Gå til innhold
Hundesonen.no

Annulert forsikring, hva kan jeg gjøre?


SiriEveline
 Share

Recommended Posts

Pussig, jeg har Tryg og holder på med akkurat det samme, dvs AG nettopp for å få månedlige trekk, De tilbyr heller ikke efaktura og 12 terminer.

rart jeg ble fortalt jeg kunne få efaktura, men jeg har ikke brydd meg da avtalegiro på 100kr på lønningsdag passer meg perfekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg ønsker heller ikke å bruke AvtaleGiro, men det er eneste måten å få månedlig avtale med Gjensidige på.. Men nå har jeg snakket med dem, og fy fader så forbanna og lettet jeg er på en gang.. det

Har du ikke forsikring, har du ikke lov til å kjøre bilen din på veien. Skjer det noe da, vil du få all skyld og store regresskrav. Ring gjensidige og forlang å snakk me skiftlederen eller noe.. J

Så kvinn deg opp og sett de på plass

Guest Kåre Lise

rart jeg ble fortalt jeg kunne få efaktura, men jeg har ikke brydd meg da avtalegiro på 100kr på lønningsdag passer meg perfekt :P

Ja de forteller mye rart, det har vært ett lite sirkus her også for å få dette i gang men 12 terminer er de klare på AG, se link.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Selvfølgelig er det DIN skyld at du ikke betaler regninga di. Det er ihvertfall ikke forsikringsselskapet sin feil at du ikke har klart å kreke deg i banken for å betale. (Du vet at det finnes banker med skranker og sånn, og at det er mulig å betale over nettbank manuelt HVIS DU VIL?).

Hvem tror du betaler kostnadene forsikringsselskapene har med kunder som ikke betaler, med kunder som lurer seg til utbetalinger de ikke skulle hatt, etc, etc, etc?

De andre kundene, dvs oss som betaler det vi skal når vi skal.

Veeel, jeg har prøvd å få hjelp i vanlig bank med skranker og sånt. Jeg endte med å stå i skranken og låne telefonen til dama som jobba der for å ringe samme banken jeg sto i for å få hjelp (til å finne ut hvem som ved en feil hadde satt inn 10 000 kroner på mastercardet mitt)... De som jobber i banker har tydligvis ikke filla peiling lenger. De som kan ordne opp er plassert bak en telefon. Ellers helt enig :)

Jeg har forøvrig hatt akkurat samme problemet som Siri med å få oppretta Avtalegiro og månedlige betalinger på Gjensidigeforsikringa mi, men fikk ordna det mye fortere da selvfølgelig. Men det er eget ansvar å ta opp telefonen og få ordna det. Både med banken og forsikringsselskapet. Og det er eget ansvar å få betalt i mellomtida hvis det trekker ut. Jeg gjorde ikke det (betalte ikke manuelt før jeg fikk avtalegiroen i orden), og første avdraget ble en mnd forsinka pga det tullet der, men gjensidige endra bare så jeg trakk litt mer hver mnd de resterende mnd i året uten at jeg spurte :) Veldig greit. Merkelig at det skal være så mye tull med å få oppretta avtalegiro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AvataleGirom efaktura, oppretting og ikke minst flytting av slike er et system som ikke fungerer...

Jeg har tre nettbanker...

En gang logget jeg meg inn på den jeg ikke bruker aktivt for å sjekke noe...

Å vips så dukket strømregningen opp i denne banken... :huh:

Dette skjedde fordi det var den første banken jeg logget inn på etter at regningen ble sendt (eller på noe lignende vis)

Hadde ikke penger på denne banken, å regninga ble værende der, kansellerte den å fikk papirfaktura den mnd...

Har Gjensidige og Månedlig trekk med avtalegiro, fordelt mellom privatforsikring og landbruksforsikring (man henter rabatt der man kan)... Gjensidige satte det opp og fungerer strålende.. trekkes samme dag som resten av de faste...

At AvtaleGiro delen i banken ikke fungerte har ingenting med gjensidige å gjøre...

Stenging av forsikringer gjør de ikke før de har dette som et lovlig verktøy fra sin side for å få kunden til å betale,

eller faktisk stenge forsikringen om kunden ikke har noe planer om å betale...

Bra det ordnet seg, når avtalegiroen er på plass så trenger man ikke tenke en tøddel mer på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forøvrig hatt akkurat samme problemet som Siri med å få oppretta Avtalegiro og månedlige betalinger på Gjensidigeforsikringa mi, men fikk ordna det mye fortere da selvfølgelig. Men det er eget ansvar å ta opp telefonen og få ordna det. Både med banken og forsikringsselskapet. Og det er eget ansvar å få betalt i mellomtida hvis det trekker ut. Jeg gjorde ikke det (betalte ikke manuelt før jeg fikk avtalegiroen i orden), og første avdraget ble en mnd forsinka pga det tullet der, men gjensidige endra bare så jeg trakk litt mer hver mnd de resterende mnd i året uten at jeg spurte :) Veldig greit. Merkelig at det skal være så mye tull med å få oppretta avtalegiro...

