Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør du om hunden din bjeffer


Nokia

Recommended Posts

Nå gjør ikke min hund det så mye, men de gangene det har skjedd har jeg sagt HYSJ! eller TI STILL! Er uansett ikke mye bjeffing, bare ett eller to bjeff. Men bjeffer hunden inne mer enn 2-3 ganger kommanderer jeg på plass med kraftig stemme, for sånnt bråk vil jeg ikke ha i huset. Det har fungert det. For hun bjeffer lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter meg ved siden av Diego og prøver å roe han ned, og eventuelt tar han bort til det han er redd.

Merk: Ikke trøster..

Men han bjeffer bare når når han ser sitt eget speilbilde eller gjenstander i mørket han ikke klarer å identifisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter meg ved siden av Diego og prøver å roe han ned, og eventuelt tar han bort til det han er redd.

Merk: Ikke trøster..

Men han bjeffer bare når når han ser sitt eget speilbilde eller gjenstander i mørket han ikke klarer å identifisere.

haha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cita bjeffer nesten aldri, men jeg har jo trent en del andre hunder også. Dersom en hund bjeffer må jeg jo vite hvorfor den bjeffer. Vil den hilse på hunden på andre siden av gaten? Da overser jeg hunden og når den er stille får den hilse. Meg og Birte var på stranden med hundene i sommer, og da var Sico ennå bare lille valpen. Cita har aldri bjeffet fordi jeg har gått fra henne, men Sico pep og pep og bjeffet og bjeffet, og da begynte Cita smått hund også (les: observasjonslæring). Da overså jeg henne totalt, og når hun avr ferdig og hadde vært stille en liten stund gikk jeg tilbake til henne. Aldri skjedd igjen. Men kjefter aldri på hunden om den bjeffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry er vist trett her jeg sitter, trodde det sto bjeffer INNE for en eller annen grund... Så tyd det forrige innlegget deretter.... :D

For å svare på det EGENTLIGE spørsmålet... :D

Buster bjeffer ikke når vi er ute med han, uten at vi leker veldig å han finner på å bjeffe i den sammenhengen...

ELLER om han står ute alene, så kan han bjeffe når han mener han har stått ute lenge nok, ( altså når det er veldig stykt vær... ) :P

Så ikke no problem... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehehe, Vicky bjeffer aldri utenom når hun vokter. Og det er ganske ofte. Jeg gidder egentlig ikke å bry meg, for det er ikke lenge hun holder på. Vaktinstinktete er veldig sterke, så jeg gidder ikke å ta henne for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han bjeffer inne sånn plutselig så blir jeg sint og sier nei! men nå bjeffer han minimalt og da, hvis han står ute og bjeffer overser jeg han og går ut når han har blitt stille. ikke om han bjeffer sånn voffvoffvoff (klarte ikke forklare det bedre :D ) da sier jeg nei! og går inn igjen. og går ut når han har blitt stille, om det funker? har ikke peiling :?

men det er veldig sjelden han bjeffer da. heldigvis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som sier "hysj"' date=' "ti still" etc til hunden, hva gjør dere om hunden ikke er stille når dere sier det?[/quote']

Buster tir alltid da... Nå er det jo som sagt ikke ofte akkurat... En slik komando skal bety "slutt med det du gjør", så kommer det rett etter bjeffet så skjønner han sammenhengen...

Han står aldri å bjeffer sammenhengende... Men andre hunder som går forbi her gjør det.! (ganske irri, så fort de får øye på han så starter de) ( Å buster sier ikke et pip, bare står å ser på de....) Å det er jo bra da.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har en hund som pleier å bjeffe på folk/hunder dere møter ute; Hva gjør du når den gjør det?

Jeg har ikke en hund som bjeffer når den treffer folk/dyr, og heldigvis for det. :D

Odin bjeffer når det kommer folk opp trappen til oss, og siden det er en vakthund får han lov til det. Han tier fort om ikke personen kommer inn/går utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Lunah bjeffer fordi hu er utolmodig eller noe sånnt så bare lukker jeg igjen munnen hennes. hehe.

Er hu redd så bare overser jeg det og tar hu ut av situasjonen (kommer ann på).

hihi...DET gjør Odin og - bjeffer for å få action. jeg snur meg vekk fra ham, eller holder ham bare lett rundt snuten uten å se på ham.

Vil ikke kjefte for mye, for under brukstrening så SKAL han bjeffe !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Når det kommer folk hit lar jeg henne bjeffe, det er jo jobben hennes. Ute på tur, hvis hun bjeffer på noen, overser jeg det bare. Hvis det er situasjoner hvor det ikke passer at hun bjeffer sier jeg hysj til henne, og prøver å få henne til å finne på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...