Gå til innhold
Hundesonen.no

V&H, råfôr, tørrfôr og grønnsaker?


Bombini
 Share

Recommended Posts

Mange spørsmål :)

- kan V&H fôres frossent? Hvis ikke, kan man tine det i mikro hvis man har glemt å sette det på benken?

- en hund som fôres på V&H, kan den plutselig få en laksefilet eller annet rått kjøtt hvis man planlegger dårlig og ikke får kjøpt fôr før man er tom?

- det blir fort litt ferier med hunden hvor jeg ikke vil ha tilgang på fryser, åssen løser man det? Jeg tenker i utgangspunktet å fôre 50% V&H og 50% bra tørrfôr (type organisk, kjøtt som førsteingredien osv), kan jeg bare gå over til 100% tørt om jeg skal på tur?

- jeg elsker å lage middag til bikkjer, kan jeg liksom bare koke litt brokkoli og greier og ha oppi sammen med resten av maten? Middagsrester? Olivenolje/solsikkeolje?

- hvilke tiltak kan man gjøre for å få en sensitiv hundemage til å bli mindre sensitiv?

Jeg lurer fordi jeg lurer og fordi jeg er skikkelig valpesjuk nå.. (Valpen kommer til høsten, men jeg har venta 13 år :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

ja

ja- eller bruke kjølebag (gjerne elektrisk) og handle på butikken annenhver-hver tredje dag) Jeg har selv reist med hund og bil gjennom europa, og alltid funnet mat til ham i butikker, nema problemas.

ja

Sensitiv mage er litt vanskelig å si noe om når man ikke vet hvorfor den er sensitiv. Har den dårlig/lite sunne bakterier? Skader i mage/tarm? Er det noe så enkelt som at den ikke er vant til ulike ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var noen enkle, greie svar som var akkurat det jeg ville høre :)

Akkurat det ang. sensitiv mage gjelder en husky jeg bor med og per nå veit jeg ikke noe annet enn at han går på skikkelig dårlig fôr. Jeg mistenker allergi mot melkeprodukter/hvete/soya og muligens en eller annen type kjøtt? Hunden skal visst til vet. for grundig sjekk snart, men vi får se om den faktisk får ordentlig utredning eller om eier ser for seg en overfladisk samtale bare..

Hvis dette stabiliseres, vil han da tåle å få hva som helst så lenge det ikke er det han er allergisk mot eller er sensitive mager noe man aldri helt kommer til bunns i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...