Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen bjeffer når den står ute alene


Stinty2000
 Share

Recommended Posts

Jeg har ei AH tispe som KUN bjeffer når jeg går ifra henne utendørs. Hun er 5 mnd, og vi trener på å være alene i huset. Og der går det veldig bra. Jeg kan dusje, og komme tilbake uten noe stress. Jeg overser henne når jeg går og kommer tilbake :-) Når hun står ute og jeg går inn så starter marerittet. Så lenge hun ser meg er hun stille. Merkelig disse valpene. Hun bjeffer ikke når det kommer folk eller når det ringer på døra. Hva kan jeg gjøre for å rose henne eller vise henne at det ikke er ok å bjeffe når jeg går inn en snartur??

Må jo nevne at hun ikke blir etterlatt alene mens jeg drar bort. Hun er med overalt. Men vi trener på å stå alene ute i bare noen minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gi henne noe å holde på med når hun er ute, så du tar fokuset vekk fra at hun blir forlatt? Gi henne en kong med noe snadder i, legg ut fôr eller godbiter hun må finne, gi henne maten på en tom flaske så hun må jobbe for å få den ut etc. Hold henne aktivisert med noe, da blir det kanskje ikke så viktig at du forsvinner for en kort periode? Bare pass på å ta hunden inn igjen før den begynner å bjeffe. Hun er veldig ung enda, gi henne litt tid.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...