Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Noen som vet om noen hundeklubber som driver med agility og lydighetstrening i Os? Vurderer å begynne å trene med en klubb, men det må da være noe som fungerer selv om Laika utagerer. Er det vanlig at det er instruktører til stede på treninger? Lyst til å trene mer lydighet med Laika, men har ikke gått noen kurs, og er ikke veldig inni lydighet :P

Tenker også at det hadde vært bra trening for Laika å trene med andre hunder som forstyrrelser, og takle å være rundt andre hunder og folk.

Evt. noen her som kunne lagt ut øvelsene i lydighetskonkurranser, og forslag til innlæring av hver enkelt? :)

Skrevet

http://www.oshundeklubb.no/

Aner ikke hvilket opplegg de har, ta kontakt med de :)

Øvelsene finner du i NKK sitt regelverk. Anbefaler deg å ta f eks ett grunnkurs, da lærer du mye.

Takk, skal sjekke de opp. Vet jo bl.a at det er treninger på Fjellanger, men lurte på om noen hadde noen erfaringer :)

Jeg har dessverre ikke mulighet til å være med på noe kurs nå, pga av økonomien... Men, har planer om å delta på et neste år, om jeg har bedre råd da :)

Edit: Kan forresten reise litt inn mot byen også, så lenge det går buss. Har bare scooter, men hjelper ikke stort når hunden skal være med :P

Skrevet

Jeg trener med Os hundeklubb. RIK gr B (lydighet) på torsdager ca kl 18.00, på treningsbanen ved Fjellanger-hallen. Men agility vet jeg dessverre ingen ting om.

Skrevet

De trener agility i Os HK ja :)

Edit: endel klubber krever at man har gjennomført nybegynnerkurs for å delta på agilitytrening, så det kan være lurt å sjekke opp i.

Skrevet

De trener agility i Os HK ja :)

Edit: endel klubber krever at man har gjennomført nybegynnerkurs for å delta på agilitytrening, så det kan være lurt å sjekke opp i.

Jeg har deltatt på nybegynnerkurs og videregående kurs i agility, men ikke i lydighet :)