Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 11. og 12. feb.


SusanneL
 Share

Recommended Posts

Med Norges høyeste påmeldingsgebyr?

Flere som synes det er litt snålt å ta 30,- ekstra? Joda, jeg ser også at det er inkl. parkering - men det at de slipper unna med færre parkeringsvakter er jo også noe de "tjener" på. Samt den lille detaljen at det blir dyrere parkering jo fler hunder man melder på...

Synes det faktisk er litt frekt, jeg - men med 1.000 påmeldte hunder blir det jo 30.000,- mer i inntekt, så jeg skjønner det jo sett fra arrangørens side.

Og det er jo bare å droppe å kjøpe èn brus i hallen, så er jo de pengene spart inn..

Synd vi har bra skandinaviske dommere der på beardisen - det hadde gjort det så mye enklere å droppe utstillingen hvis det var noen raringer fra østblokkland som dømte...

"Billigste" påmeldingsfrist er i dag i alle fall - hvis det er noen som har glemt den.

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av utstillingene i området her har operert med de prisene et par år nå, og der er ikke parkering inkludert, så har egentlig bare venta på at det skal spre seg til østlandet også. Men jeg synes det er drøyt ja!

Jeg skal melde på begge mine på søndag og mest sannsynlig Oliver på lørdag. Søndagens dommer dømmer ene dagen på en dobbelutstilling i Danmark i mai, så er kjekt å få testet ut den dommeren. :) Han har gitt Bella cert og bim før, men det var for flere år siden og med lite konkurranse, så jeg tar ingenting for gitt.

Er det noen som har mulighet til å stille en champion hannhund for meg, om ikke Benedicte kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har mulighet til å stille en champion hannhund for meg, om ikke Benedicte kan?

Burde ikke være noe problem, da jeg har bare min egen Oliver ( :lol: ) med meg om det kræsjer for henne :)

Men jepp, denne inngår! Oliver er meldt på begge dagene og vi kommer og bor hos Casa Kensington Gate :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående parkering, står det vel i annonsen at en får refundert om en melder på flere hunder.

Det virker litt småfrekt, ja, hva med de som kjører sammen og vanligvis skulle betalt bare én parkering, for eksempel?

Samtidig som jeg kan forstå - det er vanskelig å finne nok folk til å jobbe dugnad og dra i land en utstilling for små klubber, og om de kan spare inn et par lag på parkeringsplassen er nok det et gode for klubben. Men jeg håper det er noen til å dirigere der fremdeles.

Ellers hadde jeg besøk fra Australia i høst, som ble lettere overrasket over at vi måtte betale for parkering da vi tok turen til en utstilling i Letohallen - og hun var i hvert fall overbevist om at en fikk parkere gratis om en hadde meldt på hund, det skulle da bare mangle. Men nei du...

Den frekkeste jeg vet, er vel den arrangøren (husker ikke helt hvilken) som tok 100 kroner for parkering med katalog inkludert når en kom på morgenen - og katalog var ikke valgfritt. Min venninne hadde meldt på tre hunder av tre raser og var alene i alle tre raser - hva skulle hun med katalog? Vel, hun måtte ikke ta katalogen, men hun måtte fremdeles betale 100 kroner for parkeringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående parkering, står det vel i annonsen at en får refundert om en melder på flere hunder.

Det virker litt småfrekt, ja, hva med de som kjører sammen og vanligvis skulle betalt bare én parkering, for eksempel?

Samtidig som jeg kan forstå - det er vanskelig å finne nok folk til å jobbe dugnad og dra i land en utstilling for små klubber, og om de kan spare inn et par lag på parkeringsplassen er nok det et gode for klubben. Men jeg håper det er noen til å dirigere der fremdeles.

Ellers hadde jeg besøk fra Australia i høst, som ble lettere overrasket over at vi måtte betale for parkering da vi tok turen til en utstilling i Letohallen - og hun var i hvert fall overbevist om at en fikk parkere gratis om en hadde meldt på hund, det skulle da bare mangle. Men nei du...

Den frekkeste jeg vet, er vel den arrangøren (husker ikke helt hvilken) som tok 100 kroner for parkering med katalog inkludert når en kom på morgenen - og katalog var ikke valgfritt. Min venninne hadde meldt på tre hunder av tre raser og var alene i alle tre raser - hva skulle hun med katalog? Vel, hun måtte ikke ta katalogen, men hun måtte fremdeles betale 100 kroner for parkeringen.

Whaaaat??????? Denne klubben burde jo bli bannlyst! :no:

Jeg skal på utstilling i Bergen den helgen, for god dommer til kr 320,- så jeg klager ikke, enn så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaaaat??????? Denne klubben burde jo bli bannlyst! :no:

Jeg klarer ikke å huske hvem arrangør er - jeg har aldri stilt der, den er i en geografisk del av landet som har få utstillinger, så om en skal boikotte har en ingen andre lokale alternativ.

Her på Østlandet er det jo så mye utstillinger at en skulle tro de kunne konkurrere på pris snart - jeg har i hvert fall blitt mer bevisst på både dommer og pris - det er forskjell på om en betaler 200 eller 250 for et valpeshow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig SFX, jeg kjenner på meg at jeg begynner å bli mer "selektiv" for hvert år, jeg. Det blir (litt) enklere fra gang til gang å faktisk droppe å melde på nærmest alt man har i utst.kondisjon..

Satt her og regnet litt på det, og en sånn dobbeltutstilling i nærheten koster fort godt en tusenlapp med påmelding, diesel og parkering. Jeg kjenner jo meg selv, og vet at matpakke er nærmest umulig å få til, så med en BIR-hund blir det raskt en hundrings eller to ekstra i mat også.

