels-stor størrelse, eller om andre hunder bjeffer eller stirrer på henne. Å passere folk er nesten et større problem enn hunder, så om noen hadde ville stille opp uten hund hadde det også vært super Holder til i Os, men kan reise litt så lenge det går busser... Siter
MegaMarie Skrevet 26. April 2012 Rapporter Skrevet 26. April 2012 Jeg vil gjerne være med. Blondie prøver for harde livet å skremme alle hundene vi passerer, det er blitt litt bedre i det siste, men det går fort tilbake til vonde vaner igjen om vi ikke møter hunder på tur på en stund. Jeg føler også at jeg vil få fikset problemet fortere om jeg trener mer planlagt i lag med noen Siter
laikamor Skrevet 26. April 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 26. April 2012 Jeg vil gjerne være med. Blondie prøver for harde livet å skremme alle hundene vi passerer, det er blitt litt bedre i det siste, men det går fort tilbake til vonde vaner igjen om vi ikke møter hunder på tur på en stund. Jeg føler også at jeg vil få fikset problemet fortere om jeg trener mer planlagt i lag med noen Flott Skulle kanskje fått med noen med roligere hunder også, som ikke bryr seg om hunder som utagerer? Bare en tanke... Tenker det er greit å begynne lettest mulig for hundene, og heller øke vansklighetsgraden Siter
Tinkie Skrevet 26. April 2012 Rapporter Skrevet 26. April 2012 Skulle gjerne ha tilbudt å stille med Kuro og trene kontakt med ham - men eksamen er rett rundt hjørnet, så det må isåfall ikke bli før etter 30. mai. Men hvis dere har kommet ennå litt lenger innen 30. mai og har lyst til å trene litt med oss da, så hadde det vært konge. Når han først kommer i treningsmodus er han dødsflink til å holde kontakt på meg, så en utagerende hund tror jeg hadde vært grei forstyrring hvis vi starter på avstand! Siter
laikamor Skrevet 26. April 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 26. April 2012 Skulle gjerne ha tilbudt å stille med Kuro og trene kontakt med ham - men eksamen er rett rundt hjørnet, så det må isåfall ikke bli før etter 30. mai. Men hvis dere har kommet ennå litt lenger innen 30. mai og har lyst til å trene litt med oss da, så hadde det vært konge. Når han først kommer i treningsmodus er han dødsflink til å holde kontakt på meg, så en utagerende hund tror jeg hadde vært grei forstyrring hvis vi starter på avstand! Hadde vært supert Jeg flytter igjen mot slutten av Juni, men det blir jo litt tid før det. Kommer litt an på mine eksamener også... Siter
lucy Skrevet 26. April 2012 Rapporter Skrevet 26. April 2012 Vi er med vi og Bor sentralt, har av og til tilgang på bil.. Igor kan se på/pipe/trekke mot andre hunder, spesielt hvis de vier han oppmerksomhet, men han er ikke aggressiv/bjeffer, med mindre det er snakk om en åpenlyst aggressiv hannhund; da kan han svare. Vi kunne tenke oss å "tilfeldig" treffe på noen som går på fortauet på motsatt side av veien (ikke alt for bred vei), tror vi trenger såpass med avstand. Siter
HeleneFS Skrevet 26. April 2012 Rapporter Skrevet 26. April 2012 Jeg vil og være med. Har fått en hund i hus som ville hatt godt av å møte alle typer hunder:) Edit: jeg har også en hund som ikke svarer andre hunder, så kan hjelpe med henne om du vil Laikamor! Siter
laikamor Skrevet 27. April 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 27. April 2012 Hadde vært supert Hvor er det best å møtes tror dere, og når? Jeg synes hvertfall det er greit med plasser man ikke møter så mange andre folk, og hvor man kan ha ganske god avstand Siter
