Gå til innhold
Hundesonen.no

Opstaldning av hest


Heidi

Recommended Posts

Hvor ville dere ha hesten deres hvis dere ikke hadde en gård hvor den kunne stå på?

Rideskole eller en privat gård?

På rideskole er der jo mange mulighter, som ridebane,ridehus osv, men mange sier at de ikke ville hatt hesten deres stående på en rideskole,da der er mange barn og unge mennesker som hele tiden driver inde i staldene hvor de privat opstaldede står, og at dette stresser hesten?

En privat gård er jo greit, og sikkert billigere men det er jo ikke altid at der er ridebane,ridehus og lige så fine bokse til hesten! Og jeg syns nu det er digg at kunne ta en tur i ridehuset hvis det er kaldt og glat på veiene og stierne.

Hva ville dere valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt at noen rideskoler krever at andre skal ride på ens hest :?

Jeg tror en del heste blir stresset av og stå på rideskole.. Når der går så mange folk rundt hele dagen!

Jeg tror også at der er en del som går ind i stallen hvor private hester står. Men men der er en del ting på en rideskole som der ikke er på privat gård. Ridehus er det jeg tenker mest på. For jeg er ikke glad i og ri ute når det er glat :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at noen skoler krever timer på hesten er opp til eier! Det er mange som betaler litt eller alt av leien på denne måten.

Det er og mange staller som har avgrensede områder for "publikum" - noen har en liste man kan sette seg opp på for å komme "først i køen" på disse - andre har en litt høyere leie for de mest private delene av stallen. Personlig syns jeg det hesten bør tåle musikk,barn og det som kommer med i en stall.Blir den nervevrak av dette, bør den ikke få være hest, men pålegg...-selvfølgelig alt innenfor rimelighetens grenser! Det er regler i enhver stall,og disse SKAL følges.

Personlig foretrekker jeg og rideskole, da det er varmt vann,store bokser,ridehus, stallfolk og oppfølging/kurs der du er.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig foretrekker jeg og rideskole, da det er varmt vann,store bokser,ridehus, stallfolk og oppfølging/kurs der du er.

:(

Ja det er også disse ting jeg tenker på. Man har litt flere muligheter på en rideskole, man får sikkert også en masse kamerater man kan ri og trene med :(

Der er en rideskole i jylland ved Langå hvis du vet hvor det er? Det er litt lengere oppe end Horsens. Der kan man leie en stor lys boks for 1100kr om måneden, og med i prisen er pasning,fòring,fòr,høy og folk som lukker hesten ut og ind og inkl fri tilgang til ridehus og ridebane. Dette syns jeg er billigt. Hva syns du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja det er også disse ting jeg tenker på. Man har litt flere muligheter på en rideskole, man får sikkert også en masse kamerater man kan ri og trene med :)

Der er en rideskole i jylland ved Langå hvis du vet hvor det er? Det er litt lengere oppe end Horsens. Der kan man leie en stor lys boks for 1100kr om måneden, og med i prisen er pasning,fòring,fòr,høy og folk som lukker hesten ut og ind og inkl fri tilgang til ridehus og ridebane. Dette syns jeg er billigt. Hva syns du?

Den stallen hørtes veldig bra ut, Heidi!!! :)

Men jeg vil ikke ha hestene mine på rideskoler, vil heller ha de på private gårder hvor det er mer rolig.

Hvis man har hesten på en stall like ved en rideskole med ridehall, så er jo det perfekt for da skritter man dit, som oppvarming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er også disse ting jeg tenker på. Man har litt flere muligheter på en rideskole, man får sikkert også en masse kamerater man kan ri og trene med :)

Der er en rideskole i jylland ved Langå hvis du vet hvor det er? Det er litt lengere oppe end Horsens. Der kan man leie en stor lys boks for 1100kr om måneden, og med i prisen er pasning,fòring,fòr,høy og folk som lukker hesten ut og ind og inkl fri tilgang til ridehus og ridebane. Dette syns jeg er billigt. Hva syns du?

For jeg eeeer så kjapp med å svare.... :-o :oops:

-vet hvor langå er ja, men har ikke vært i staller der. Dette høres da helt ok ut ? Hvertfall om det er store bokser,lyst og luftig.

Sjekk og hvor mye halm/spon du får med i prisen...noen er sparsommelig på dette! Og sjekk stallpersonalet. Mange gidder ikke sjekke drikkekar o.l om morgenen gjerne, så det er inget vann,eller hesten kan ha bæsjet der..-og så er det ikke alle som er like flinke til å måle opp så hesten får riktig mengde mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...