Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppsett av wi-fi


Guest Kåre Lise
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

Ja så begynner man merke konsekvensen av å bevege seg vekk fra epledingser og ut i periferien igjen.

Jeg har ett par dager koblet den stasjonære til Wi-fi med en sånn Jensen Airlink 25150 usbdongle.

Routeren er fra nextgentel inteno x5668B og linja har vært stabil og fin.

Dette var flott og fint, plug and play men det virker bli suppe og miste forbindelsen, og gjerne når det har sått i ro en stund så henger det en stund før det blir bra igjen. ustabilt m.a.o.

Er det noen smartinger som har noe forslag til innstillinger å se på her?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har router fra NGT her i huset også. De 2 eldste guttene har hver sin laptop (ikke apple) og de har ikke problemer med at nettet faller ut. Men på min ramler det ut støtt og stadig. Så jeg har mest mistanke om at det er pcavhengig. Har dessverre ikke noen råd å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Macbooken har vært fin, ifon også. PC var og fin på kabel rett i ruter, problemet er etter at jeg gikk over til denne USB-donglen på PC. Men nå var jeg litt rask for jeg har tatt det for gitt med W7 og driver, så jeg har innstallert driver nå så får vi se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Akkurat ja, etter å ha installert driver har jeg og fått oversikt over signalstyrken og den var plutselig helt på bånn her. Selvfølgig i sammenheng med at nettet blir suppe.

Er det ingen som har litt peil på sånt her? HELP :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Kjøp noe annet en Jensen... :)

Sett usb donglebæra i en usb kabel (få den bort fra pcn, litt som en antenne...)

Ja det fulgte med "basestasjon" som bare er en forlenger og det hjalp overraskende en god del å ta den i bruk, har funka fint nå når jeg fikk opp signalstyrken på 80-90%

Er Jensen så dårlig det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...