Gå til innhold
Hundesonen.no

Forkalkning i hoftene og begynnende i rygg - tips ?


giggi
 Share

Recommended Posts

Jeg har vist det i 1/2år nå ca, og vi går mindre turer, mindre løping løs, prøver å aktivisere på andre måter. Men tuppa mi halter mer og mer, og hun blir mer og mer understimulert. Jeg prøver å la henne spore etter godbiter hver dag, men det er ikke nok, trener litt lydighet forsiktig, men hun er så voldsom av seg at det blir fort for mye av det gode uansett hvor "rolig" vi tar det....

Jeg kjenenr jeg blir skikkelig frustrert, for jeg hater å se hun har det vondt, men jeg hater også å se henne måtte være i ro, når alt hun vil er å løpe rundt, trene og kose seg. Kan noen komme med noen reddende tips eller råd?

Setter veldig stor pris på alt av svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Glucosamin tilskudd er noe jeg ville ha gitt, for å smøre leddene hennes.
  • Gå turer i ulendt terreng, minst mulig på asfalt for å styrke muskulaturen slik at den støtter godt.
  • Snakk med vetrinæren som har sett røntgenbilden om hvilken sele som kan være bra. Jeg erfarte med min forrige hund at han lett ble fremtung. Når han brukte sele på tur brukte han bakparten bedre og fikk stimulert muskelene mer.
  • Varm godt opp før trening, gå tur evnt jogg litt rolig sånn at kroppen er godt forberedt.
  • Gå henne ned etter trening for å forhindre stivhet. Bruk gjerne BOT dekken :)
  • Massasje/stretching kurs for deg kan hun få god utbytte av.

Edit; en annen ting, om hunden din løper tulling når hun går løs så bruk også tid i starten og slutten av turen på å varme henne opp/gå henne ned i bånd. Prrøv deg frem med tid, ca 15-20 min vil jeg tro bør være passelig :)

Endret av *mokken*
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg jo ikke din hund, men jeg får litt inntrykk av at du må velge litt mellom pest og kolera her. Hvis det ikke lar seg gjøre å finne måter å aktivisere henne på som hun ikke får vondt av, så hadde jeg nok tenkt at et kort og morsomt liv tross alt må være bedre enn et langt og kjedelig liv. I hvert fall når det gjelder den ene hunden min ville jeg valgt å dytte innpå så mye rimadyl som nødvendig og latt den gjøre akkurat som den ville så lenge det varte. Gjerne i kombinasjon med tipsene til Mokken over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...