Gå til innhold
Hundesonen.no

Går hunden din overrens med andre dyr?


Karina&Chica

Recommended Posts

Hvis du har noen andre dyr i huset, går da hunden din overrens med det dyret/de dyra? Og i såfall hvilke dyr er det?

Chica og kaninen min har endelig blitt venner, altså, de kan fint være i samme rom :) De første gangene de møttes var Snurre, kaninen min altså, større en Chica. Så da var Chica skikkelig redd. "Hva slags vesen er det der?" men nå har Chica vokst seg større og de har møttes gradvis.. nå kan de ligge ved siden av hverandre, snuse på hverandre og alt går bare så fint.. Jeg trodde aldri det ville gå når jeg så hvordan de reagerte på hverandre de første gangene..

Tror jeg må ta bilde av det og sende inn her snart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 katter og Atheo da. :P

De går vel ikke så godt ilag nei... :roll:

Eller, det har blitt MYE bedre! De kan være på stua og kjøkkenet sammen, uten at kattene murrer og Atheo bjeffer. Det er STORT! :P

De kan sitte ved hverandre uten at de MÅ "plage" hverandre! :P

Håper det går seg enda bedre til etterhvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, har ei katt som er litt sær :roll: som slettes ikke liker at noen andre har kommet å "tatt" over familien hennes. så hu er sur på han, men samtidig er han litt spennende da, men lucas når han ser henne så SKAL han borti henne. så kan ikke ha han løs sammen med katta. han har blitt klort skikkelig engang, men lærer? nei :roll:

men det har blitt bedre da, vi kan være i samme rom uten at katten freser og knurrer på han eller at han piper. så fremgang er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kali går sammen med de dyrene hun har møtt til nå, men hun pleier

å være redd dem i begynnelsen :)

Katten skal hun leke med når han er på gulvet. Da skal han vise at han ikke er så beigeistret, men egentlig så liker han oppmerksomheten, han pleier alltid å ligge i sengen hennes. Når Fant, katten, er høyere oppe enn henne feks ligger i en stol da blir hun redd for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oscar: Han elsker katter og vil helst leke med dem, før hadde vi katt og det var stas syns han, de kunne ligge ved siden av hverandre og late som de var venner med hverandre. Han likte også kaninen vi hadde, han hilste på den hver gang han gikk forbi buret=)

Nena: Hun har vokst opp med en kattung (0-8uker) så hun er veldig voldsom mot andre dyr, hun skal herjeleke med dem, men er ikke slem=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tini har gått bra med katt, kanin, rotter, marsvin og ja gått bra hittil ...

Katten er ikke alltid like glad i henne, men hun bryr seg ikke om det.. hun bryr seg heller ikke om marsvin, rotter eller kanin.. så det har gått bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toya liker det meste hu...

ikke redd for kanin, marsvin, hamster eller katt...

kattene t mamma sitter å murrer på henne... men de har blitt kjempe snille...

værtfall kattungene gjør ikke så mye av det... men den voksne blei nesten drept av dolly, så hu liker ikke noen hunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre katter og en hest. Hesten holder hun seg selvfølgelig unna, hehe, og kattene vil hun gjerne leke med, men kattene er ganske motvillige, så de bare freser til henne.

toya respekterte ikke hesten deres IW...

blei litt småredd da jeg...

dumme dyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pito har en tendens til å bli bestevenn med ALLE katter. Hun springer mot dem men når de skyter rygg så stopper hun opp og demper. så kommer katten bort og snuser og vips så er de bestevenner.

Katten min og hunden min kunne ikke gått bedre sammen. De er som knoll og tott. Elsker hverandre over alt på jord. Hadde en av dem dødd eller forsvunnet tror jeg at den andre hadde blir rett og slett deprimert.

Ellers så er hun skeptisk til andre dyr. Hun har drept et par padder oppgjennom og så når vi skulle vise henne fancymusa til ei venninne så høgg hun etter dem. Men jeg tror at ved litt tilvenning så kunne det gått veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiLi er veldig leken, og vil helst leke med alt og alle. Det er ikke alle dyr som synes det er like morsomt. Men dyr hun har vært sammen med er hamster, marsvin, kanin, ilder, katt og forskjellige husdyr, som hest, sau, ku o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han går greit sammen med de fleste andre dyr, men holder seg unna de som blir mye større enn han. Han hilser kun på hester å kyr hvis mor er med. Vi hadde hamster for en stund siden å den kunne vi sette oppå snuten hans uten noe problem. Katten til mamma elsker han å terge for da lager han jo så mange fine lyder :roll: . Men det går som regel bra med de fleste dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja begge to går godt i lag med andre dyr. Men Chanita vil gjerne leke med pus, og blir nok litt frustrert når han ikke gir henne den responsen hun vil ha... hun klarer ikke å forstå kroppspråket hans, så av og til får hun smake klørne hans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bodde hjemme så hadde vi chincillaer. Samjoeden sleiket på de så lenge de var inne i buret med døra oppe. Ellers så pleide hun å sette labben på sprinklene og la de gnage ned neglene =D> Men hvis de var ute å løp, måtte vi ut med Frida, for da ville hun jage de og helt sikkert drepe de. Hun dreper lemmen som bare det når det er lemmenår!

Etter at jeg flyttet for meg selv har jeg dverghamster. Når samojeden er på besøk så pleier hun å sitte å se på den løpe rundt inne i buret.

Tussie har ikke skjønt at vi har dverghamster..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten pus i tillegg til Odin, og de går supert sammen. Sover sammen, leker sammen (pusen terger odin helt til han jakter på henne, og så blir hundsuperfornøyd og spinner rundt i huset med ham på slep mens hun maler høylytt). Odin lar henne til og med få tilgang til vann- og matskåla hans, men det er sikkert fordi han vet at hun ikke liker maten hans da... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...