Gå til innhold
Hundesonen.no

Julekalender 22. desember

Julenissen

Recommended Posts

Skrevet

Hva er The Challenge?

Svar sendes på PM til nissefar innen midnatt 22. desember.

funny-dog-pictures-shower-wastin.jpg

Svar 20. desember: Hundene begynte å sikle fordi de visste det ville komme mat.

Svar 21. desember:

1. basenji

2. grand danois

3. norsk lundehund

4. kerry blue terrier

5. islandsk fårehund

6. tosa

7. breton

8. belgisk fårehund, laekenois

9. haldenstøver

10. malteser

11. dalmatiner

12. st. bernardshund

13. clumber spaniel

14. polsk mynde

15. staffordshire bull terrier

Skrevet

Nr. 8 kunne jo likeså godt vært Storpuddel, da? I og med at Storpuddelen regnes som den opprinnelige Puddelvarianten, og har 3 andre størrelser/varianter som går under samme rase, og er krøllete.

Men da fikk jeg hele nr 4, 8 og 15 feil, at jeg kunne ta feil på den siste som jeg trodde var så enkel når jeg skrev Jack russell terrier. :lol:

Noen som klarte alle rett?

Skrevet

Vil tro The Challenge kan være veldig mye, i hvert fall etter hva som kommer opp på google. Så går det ant å spesifisere det litt? :P

nei ;)

Om du leser litt på forumet også tror jeg du kan finne noe der også :)

Skrevet

nei ;)

Om du leser litt på forumet også tror jeg du kan finne noe der også :)

Har du snakket med nissen, siden du vet det? :cry:

Skrevet

Gis det kun poeng til de som hadde alle rett?

Og godtar Nissen andre svar som er rett i henhold til oppgavens beskrivelse, men ikke rasen som det tenkes på i fasiten?

Skrevet

Har du snakket med nissen, siden du vet det? :cry:

jeg vet bare svaret jeg :o

er jo en julekalender om hund :whistle:

Tror jeg har vært for slem til å være på noen nissens liste jeg :devilbanana:

Skrevet

HALLOOOOOOOOO, hvor blir det av dagens kalender??? Jeg skal reise etter jobb, og er ikke sikker på om jeg rekker å svare før midnatt. Så herved legges inn protest på sen posting av kalender, og jeg forrlanger at mitt svar blir godtatt om det eventuelt må postes etter midnatt i kveld! *basta bom*

Skrevet

Velger å ikke legge ut noe idag pga. det hadde blitt veldig sent, og kanskje urettferdig for de som ikke er logget på i ettermiddag.

Skrevet

Jeg skal telle opp lodd osv så fort jeg får satt meg ned og har ork til det (kjempefristende i jula :whistle: ), deretter må vi bare høre tilbake fra Espen hvor mange premier det blir, og så kan vi publisere hvem som vant hva :) Har litt tid de neste dagene så jeg får bare manne meg opp.

Moderator IW.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...