Gå til innhold
Hundesonen.no

D.A.P - naturlig beroligende middel


M.J

Recommended Posts

Har noen erfaringer med dette middelet?

Kan man kjøpe det på apoteket?

Lisa er helt fra seg på nyttårsaften, og "sovemedisin" har ikke noe virkning på henne, liker heller ikke å bruke det. Tenkte derfor at dette kunne være en løsning.

Fra Dyrenett:

Naturlig beroligende dufter via stikkontakten

D.A.P. er en liten beholder som settes i stikkontakten og utskiller en naturlig beroligende duft for dyrene, såkalte feromoner.

- Feromoner er luktstoffer som diegivende tisper utskiller via talgkjertler plassert i bukens midtlinje, for å knytte til seg valpene og roe dem ned, sier atferdskonsulent Gry Ellingsen Eskeland.

- Feromonene har lignende beroligende virkning også på voksne hunder, og vil ikke merkes av mennesker eller andre dyr i huset, fordi de er artsspesifikke. Det er imidlertid essensielt at D.A.P. plugges i stikkontakten allerede 2-3 uker før nyttårsaften for å få optimal effekt. Hundeeiere bør derfor begynne nyttårsplanleggingen tidlig i år, oppfordrer hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye erfaring med D.A.P.Brukte det omtrent hele tiden på Pan,han fikk ikke sove uten.Et fantastisk hjelpemiddel for stressede og redde hunder .Det rare var at jeg merket det på Pan med engang den ble tom,da ble han enda mer urolig og stresset og han voktet konstant.

Jeg vet ikke om det fungerer på rakettangst hos hund (det var vel den ene tingen Pan ikke var redd for..) men jeg skal prøve den på Loke i år.

Den kan være litt dyr hvis du ikke har den pluggen du skal stikke den i fra før,men den er absolutt verdt et forsøk..

Husk at du må plugge den inn minst 2 uker før nyttårsaften..

Du får den hos dyrleger :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye erfaring med D.A.P.Brukte det omtrent hele tiden på Pan,han fikk ikke sove uten.Et fantastisk hjelpemiddel for stressede og redde hunder .Det rare var at jeg merket det på Pan med engang den ble tom,da ble han enda mer urolig og stresset og han voktet konstant.

Jeg vet ikke om det fungerer på rakettangst hos hund (det var vel den ene tingen Pan ikke var redd for..) men jeg skal prøve den på Loke i år.

Den kan være litt dyr hvis du ikke har den pluggen du skal stikke den i fra før,men den er absolutt verdt et forsøk..

Husk at du må plugge den inn minst 2 uker før nyttårsaften..

Du får den hos dyrleger :wink:

Hvormye koster det for alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...