Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Haha, mest spesielle tittelen ever, men sånn er det nå bare :)

Emma hadde hjemmealene party natt til søndag, der hun har spist alt mellom himmel og jord, inkludert ca et halvt brød, ostepopp, fiskeolje, plast, papir osv.

Vi har snakka med vet både den natta når jeg kom hjem fra jobb ca kl04.00 og en til to ganger daglig nå. Vetten(e) mener jeg skal bare vente dette ut, men jeg synes ikke det er noe artig å tenke på.

Når jeg kom hjem søndagsnatta, så var Emma DIGER, så 70 dager drektig ut om ikke mer, prøvde salt for å få henne til å kaste opp, ingen effekt, vi løp og jogga, ingen effekt. Så da fikk vi beskjed med vet om å vente en liten time å se, og iløpet av den timen så bæsja Emma ca en spiseskje med diaree, etter det ville hun bare inn igjen så hun fikk lov til det, så igjen søndag i halv 11-11 tiden så kom en minimal bæsj til, men etter det har det ikke komt noe, dvs snart 30 timer.

Den store magen har krympa, nå der hun bare "vanlig" feit ut(hun er en veldig slank hund).

Hvor har alt i magen hennes blitt av? det må jo vere en plass siden det ikke komer ut noe so helst og hun verken spyr eller driter?

Hun er litt sløvere en vanlig men ikke slik hun virker sløv, bare litt trøtt kanskje. Hun henger også med halen :(

Finnes det noe man kan gjøre for å hjelpe systemet igang? Vet mener hun kan gå 2-3 dager uten å gå på do?

post-386-0-03906500-1330365005_thumb.jpg

Skrevet

Nei nei nei! Kontrastvæske og røntgen! Insister!

Jeg har prøvd flere forskjellig og alle sier det samme(og jeg liker det IKKE).

Jeg har vert hjemme fra jobb 2 dager for jeg nekter å la henne vere alene, selv om hun er utad frisk, bare bittelitt roligere en vanlig.

Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre, her er kun en dyrlege med skikkelige fasiliteter i området, og de har jeg masa på sikker 10 ganger nå, de har sett det samme bildet som ligger over her og allikevel mener de jeg skal bare vente :(

Skrevet

Flytende parafin, eventuellt sett et klyster på henne: lunket vann med litt olje i, ha det i en sprøyte eller lignende og inni baken. Dersom ingen veterinær vil ta dere inn og få henne sjekket. Jeg hadde ikke ventet.

Skrevet

Renset parafin KAN gå. Min forrige hund spiste kyllingbein, han fikk ikke gjort det ene eller det andre, og kastet opp all væsken han fikk i seg. Det er jo verdt et forsøk, og kan fåes på apoteket ...

Skrevet

Ja, ærlig talt! Du betaler jo for det. Hva er det slags pussig veterinær??

Du kan også kjøpe microlax på apoteket i små klystertuber, men når man ikke vet om det er blokkeringer noe sted er det jo litt guffent å iverksette for mange tiltak også.

Skrevet

Da ringte jeg igjen enda en av de vettene jag snakka med igår, og de sier det samme, om hun ikke er veldig slapp eller viser tegn på smerter så skulle jeg bare vente.

Denne vetten har ikke røntgenmaskin, men de kunne kike på henne imorgen om jeg ville det.

Men da tar jeg en våkenatt til, og om det ikke har skjedd noe innen klinikken(den med røntgen) åpner så reiser jeg dit og krever at de sjekker hele hunden.

Så da bruker jeg kvelden på forskjellige råd fra folk og vetrinær.

Først og fremst ut igjen å se om det kommer noe nå :( Så prøver jeg sikkert parafin og går en tur for å få igang ting(vi har gått flere små turer idag)

Skrevet

Pøs på med olje oralt. Det er fett og stimulerer tarmen til å jobbe, samt at det smører ting som ev har satt seg litt fast. Og gå med henne, gå gå gå slik at tarmene får jobbet. Det har ikke noe å si om det er soja eller mais eller fiskeolje, så lenge det er ren olje.

Skrevet

Jeg er glad klokken er så mye, slik naboene slipper å se meg bli hoppende glad for at hunden driter :P

Men nå kom der iallefall en god dose bæsj :D akk, gledene men får som hundeeier :rofl:

Og etter hun var på do så fikk hun en liten raptus, herlige lille "gammla" mi :wub:

• Like 6

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...