Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund slept etter bil


Justisia
 Share

Recommended Posts

Nå blir jeg sikkert skutt, men stakkars hundeeier! Fy for en grusom opplevelse, og jeg vil tro at hundeeieren sliter noe enormt etter dette. Ting kan skje, og er man litt stressa så "skjønner" jeg at sånne tin skjer. Jeg binder aldri hundene mine til bilen, for jeg veit hvor fort gjort det er å glemme dem der.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært glemt på et kjøpesenter jeg som liten, jeg har også måtte gå ut et par ganger og sjekke om den ene hunden var løs rundt bilen eller ei. Selvom jeg har en god rutine på ting osv så kan det faktisk skje folk at en glipp skjer.

ikke at jeg forsvarer artikkelen (har faktisk ikke lest), men selv "perfekte" folk kan glemme seg og uhell kan skje.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat den biten jeg ikke fatter. Ja man kan helt klart glemme, men da fester du ikke bikkja i bilen, så enkelt er det faktisk :icon_confused: Jeg er på ingen måte perfekt, men jeg hadde aldri turt å bitte dem i hengerfestet (om jeg hadde bil da), nettopp fordi man kan glemme dem i en stresset situasjon. Folk må da begynne å lære nå! :icon_confused:

Forøvrig synes jeg synd på både eier og hund. Samtidig som jeg håper eier fikk seg en lærepenge her, dessverre på hundens bekostning :cry:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat den biten jeg ikke fatter. Ja man kan helt klart glemme, men da fester du ikke bikkja i bilen, så enkelt er det faktisk :icon_confused: Jeg er på ingen måte perfekt, men jeg hadde aldri turt å bitte dem i hengerfestet (om jeg hadde bil da), nettopp fordi man kan glemme dem i en stresset situasjon. Folk må da begynne å lære nå! :icon_confused:

Forøvrig synes jeg synd på både eier og hund. Samtidig som jeg håper eier fikk seg en lærepenge her, dessverre på hundens bekostning :cry:

Nettopp! Og hvordan kan man ha hund og GLEMME å ta den med i bilen når man kjører? Joda, glemmer jo ting - men visse ting glemmer man rett og slett bare ikke! Desverre alltid på bikkjas bekostning.

En annen ting er hvordan disse folka er som sjåfører? Syntes alltid jeg leser at folk har tuta på dem og ringt politiet? Hadde flere bilister tutet og blinket på meg så hadde jo stoppa ganske kjapt og sjekket om noe var galt...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Og hvordan kan man ha hund og GLEMME å ta den med i bilen når man kjører? Joda, glemmer jo ting - men visse ting glemmer man rett og slett bare ikke! Desverre alltid på bikkjas bekostning.

En annen ting er hvordan disse folka er som sjåfører? Syntes alltid jeg leser at folk har tuta på dem og ringt politiet? Hadde flere bilister tutet og blinket på meg så hadde jo stoppa ganske kjapt og sjekket om noe var galt...

Ja det spekulerer jeg også på. Jeg blir både sint, trist og tankefull når slike artikler dukker opp... Helt uforståelig for meg at folk binder dem der, gang på gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg sikkert skutt, men stakkars hundeeier! Fy for en grusom opplevelse, og jeg vil tro at hundeeieren sliter noe enormt etter dette. Ting kan skje, og er man litt stressa så "skjønner" jeg at sånne tin skjer. Jeg binder aldri hundene mine til bilen, for jeg veit hvor fort gjort det er å glemme dem der.

Ja. Ei som jeg kjenner med Collie gjorde det, eller.. Mannen bandt hunden til hengerfeste, hun visste det ikke og kjørte avgårde. Desverre døde hunden. Det er over et år siden og hun er enda sykemeldt pga av knekken etter det som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid siden kjørte en far over babyen sin, som moren hadde satt rett bak bilen når far skulle rygge inn på en parkering.. Så jo, folk er nok rent generelt ganske tankeløse..

Når vi camper binder jeg av og til fast en eller annen hund til bilen - men likevel aldri, aldri i hengefestet! Jeg binder den/de i førersetet, eller i buret som står ved sidedøren på førersiden (som da er åpen). Det har ikke noe med å være "perfekt" å gjøre - bare tenke ETT lite steg nærmere å være ansvarsbevisst.

Det samme som at det er ustyrtelig dumt og ubetenksomt å glemme en hund eller et barn i bilen på sommeren så den dør av heteslag. Likevel gjøres jo det også stadig vekk.

Men nei, dette var helt sikkert ikke gjort med vilje, så klart det er synd på eieren. Skyldfølelsen må jo være enorm.

Men likevel kommer det til å skje igjen og igjen og igjen.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsvarer det ikke, og jeg har fryktelig vondt av hunden, men også eieren. Jeg kan bare tenke meg hvordan det føles. Ting skal ikke skje, men det skjer, og tror dere ikke eieren angrer? Tror dere ikke h*n tenker seg om en ekstra gang når det gjelder sånt resten av livet? Det er straff nok mener jeg, attpåtil må h*n høre om at h*n er verdens dårligste hundeeier.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt uansett altså... Knyter seg i magen min bare tanken på det.. Heldigvis for hunden var det jo litt snø da. Fortsatt forferdelig, men man får ta det lille positive som er...

