Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger råd, ny valp i huset


JanneB.M.

Recommended Posts

Jeg fikk ny valp i går, en liten italiensk mynde. Grehoundbl tispa mi tok det fint, men i kveld har hun endret oppførsel. Hun hyler til han og glefser etter han. Hun har vært litt sånn med katten også. Jeg er redd hun vil skade den lille, plusssynes ikke det er bra hun oppfører seg sånn. Hun går etter han overalt, er spesilet når han vil opp på fanget mitt. Hva kan jeg gjøre? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tru hun bare prøver og tilvenne seg, kanskje vise den lille at det er ikke bare og komme her og komme her :D husk at det er et stort steg for henne også, og måtte "finne seg i" en liten tass, sm tar mye av din opmerksomhet. hun er kanskje vant til og få all oppmerksomheten din, eller hvertfall mye av den?gi henne mer tid du, før du gjør oe, så vil det nok kjøre seg på plass. det at hun følger etter valpen tyder ikke i mine øyne hvertfall på at hun er sint på den. for meg virker det mer beskyttende.. pass på å gi den eldste tispa like mye oppmerksomhet som valpen, og gjør gjerne noe hun synns er veldig morro når dere er alene, som når valpen sover eller noe :(

men hva du kan gjøre om dette ikke gir seg, det vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går seg nok til...

den tispa jeg måtte ta, var like gammel som toya da jeg fikk toya...

dolly satte seg i respekt ved å vise hvem som var sjefen...

ikke noe stress...

trur det går seg til jeg... bare gi det tid så skal du se at det løser seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk valp i huset i mai, og jeg har to voksne tisper fra før. Eldstehunden på 10 år HATET Amigo som pesten, og knurra og glefsa og var drittstressa og sur. Det var skikkelig ille, for vi så jo at Sonny var dødssjalu og ikke takla dette.

Amigo var jo som valper flest i full fres og skulle leke og herje, men vi måtte skjerme gamlemor i perioder. Det var egentlig ganske ubehagelig å se hvordan sjalusien herjet i henne :D .

MEN - Sonny skjønte jo etterhvert at dette krapylet var kommet for å bli, så hun godtok ham til slutt. Nå er Amigo 9 måneder og de to har blitt kompiser - gamlemor har sågar blomstret opp på sine gamle dager, hihi!

Så ikke gi opp - det vil helt sikkert gå seg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for gode svar, ble litt mer optimistisk her nå. Hun knurrer og stirrer på han med de "jaktøynene" sine og da blir jeg livredd. Blir til at minsten sitter på fanget og mayaa glor sint på han, mens jeg kjefter, og det blir ingen god situasjon. Jeg vil at den lille skal føle seg trygg. Er redd hun skal bite han ordentlig. Får håpe det bedrer seg, hun er litt spesiell Mayaa. Er iallefall godt å høre at flere har vært i samme situasjon, og at det har gått bra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for gode svar, ble litt mer optimistisk her nå. Hun knurrer og stirrer på han med de "jaktøynene" sine og da blir jeg livredd. Blir til at minsten sitter på fanget og mayaa glor sint på han, mens jeg kjefter, og det blir ingen god situasjon. Jeg vil at den lille skal føle seg trygg. Er redd hun skal bite han ordentlig. Får håpe det bedrer seg, hun er litt spesiell Mayaa. Er iallefall godt å høre at flere har vært i samme situasjon, og at det har gått bra.  :D

om du tar han opp og kjefter på mayaa løser du hvertfall ingenting :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk tid med den eldste hunden din helst mens valpen ikke er tilstede. Jeg tror ikke det er en god løsning å kjefte på henne. Heller overse det eller ta henne/valpen vekk.

Jeg passet en hund å den var skikkelig sjalu på andre hunder. Når jeg da kjeftet på ham ble han bare enda mer sjalu og det løste ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...