Og det føler jeg faktisk at jeg gjorde da jeg mottok første purring, jeg plukket tvert opp telefon, fikk guide på hvordan jeg skulle gjøre det, forsøkte å gjøre det selv, feilet, og forklarte dem at jeg trengte litt tid til å fikse AvtaleGiro i nettbanken på fredagen, vips på tirsdagen stenger de alt... Sært mener nå jeg.

Hadde vært noe annet om jeg hadde dritt totalt i dette, og satset på at det ordnet seg.

Bra det ordnet seg, når avtalegiroen er på plass så trenger man ikke tenke en tøddel mer på det..

Det skjer ikke fra min side altså, mest sannsynlig blir jeg å flytte alle forsikringene mine over til et selskap som faktisk tar seg bryderi å ringe kunden for å sjekke om det kanskje har vært noe feil med avtalegiroen, før de går hen og stenger tjenesten. Evt. sender en mail.

Spesielt når man er i dialog med dem, og har betalt den måneden samtidig som man snakker med dem.

Jeg stoler ikke for fem flate øre på den AvtaleGiroen, den skulle vært i orden i første omgang, og det er derifra at alle problemene har dukket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så håpløst, men ja, gjensidige godtar kun mndsvis betaling på avtalegiro. Og om man skal be om utsettelse så kan de ikke fikse det, og man får beskjed om å bare ikke betale og da kommer regningen i papirversjon med purring. Snedig opplegg.

Godt det ordnet seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Og det føler jeg faktisk at jeg gjorde da jeg mottok første purring, jeg plukket tvert opp telefon, fikk guide på hvordan jeg skulle gjøre det, forsøkte å gjøre det selv, feilet, og forklarte dem at jeg trengte litt tid til å fikse AvtaleGiro i nettbanken på fredagen, vips på tirsdagen stenger de alt... Sært mener nå jeg.

Hadde vært noe annet om jeg hadde dritt totalt i dette, og satset på at det ordnet seg.

Det skjer ikke fra min side altså, mest sannsynlig blir jeg å flytte alle forsikringene mine over til et selskap som faktisk tar seg bryderi å ringe kunden for å sjekke om det kanskje har vært noe feil med avtalegiroen, før de går hen og stenger tjenesten. Evt. sender en mail.

Spesielt når man er i dialog med dem, og har betalt den måneden samtidig som man snakker med dem.

Jeg stoler ikke for fem flate øre på den AvtaleGiroen, den skulle vært i orden i første omgang, og det er derifra at alle problemene har dukket opp.

At du ikke stoler på avtalegiro er greit. Og forståelig (selv om det stort sett funker når det først er ordna), men om du skal bytte til et selskap som ringer deg om du ikke betaler regningene dine, tror jeg du kan lete lenge. Det er ikke normalt at forsikringsselskap ringer kunden som de ikke betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke stoler på avtalegiro er greit. Og forståelig (selv om det stort sett funker når det først er ordna), men om du skal bytte til et selskap som ringer deg om du ikke betaler regningene dine, tror jeg du kan lete lenge. Det er ikke normalt at forsikringsselskap ringer kunden som de ikke betaler.

Hmm... kanskje bare banker som utsteder lån som gjør det da.

Men tror ikke jeg skal lete langt for å finne et selskap som faktisk lytter til kunden sin og forsøker å hjelpe. Jeg tror faktisk Gjensidige som regel er det selskapet, og at jeg var særdeles uheldig igår med kundebehandleren. Men slike opplevelser skremmer meg litt! Jeg ønsker ikke å risikere at noe lignende skjer igjen, forståelig nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det først sånn at det var utstedt en papirfaktura på hele beløpet, før du ringte og "fikk det gjort om" til månedlige delbetalinger som så skulle tas pr avtalegiro? Og så forsøkte du å opprette Avtalegiro for en faktura som var utstedt FØR du registrerte og inngikk Avtalegiro?

Jeg har jobbet med kredittkort og regninger i mange år, og det var iallefall slik hos oss at hvis en faktura først var utstedt som manuell betalingsfaktura, hadde ikke eventuelt nylige opprettet avtalegiro-avtale noen tilbakevirkende kraft. Avtalegiro kunne kun brukes automatisk på fakturaer utstedt ETTER at avt. giro var reg. hos BBS (Bankenes Betalings Sentral) og system-messig i orden.

F.eks. hvis man fikk en faktura som var utstedt 1. mars og med forfall 15. mars. Da kunne man ikke gå inn og registrere avtalegiro f.eks. 7 mars og tro at beløpet ble trukket som det skulle 15. mars. Som sagt; Avtalegiro funket kun på fakturaer som "systemet" hadde utstedt som Avtalegirofakturaer.

Beklager klønete forklaring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ikke fra min side altså, mest sannsynlig blir jeg å flytte alle forsikringene mine over til et selskap som faktisk tar seg bryderi å ringe kunden for å sjekke om det kanskje har vært noe feil med avtalegiroen, før de går hen og stenger tjenesten. Evt. sender en mail.