Hunder som dør av å bli slept etter på asfalt blir jeg faktisk fysisk dårlig av... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsvarer det ikke, og jeg har fryktelig vondt av hunden, men også eieren. Jeg kan bare tenke meg hvordan det føles. Ting skal ikke skje, men det skjer, og tror dere ikke eieren angrer? Tror dere ikke h*n tenker seg om en ekstra gang når det gjelder sånt resten av livet? Det er straff nok mener jeg, attpåtil må h*n høre om at h*n er verdens dårligste hundeeier.

HVIS h*n ikke gjorde det med vilje så er det synn på han (tenkte ikke på det jeg da i mitt første innlegg! :S)

MEN hva om det var med vilje? det er mange syke mennesker i verden..dessverre...:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVIS h*n ikke gjorde det med vilje så er det synn på han (tenkte ikke på det jeg da i mitt første innlegg! :S)

MEN hva om det var med vilje? det er mange syke mennesker i verden..dessverre...:/

Hadde det vært med vilje tviler jeg på at de hadde tatt med hunden til vetrinær... Og jeg tror at dersom folk er syke nok til å gjøre sånt med vilje så gjør de det nok ikke ute blandt folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsvarer det ikke, og jeg har fryktelig vondt av hunden, men også eieren. Jeg kan bare tenke meg hvordan det føles. Ting skal ikke skje, men det skjer, og tror dere ikke eieren angrer? Tror dere ikke h*n tenker seg om en ekstra gang når det gjelder sånt resten av livet? Det er straff nok mener jeg, attpåtil må h*n høre om at h*n er verdens dårligste hundeeier.

Eieren angrer helt sikkert og er veldig lei seg - for all del.

Men det har skjedd, bikkja blir ikke mindre skadd. Og en gang er en for mye - uansett, desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært med vilje tviler jeg på at de hadde tatt med hunden til vetrinær... Og jeg tror at dersom folk er syke nok til å gjøre sånt med vilje så gjør de det nok ikke ute blandt folk.

Næh godt poeng! :)

Jeg har nok bare begynt å tenke vondt om alt slik som skjer nå, etter å ha sett på nyheter på tv feks og ser hva folk kan gjøre mot både dyr og mennesker så begynner det å bli vanskelig å tenke att noen er uskyldige..MEN får starte å tenke litt mer positivt og satse på att dette var ett uhell! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsvarer det ikke, og jeg har fryktelig vondt av hunden, men også eieren. Jeg kan bare tenke meg hvordan det føles. Ting skal ikke skje, men det skjer, og tror dere ikke eieren angrer? Tror dere ikke h*n tenker seg om en ekstra gang når det gjelder sånt resten av livet? Det er straff nok mener jeg, attpåtil må h*n høre om at h*n er verdens dårligste hundeeier.

Selvfølgelig er det straff nok?! Jeg hadde nok aldri kommet over en sånn hendelse. Men sånt må bare ikke få lov til å skje altså, er vel ikke dermed sagt at det er en dårlig hundeeier... Men et dumt valg? ja det synes jeg helt klart. Og ja eier har nok lært, på den vonde måten for både seg og hund! :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker gjør feil. Sånn er det bare.

Det er så forferdelig lett å sitte på et forum og skrive at det "ikke skulle ha skjedd". Nei, men det skjedde, okei? Tro det eller ei - noe lignende kunne skjedd deg. Selv om du kanskje aldri ville bundet hunden til bilen, så gjør du sikkert en haug av andre små ting som kan stå i fare for å lede til noe annet. Alt er enkelt å se i ettertid, spesielt fra et slikt perspektiv vi ser det. Alt som skulle vært gjort annerledes. Men slik ble det ikke.

Jeg kan ikke forestille meg hvordan de stakkars eierne har det nå. Tenk den skyldfølelsen, tenk hvordan det er å leve med det. Jeg velger å tro at det ikke var med vilje fra eiernes side. Den dagen jeg tenker så vondt om folk er mye tapt.

Etterpåklokskap er en kjent ting. Men av og til blir jeg overrasket over hvordan folk lar den ta over. Feil skjer, dette var en av dem. Godta det.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man skal bare sette seg tilbake da, og godta at folk binder hundene i bilen, setter dem igjen i bilen på varmeste sommerdag? Nei jeg reagerer faktisk kraftig på sånt, for det kunne så lett vært unngått. :huh: Hvorfor skal man godta at sånt skjer? at man må akseptere at hendelesen har skjedd, helt klart! Men jeg godtar det ikke allikevel. Og jeg vil komme til å si ifra til enhver jeg ser som binder hunden i hengerfestet, nettopp fordi jeg ikke godtar det :icon_confused:

Og ja, eieren må ha enorm skyldfølelse, være fra seg av sorg og ha det grusomt. herre fred! Jeg føler så med eier og hund. Allikevel godtar jeg det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg sikkert skutt, men stakkars hundeeier! Fy for en grusom opplevelse, og jeg vil tro at hundeeieren sliter noe enormt etter dette. Ting kan skje, og er man litt stressa så "skjønner" jeg at sånne tin skjer. Jeg binder aldri hundene mine til bilen, for jeg veit hvor fort gjort det er å glemme dem der.

Det var det første eg tenkte då eg såg overskrifta på tråden. Sjølvsagt gjer ikkje folk dette med vilje, og ja, det er synd på dei. Meir er det faktisk ikkje å seie!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...