Tinkie Skrevet 27. April 2012 Rapporter Skrevet 27. April 2012 Helt enig, god avstand er nøkkelen til å lykkes her altså. Merker jo det når vi trener i naturlige situasjoner, folk kommer alt for brått og tett på! Siden jeg faktisk ikke kan være med med det første, så foreslår jeg at dere nå kan bruke opp alle steder som er langt unna meg Neida. Umm. Her hvor jeg bor så er det faktisk et "turområde" med gressplen og grusveier og sånn, hvis man tar det på en hverdag så er det nok ikke særlig mange mennesker der. Opp Furukammen ved Trollbotn, ved Hellefjellet. http://kart.gulesider.no/m/9WWVN Siter
laikamor Skrevet 27. April 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 27. April 2012 Helt enig, god avstand er nøkkelen til å lykkes her altså. Merker jo det når vi trener i naturlige situasjoner, folk kommer alt for brått og tett på! Siden jeg faktisk ikke kan være med med det første, så foreslår jeg at dere nå kan bruke opp alle steder som er langt unna meg Neida. Umm. Her hvor jeg bor så er det faktisk et "turområde" med gressplen og grusveier og sånn, hvis man tar det på en hverdag så er det nok ikke særlig mange mennesker der. Opp Furukammen ved Trollbotn, ved Hellefjellet. http://kart.gulesider.no/m/9WWVN Hvordan er det å komme seg med buss ut dit da, vet du det? For min del hadde det vært flott om det var mellom Os og byen, men om det passer lengre fra for andre så går det sikkert fint... Så lenge det går buss, som sagt Men hva med en parkeringsplass, på en søndag? Stor plass hvertfall Siter
Tinkie Skrevet 27. April 2012 Rapporter Skrevet 27. April 2012 Ikke dumt med en tilfeldig parkeringsplass, nei. Frem til jeg er ferdig med eksamen og kan bli med (eller går drittlei eksamenslesing og bare slenger meg på likevel...) så spiller det jo ingen rolle for meg hvor det er. Alle busser som går til Åsane, stopper på NHH. Derfra er det vel et kvarter å gå. Ellers går 5-bussen hvert 10. minutt og stopper i bunnen av bakken, så man bare går de 500 meterne opp til plassen. Siter
laikamor Skrevet 2. Mai 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 2. Mai 2012 Jeg vil gjerne være med. Blondie prøver for harde livet å skremme alle hundene vi passerer, det er blitt litt bedre i det siste, men det går fort tilbake til vonde vaner igjen om vi ikke møter hunder på tur på en stund. Jeg føler også at jeg vil få fikset problemet fortere om jeg trener mer planlagt i lag med noen Vi er med vi og Bor sentralt, har av og til tilgang på bil.. Igor kan se på/pipe/trekke mot andre hunder, spesielt hvis de vier han oppmerksomhet, men han er ikke aggressiv/bjeffer, med mindre det er snakk om en åpenlyst aggressiv hannhund; da kan han svare. Vi kunne tenke oss å "tilfeldig" treffe på noen som går på fortauet på motsatt side av veien (ikke alt for bred vei), tror vi trenger såpass med avstand. Jeg vil og være med. Har fått en hund i hus som ville hatt godt av å møte alle typer hunder:) Edit: jeg har også en hund som ikke svarer andre hunder, så kan hjelpe med henne om du vil Laikamor! Når og hvor tenker dere? Jeg er absolutt ikke kjent i Bergen, så jeg vet ikke hvor vi evt kunne møttes. Det går ikke busser fra meg søndager, da må jeg evt. gå ned til Meny på Os og ta bussen derfra, men lørdag hadde passet supert for min del, evt. fredag.... Lurte på om noen ville være med allerede nå til helga? Siter
MegaMarie Skrevet 2. Mai 2012 Rapporter Skrevet 2. Mai 2012 Jeg jobber seint på fredag, og er i konfirmasjon på lørdag. Passer dårlig for meg da :/ Men det passer ca hvor som helst for meg. Siter
