Gå til innhold
Hundesonen.no

Blodspor


Teserere
 Share

Recommended Posts

Nå vet ikke jeg hva slags hjelp man gir en hund i et menneskespor; men her skal man løse oppgaven sammen. Om du kan lese hunden din rett så merker du raskt når den mister sporet eller går over på ferskspor. Dersom du vet at nå har vi gått av sporet og vi hadde sporet litt lengre bak så selvsagt kan du ta hunden tilbake og sette den på sporet sjølv. Dette er ting som vil oppstå også i reelle ettersøk at hunden mister sporet. Da må du ta hunden tilbake til der dere sist var på spor. Det er et samarbeid mellom deg og hunden.

Da jeg var i Nederland så sa dommeren at det var helt tydelig å se at jeg stolte på hunden og ikke minst; at hunden stolte på meg og summen av det ble et godt samarbeid.

Veldig enig i det du skriver, men må bare legge til en ting, som i hvertfall gjelder meg (og så klart han derre firbeinte jeg har foran meg i lina.

For meg er det viktig å gi han tillit til å "rydde opp" sjøl. Når jeg merker at han er litt ute av kurs, lar jeg han prøve å finne ut av det selv først. Jeg har alltid et punkt hvor jeg kan sette han på sporet igjen, men som regel ringer han selv, og går på sporet igjen. Når vi begge var nye rettet jeg vel og merke veldig fort opp, men når jeg ble tryggere lot jeg han jobbe mer med det. På den måten synes jeg at vi får en bedre "flyt" i arbeidet, men det kan jo bare være i hodet mitt :P

Nå har jeg vært griseheldig, og har fått en hund som er nøye, elsker spor, og veldig lett å lese. Og han har virkelig gitt meg en trygghet når vi jobber, fordi han er så sikker.

Er veldig spent på om de to tøttene som jeg skal jobbe med i sommer fungerer på lik måte, eller om jeg må legge om rutinene helt :) Og gleder meg veldig til å få mer erfaring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært griseheldig, og har fått en hund som er nøye, elsker spor, og veldig lett å lese. Og han har virkelig gitt meg en trygghet når vi jobber, fordi han er så sikker.

Jeg og, det er så herlig! :wub:

Å kunne vite at alt Ellie bryr seg om er sporet, hun driter i alt annet og jeg kan stole hundre prosent på henne.

Det er en fantastisk opplevelse å ha sammen med hunden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...