Gå til innhold
Hundesonen.no

Pet's under the christmas tree.

Taz

Recommended Posts

Skrevet

By JIM JOHNSON

Published Sunday, December 14, 2003

To the tune of "The 12 Days of Christmas"

On the first day of Christmas my - fill in the blank - gave to me

A puppy beneath the Christmas tree.

On the second day of Christmas my puppy gave to me

Two scratched-up arms,

From the puppy beneath the Christmas tree.

On the third day of Christmas my puppy gave to me

Three chewed-up socks,

Two scratched-up arms,

On the fourth day of Christmas my puppy gave to me

Four hours of sleep,

Three holes in socks,

Two scratched-up arms,

On the fifth day of Christmas my puppy gave to me

Five piles of poo!

Four hours of sleep,

Three holes in socks,

Two scratched-up arms,

On the sixth day of Christmas my puppy gave to me

Six loads of laundry,

Five piles of poo!

Four hours of sleep,

Three holes in socks,

Two scratched-up arms,

On the seventh day of Christmas my puppy gave to me

Seven "Stop the barking"

Six loads of laundry,

Five piles of poo!

Four hours of sleep,

Three holes in socks,

Two scratched-up arms,

On the eighth day of Christmas my puppy gave to me

Eight "Why’d we do this?"

Seven "Stop the barking"

Six loads of laundry,

Five piles of poo!

Four hours of sleep,

Three holes in socks,

Two scratched-up arms,

On the ninth day of Christmas my puppy gave to me

Nine "I can’t take this"

Seven "Stop the barking"

Six loads of laundry,

Five piles of poo!

Four hours of sleep,

Three holes in socks,

Two scratched-up arms,

On the tenth day of Christmas my puppy gave to me

Ten whiny whimpers

Nine "I can’t take this"

Seven "Stop the barking"

Six loads of laundry,

Five piles of poo!

Four hours of sleep,

Three holes in socks,

Two scratched-up arms,

On the eleventh day of Christmas my puppy gave to me

Eleven "Take him back now!’s

Ten whiny whimpers

Nine "I can’t take this"

Seven "Stop the barking"

Six loads of laundry,

Five piles of poo!

Four hours of sleep,

Three holes in socks,

Two scratched-up arms,

On the twelfth day of Christmas I just could take no more,

Twelve days of Hades

Eleven "Take him back now!’s

Ten whiny whimpers

Nine "I can’t take this"

Seven "Stop the barking"

Six loads of laundry,

Five piles of poo!

Four hours of sleep,

Three holes in socks,

Two scratched-up arms,

Every year pets are given as gifts. Every February or March, humane organizations get most of them back. Statistics show that around 50 percent of pets given as gifts end up in shelters. Taking on the responsibility of a pet is a 15-20 year commitment. Make certain the entire family agrees on a pet. Do lots of research and make sure everyone wants a pet. And remember. . .

Please!! No pets as gifts!!

Skrevet
Every year pets are given as gifts. Every February or March, humane organizations get most of them back. Statistics show that around 50 percent of pets given as gifts end up in shelters. Taking on the responsibility of a pet is a 15-20 year commitment. Make certain the entire family agrees on a pet. Do lots of research and make sure everyone wants a pet. And remember. . .  

Please!! No pets as gifts!!

Det avr et enormt antall :-o :D

Skrevet

Synes ikke den var noe særlig morsom! Bare trist.. tenk hvor mange dyr som må lide pågrunn av dette.. :D

Greit å gi dyr til julegave hvis du VET at personen ønsker seg det, og kan ta vare på det., Men man må jo aldri gi et dyr til jul uten å vite at personen vil ha det. Man kan jo ikke tvinge folk til å leve med dyr hvis de ikke vil det.. Dessuten må man jo tenke på dyret også! Hva om personen ikke vil ha dyret, hva blir skjebnen til dyret da..!? :D

Skrevet

Jeg ønska meg alltid hund til jul når jeg var liten, men pappa sa alltid en hund er ikke en jelegave, det er et familiemedlem. Nå når jeg er eldre forstår jeg det veldig godt.

Det er trist når folk bare vil ha en søt valp til jul og ikke har tenkt gjennom alt arbeidet det er :D

Skrevet

=D> bør være gjennomtenkt det å gi dyr i gave, hadde jeg fått en hund i julegave som jeg har ønska meg i mange år, hadde det nok vært mer gjennomtenkt enn som så.

Skrevet
Jeg ønska meg alltid hund til jul når jeg var liten, men pappa sa alltid en hund er ikke en jelegave, det er et familiemedlem. Nå når jeg er eldre forstår jeg det veldig godt.  

Det er trist når folk bare vil ha en søt valp til jul og ikke har tenkt gjennom alt arbeidet det er :D

samme sa mamma og pappa t meg :D og nå skjønner jeg det vettu...

men da jeg var liten så var jeg kjempe snurt skal jeg love dere...

Skrevet

samme sa mamma og pappa t meg :D og nå skjønner jeg det vettu...

men da jeg var liten så var jeg kjempe snurt skal jeg love dere...

Jeg også. Jeg ønska meg bare hund til jul, og ble skikkelig skuffa hver gang fordi om pappa hadde sagt at jeg aldri skulle få det he he

Skrevet

Jeg også. Jeg ønska meg bare hund til jul, og ble skikkelig skuffa hver gang fordi om pappa hadde sagt at jeg aldri skulle få det he he

hehe... skjønne...

men i ettertid så er jeg glad for at de ikke kjøpte...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
    • Hvis du ikke har vært borte mer enn en time nå, og så plutselig øker til en hel arbeidsdag så er det klart at det blir problemer. Jeg vil også påstå at de færreste valper takler greit en arbeidsdag alene ved 12 uker, og synes det er ganske dårlig av en oppdretter å påstå det. Det er også litt raseavhengig, men jeg ville aldri regnet med at hunden var klar til hele dager alene hjemme ved 12 uker, uansett rase. Man henter vanligvis valpen ved 8-10 uker. Den første uken bør man være sammen med valpen og legge et trygt grunnlag, og så gradvis legge til rette for at valpen takler at man går unna, enten det bare er i et annet rom, ut og hente posten, osv. Da er det veldig individavhengig hvor fort man kan gå fram, og går man for fort fram må man ofte gå mange steg tilbake igjen. Det ER mye jobb å ha hund, og uansett hvor forberedt man er så tror jeg mange får seg en overraskelse. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...