Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hei.

Vi har endelig fått vår lille staffetispe i hus og skulle gjerne vært litt sammen med andre valper.

Hun er nå 9 uker og er en ganske så frempå liten sak:)! Vi bor på Landås, men er mobil..

Noen som er med:)??

Skrevet

Min er 5 mnd, så han blir kanskje litt stor og voldsom? Han lekte fint med en frøken på 3 mnd i går, men hun var nesten like stor som ham. Hvis det blir noe, og det passer seg at han blir med, så kommer vi gjerne. :)

Skrevet

Så snart han er gamal nok til å omgås andre hundar (gjerne når han er vaksinert?) får du hive deg på fellesturar og slikt som vi har innimellom. Dei hundane folk tek med seg, er gode, stabile hundar som ein kvalp har godt av å gå tur med, han kan godt sosialiserast med hundar i alle aldre :) .

Skrevet

Takk for svar. Du har vel rett i at det er best å vente til hun er vaksinert. Jeg får følge med her inne og hive meg med på fellesturene når tiden er inne:)!

Tinkie: vi leker gjerne med dere da:)!

Skrevet

Min er ikke valp, men hun er veldig snill og leken:D

Hun er egentlig 5 år, men oppfører seg som en leken 1 åring haha:D

Vet ikke om dere er interessert i en voksen hund der?

Skrevet

Hvorfor vente til hunden er vaksinert? Den er vel vaksinert hos oppdretter? Det har ikke noe å si at den ikke har fått tolvukersvaksinen ennå. Det har i alle fall aldri jeg brydd meg om :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk. Er ikke så flink i norsk.
    • Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
    • De som har flere hunder enn tre og som lever i flokk. Lar dere flokken ordne opp i alt selv? Eller tar dere helt styringa? Blir det værre da? Ønsker kun å lære mere om hundespråk.
    • Hva betyr legit? Betyr det at de er greie?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...