Gå til innhold
Hundesonen.no

hvordan reagerer du noen sier noe styt om hunden din?


~Marlene~

Recommended Posts

Vi hører ikke så mye stygt om Buster egentlig. Eneste er vel at når han var valp mobbet venninna mi han med at han var feit, men tok meg ikke så nær av det fordi hun mente det ikke negativt. Litt vennskapelig erting. Jeg hører mer rart om blandingen for doberman er jo som kjent en menneskeeter :roll: . Men de som sier det forklarer jeg kaldt og rolig hvordan det egentlig er, og mange forandrer mening etter litt saklig forelesning :P .

Men hadde noen sagt noe stygt om Buster så vet jeg ikke hvordan jeg hadde reagert. Spørs på hva som hadde blitt sagt å hvem som hadde sagt det, så en variasjon mellom sint, likegyldig eller trist. Alt etter som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har direkte sagt noe stygt om Tinka, men får høre mange kommentarer fordi hun er av rasen chihuahua.

Som regel gidder jeg ikke reagere, men kommer litt ann på type kommentar og hvem som sier det...

Er det av typen: "jeg vil ikke være meg jeg vil være Paris, jeg. Seriøst assa"

blir jeg drit sur og slenger ett eller annet dritt tilbake... ofte personangrep på hvordan personen ser ut eller lignende...

(blir barnslig når jeg er sint)

Men som regel er det bare koselige kommentarer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..jeg vet at Loke kan virke litt sånn...slitsom...

Men jeg vet også at han er en BRA hund,javel så er han kanskje en smule lite miljøtrent og det vil ta tid å rette opp,men vis meg en Groenendael med hans kapasitet ,positive væremåte,gode nerver og sosiale vesen?Gjerne også uten hans bakgrunn?Tror man skal lete lenge..Lille løvetannen min ;) Så jeg gir litt beng i hva folk sier om han rett og slett.Kjenner jeg blir litt oppgitt når folk går ut i fra at han er hundeaggresiv pga rasen,men det visste jeg jo om på forhånd.

Med Pan var jeg nok litt sår..Av flere grunner.Han ble så ofte misforstått og jeg ble så lei av å forklare at han var aggresiv fordi han var redd.Folk skjønte det aldri helt.det virker som mange trodde han var ondskapsfull eller noe :lol:

Jeg ble så sint over at folk forventet mer selvbeherskelse og empati av en syk og redd hund enn de hadde evner til å gi han."Biter`n meg så banker jeg`n", Vel,tro meg,da grisebanker jeg deg var standar svaret og jeg hadde nok i det minste prøvd :D

Og så er det ekstra sårt når det er en hund du har hatt fra den var valp og hadde store forventninger til.Man lurer jo hele tiden på hva man har gjort galt når man får en sånn hund.Og da blir man jo ekstra sår på sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert en god del folk - både i nabolaget og som vi har møtt ute - som tror Q er aggressiv.

Det er ikke riktig, så de får bare tro hva de vil. Jeg skjønner jo at de kan tro det, men det er pga uvitenhet, og jeg har hverken tenkt å bli sur eller provosert av det. Ikke alle er interesserte i hund, og jeg kan ikke forvente at alle forstår at han bare er en ivrig unghund.

Når folk sier at de aldri ville hatt en så stor hund, som gjør så mye ut av seg, så blir jeg selvfølgelig ikke sur - JEG vil ha det, og jeg valgte ham nettopp fordi han er som han er! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken å den er delt i to. :lol:

Jeg husker jeg var på hundetrening for første gang også overhørte jeg instruktøren som sto og snaket stykt om Wilma til de andre, da ble jeg så lei meg at jeg gikk gråtende hjem ;) (bor 15min unna). Blir også ganske sint for at alle på skolen går irundt og sier at Wilma er farlig, men det er hun jo ikke når de bjeffer når de går forbi henne er det jo ikke rart at hun bjeffer tilbake da. Men når venner og slikt sier "jeg hadde aldri kunne levd med en hund som sikler så gale" da smiler jeg bare og går bort til Wilma å gniker ansikte mitt mot hode hennes og sier "å det går så fint at, har ikke problemer med det jeg" og fortsetter og kose. :D

Snakket instruktøren stygt om henne?! Da vil ikke jeg (selv ut ifra at jeg ikke vet noe mer om instruktøren) Ikke kalle h*n en god instruktør, man snakker ikke sånn om andre foran noen! Man kan mene hva man vil, men ikke alt passer seg og si til andre.. Ville være som(Sette det litt på spissen men for det) en lærer snakker stygt om en elev foran andre elever..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var grusomt gjort av instruktøren.

Når jeg leste innlegget ditt så er det jo to måter en kan snakke stygt om hunder på. Utseendet dems og gemyttet.

Hadde noen snakket stygt om utseendet til Pito så bryr jeg meg ikke,for Pito er den nydeligste skapning som går på denne jord for meg.

Men hade noen snakket stygt om gemyttet hennes hadde jeg blitt veldig såra ettersom at gemyttet hennes er mye skapt av meg også. Hadde hun vært livredd alt og alle så hadde jeg sosialisert henne for lite osv. Så da hadde jeg følt meg truffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på hundetreningen for å få hjelp og sosialisere henne. Men hjelp fikk jeg ikke da. De andre begynte treningen og jeg ble bare stående og se på. Å Wilma begynte å bjefe, den ene damen ropte til meg "bare la henne bjefe, hun må vene seg til og se andre hunde" så jeg lot henne bare bjefe jeg da, når Wilma stoppet å bjefe hørte jeg instruktøren sa styge ting om utsende hennes til de andre. :D

Nå har jeg bytet hundeklubb men til den klubben tar det 1time og kjøre en vei. Men nå har vi ikke bil lenger til å komme meg på trening siden søsteren min har flytet. Jeg ser det veldig godt på Wilma at hun savner å være på trening. Ble litt ot dette men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Jeg har ikke hørt noe dumt om Milo ennå... =P

Eller..venninna mi går rundt til folk og lyver om han..

Hun sa at han stakk av til skolen den og den dagen, og at jeg gikk og leita etter han..Og da jeg sa: "Herregud, du kan bare å snakke dritt om Milo du! Dessuten så lyver du bare.Ingen trur på det. Milo satt hjemme med meg da han "stakk av" han så..SKJERP DEG!" så sa hun "Herregud, jeg kjenner hunden din kjempe godt, og det var han jeg så. Hadde på seg samme halsbånd som Milo!" Men da jeg sa til hun at det halsbåndet ble ødelagt for over en uke siden så blei hun stille.=P

Og farmor og farfar syns at vi skal kvitte oss med Milo pga alt håret. Da kjente jeg at det kokte i meg...Blei så sur..Men kunne ikke si no da..=/

Håter når folk snakker stygt om hunden min, ting som ikke er sant..

Men her i nabolaget har jeg jo fått høre at jeg og Milo er det perfekte par osv da.. :D

En i klassen synger forresten:

"Milo milo tørkerull, tørker barnas rumpe hull!" Åh hærregud, endelig slutta med det nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fire år gammel gutt så med stooore øyer på Chanel, også kikket han på moren sin " Mamma er det der en gris eller? " Går jo ikke an å bli fornærma da, lo meg skakk:)

Ellers så er det mange som synes chanel er så stygg at hun er verdens nussligst.. (jeg aner ikke hvor de får det med stygg fra!?! menmen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...