Det skjer ikke. Ingen forsikringsselskaper gjør dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Var det først sånn at det var utstedt en papirfaktura på hele beløpet, før du ringte og "fikk det gjort om" til månedlige delbetalinger som så skulle tas pr avtalegiro? Og så forsøkte du å opprette Avtalegiro for en faktura som var utstedt FØR du registrerte og inngikk Avtalegiro?

Jeg har jobbet med kredittkort og regninger i mange år, og det var iallefall slik hos oss at hvis en faktura først var utstedt som manuell betalingsfaktura, hadde ikke eventuelt nylige opprettet avtalegiro-avtale noen tilbakevirkende kraft. Avtalegiro kunne kun brukes automatisk på fakturaer utstedt ETTER at avt. giro var reg. hos BBS (Bankenes Betalings Sentral) og system-messig i orden.

F.eks. hvis man fikk en faktura som var utstedt 1. mars og med forfall 15. mars. Da kunne man ikke gå inn og registrere avtalegiro f.eks. 7 mars og tro at beløpet ble trukket som det skulle 15. mars. Som sagt; Avtalegiro funket kun på fakturaer som "systemet" hadde utstedt som Avtalegirofakturaer.

Beklager klønete forklaring :P

Nja, jeg har fått ordna avtalegiro etter utsendt faktura hos Gjensidige jeg. Fikk faktura på hele årets beløp, ringte (litt før betalingsfristen gikk ut) og spurte om jeg kunne få månedlige trekk istede og det var ikke noe problem det (men jeg måtte ha Avtalegiro). Det ble litt tull med banken med oppretting av avtalegiro, så det tok litt tid, men ikke noe problem å få ordna det etter jeg hadde fått papirfaktura.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det først sånn at det var utstedt en papirfaktura på hele beløpet, før du ringte og "fikk det gjort om" til månedlige delbetalinger som så skulle tas pr avtalegiro? Og så forsøkte du å opprette Avtalegiro for en faktura som var utstedt FØR du registrerte og inngikk Avtalegiro?

Jeg har jobbet med kredittkort og regninger i mange år, og det var iallefall slik hos oss at hvis en faktura først var utstedt som manuell betalingsfaktura, hadde ikke eventuelt nylige opprettet avtalegiro-avtale noen tilbakevirkende kraft. Avtalegiro kunne kun brukes automatisk på fakturaer utstedt ETTER at avt. giro var reg. hos BBS (Bankenes Betalings Sentral) og system-messig i orden.

F.eks. hvis man fikk en faktura som var utstedt 1. mars og med forfall 15. mars. Da kunne man ikke gå inn og registrere avtalegiro f.eks. 7 mars og tro at beløpet ble trukket som det skulle 15. mars. Som sagt; Avtalegiro funket kun på fakturaer som "systemet" hadde utstedt som Avtalegirofakturaer.

Beklager klønete forklaring :P

Tja mye skjedde, jeg fikk en faktura en gang i januar vil jeg tro, der prisen på bilforsikringa var vesentlig høyere enn det jeg noensinne kunne tenke meg å å betale på bilen min. Dermed ringte jeg og forhandlet meg frem til en god pris, i samme slengen spurte jeg om hun kunne sende ut månedlig beløp, hvor jeg da fikk til svar at da måtte det være avtalegiro bla bla bla.

Dermed fikk jeg den første fakturaen (som faktisk stemte og jeg skulle betale), la inn AvtaleGiro, og trodde da faktisk alt var greit.

Men men, da har man jo lært, utrolig synd at det ikke kan forklares på noen bedre måte for folk som er helt nye på AvtaleGiro, og tror det er en lett affære. Det skal jo ikke være hjernekirurgi å betale for seg liksom...

Nå kan jeg det da :) Så til neste gang blir alt ordentlig!

Kan forresten til sammenligning at lånet på bilen min trekkes automatisk og rett frem uten et eneste problem, og har vært slik siden jeg opprettet AvtaleGiro på samme måte som jeg gjorde første gangen med Gjensidige.

Det som derimot viser seg å ha vært problemet er at den AvtaleGiroen som har lagt seg i banken min, gjelder Ulykkesforsikringen min, som min mor står ansvarlig for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg er glad i postbanken, eller det er vel dnb nå, sine forsikringer. Jeg sender dem en melding, "kan jeg dele opp forsikringsbeløpet mitt i 12?", de sier "ja, selvsagt". Så sletter jeg gammel regning, får ny i nettbanken, og vips så går alt av seg selv. Og attpåtil koster bilforsikringa (med delkasko) 4-5000 i året. Elsk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg er glad i postbanken, eller det er vel dnb nå, sine forsikringer. Jeg sender dem en melding, "kan jeg dele opp forsikringsbeløpet mitt i 12?", de sier "ja, selvsagt". Så sletter jeg gammel regning, får ny i nettbanken, og vips så går alt av seg selv. Og attpåtil koster bilforsikringa (med delkasko) 4-5000 i året. Elsk.

Det hørtes rett og slett herlig ut!

Men blir nok å beholde Gjensidige inntil videre, får tilbake penger i mai for å ha kjørte skadefritt til jeg var 23, og det er jo kjekt å få med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...