Også driver man å melder på for dommere man ikke engang har spesielt lyst til å stille for - men det er bare tilfeldigvis den som dømmer akkurat DER og man har lyst til en utst.helg...

Tenk om man hadde greid å sette unna pengene man sparer på å droppe "unødvendige" utstillinger, og heller legge de inn i litt utstillinger lengre bort eller i utlandet? DET hadde vært lurt (for meg i alle fall)...

Men greier man det, njææ.... Det ER jo hyggelig å stille på Hellerudsletta og Letohallen også, da - i alle fall av og til!

Men jeg har vært "flink" - ikke en eneste av de smågreiene er noen av mine meldt på til.Skal dog opp og vise en hund den ene dagen på Hellerudsletta.

Heldigvis har jeg NKK Bø, da - camping sammen med masse beardisfolk og dyr hele helgen - kun en hund påmeldt hver dag, så det blir en riktig kose-tur!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med dere, jeg har sluttet med "kanskje vi skal prøve en gang til for han/henne". Særlig på eldstemann som ikke har mer å hente i Norge. Melder han stort sett på der jeg vet han har sjangs på toppen (eller rasespesialister som er så dyktige at det er interessant å høre hva de mener, men de bør syntes litt om han for at pengene skal gå der også).

Hva skjedde egentlig med redusert pris for veteraner? Den forsvant jo med web-påmeldingen (visstnok vanskelig å få til), og de færreste gidder vel/har ressurser til å starte med manuell betaling igjen for å gjeninnføre den.

For vår del blir det mye NKK eller lokale avdelinger i NRK - så når vi ikke er på NKK støtter vi tross alt opp om egen klubb, i det minste..

Retrieverutst her i Bergen denne helgen?

Jupp, 11 (go go - it's my birthday! :D ) i Turnhallen ved Bergenshallen - Agneta Cardell (S) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dommerbytte søndag:

Belgiske fårehunder, collie kort og langhåret blir bedømt av Kim Vigsø Nielsen

Dvergschnauzer og berner sennenhunder blir bedømt av Torbjørn Skaar

Dansk svensk gårdshund, hovawart, pyreneerhund, rottweiler, shar pei og tibetansk

mastiff blir bedømt av Paola Watten

Noen som kjenner til Kim Vigsø Nielsen og hva han ser etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke være noe problem, da jeg har bare min egen Oliver ( :lol: ) med meg om det kræsjer for henne :)

Så bra, tusen takk! :D

Dommerbytte søndag:

Belgiske fårehunder, collie kort og langhåret blir bedømt av Kim Vigsø Nielsen

Dvergschnauzer og berner sennenhunder blir bedømt av Torbjørn Skaar

Dansk svensk gårdshund, hovawart, pyreneerhund, rottweiler, shar pei og tibetansk

mastiff blir bedømt av Paola Watten

Noen som kjenner til Kim Vigsø Nielsen og hva han ser etter?

Føkk! Vår opprinnelige dommer på søndag dømmer en utstilling i Danmark til sommeren og jeg hadde gledet meg til å se hva han mener om Fredrik og Oliver... Hadde tenkt at det skulle være et utgangspunkt for om det blir danmarkstur eller ikke. Var kun derfor jeg meldte på Bella den dagen også. Jaja, det er så typisk at jeg burde vel egentlig forventet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er corgi oppdretter :D

Han liker ratt litt kortbeinte hunder han da eller? *kikke litt på Willy* :lol:

Husket ikke at det var han som skulle dømme briard på Letohallen, jeg, men det passer jo bra å teste ham ut siden han også skal dømme ei utstilling i Tyskland til sommeren som jeg muligens har tenkt å stille på :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, bare 23 bernere!

Og føkk igjen, det er 20 hunder før collie langhår og 26 før berner, sa da kræsjer nok de to :(

Vi kræsjer ikke med corgi da, men jeg vet ikke om Benedicte skal stille flere enn Amiga?

Hvis ikke får eieren til Fredrik stille Oliver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, bare 23 bernere!

Og føkk igjen, det er 20 hunder før collie langhår og 26 før berner, sa da kræsjer nok de to :(

Vi kræsjer ikke med corgi da, men jeg vet ikke om Benedicte skal stille flere enn Amiga?

Hvis ikke får eieren til Fredrik stille Oliver :)

Vet ikke om jeg skal stille Amiga? Tror ikke hun er påmeldt.

Jeg skal stille Ikke og en aussie da. Noen som ser hvor mange kelpier det er lørdagen? Og aussier lørdag og søndag?

Trenger du handler til Oliver? Hvis det ikke kræsjer med rasene mine så gjør jeg gjerne det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg skal stille Amiga? Tror ikke hun er påmeldt.

Jeg skal stille Ikke og en aussie da. Noen som ser hvor mange kelpier det er lørdagen? Og aussier lørdag og søndag?

Trenger du handler til Oliver? Hvis det ikke kræsjer med rasene mine så gjør jeg gjerne det!

Oliver ja, håper det går! Aussie er først i ringen, 1 valp og 10 voksne så det går bra, men jeg greier ikke å finne noen kelpier! *lete litt til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg valgte bevisst å droppe den utstillingen nettopp fordi de la på prisen. Jeg blir sur av sånt :).

Tror Grand danois klubben og dalmantinerklubben forsøkte det støntet for en del år siden (de hadde utstillinga på messa i Lillestrøm) - det var ikke noen suksess.

Utstilling er dyrt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...