OlavEmil Skrevet 6. Mai 2012 Rapporter Skrevet 6. Mai 2012 Vi har då ein mellomstor svart hund, og bur i Hegglandsdalen (Os). Her er det god plass og lite folk. Laffen er ikkje veldig god på passeringar sjølv, men han bjeffar ikkje, og eg har ikkje noko problem med å halde han, slik at han ikkje kjem bort til din hund. (det hadde jo ikkje gjort noko om Laffen fekk litt passeringstrening heller ). Siter
laikamor Skrevet 6. Mai 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 6. Mai 2012 Vi har då ein mellomstor svart hund, og bur i Hegglandsdalen (Os). Her er det god plass og lite folk. Laffen er ikkje veldig god på passeringar sjølv, men han bjeffar ikkje, og eg har ikkje noko problem med å halde han, slik at han ikkje kjem bort til din hund. (det hadde jo ikkje gjort noko om Laffen fekk litt passeringstrening heller ). Hørtes jo supert ut Men, hvor er Hegglandsdalen? :icon_redface: Jeg er ekstremt lite kjent... Kan veien fra Askvik og ned til Os, og over Fanafjellet, ellers er jeg grønn Siter
OlavEmil Skrevet 6. Mai 2012 Rapporter Skrevet 6. Mai 2012 Uffoguff... Hegglandsdalen ligg aust for Os. Opp mot Hatvik, og til venstre ved Bjørnefjorden Gjestetun, på veg mot Samnanger og Kvamskogen. Bur ca. 4km frå Osøyro. Siter
laikamor Skrevet 11. Mai 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Mai 2012 Uffoguff... Hegglandsdalen ligg aust for Os. Opp mot Hatvik, og til venstre ved Bjørnefjorden Gjestetun, på veg mot Samnanger og Kvamskogen. Bur ca. 4km frå Osøyro. Kjenner ingen av stedene du oppga her, men det går vel buss? Må uansett ta buss for å komme meg frem, så trenger bare vite bussnummer Siter
OlavEmil Skrevet 11. Mai 2012 Rapporter Skrevet 11. Mai 2012 Mjo, LITT buss går det vel, men trur berre det er på kvardagar i arbeidstida, og då er eg på jobb... Rutenummer 606. Siter
MegaMarie Skrevet 11. Mai 2012 Rapporter Skrevet 11. Mai 2012 Denne tråden ble litt glemt for min del Lørdag den 19 mai er jeg temmelig ledig Regner med jeg er i Arna da, så rundt der omkring eller Os passer fint for meg Siter
HeleneFS Skrevet 12. Mai 2012 Rapporter Skrevet 12. Mai 2012 jeg har ingen hund lengre desverre, så kan ikke være med Siter
laikamor Skrevet 12. Mai 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 12. Mai 2012 Laika flytter hjem til Flekkefjord fra 16.mai til siste helga i mai, så kan nok dessverre ikke i den perioden. Det eneste er før den perioden, evt. etter. Men, når hun kommer opp igjen har jeg muligens mye eksamener, om jeg kommer opp i det. Så må nesten se hva jeg kan få tid til... Siter
westieFia Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Skrevet 28. Februar 2014 Ser at dette er en gammel tråd, men kanskje dere alikevel vil være med på litt mer passeringstrening på skansemyren, der er det mange plasser å trene og man kan trene på den avstanden man vil. Hadde vært supert om noen av dere kan Jeg har en westie tispe på 3 år, som er usikker på andre hunder. Hun sier ikke så mye, hun bare stivner helt og kommer hunden bort til henne vet hun ikke helt hvordan hun skal komme seg ut av situasjonen og velger å knurre eller markere. Men får hun litt tid før hun hilser er hun leken og fin. Men passering er ikke så enkelt, ender stort sett med at hun stopper helt opp til den andre hunden har passert, så hadde vært fint å få trent litt på å GÅ forbi andre hunder og ikke bare stivne totalt Håper dere er med! Jeg kan stort sett alle dager! Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.