bikkjene Skrevet 27. November 2011 Rapporter Share Skrevet 27. November 2011 Jeg har en hund som blir 15 kilo som voksen og det så ut som at herkules hundebur nummer 5 så bra ut. Hvor store er hundene deres og hvilket herkules nummer bur har dere? Grunnen til jeg velger dette er at det var på felleskjøpet og det synes jeg er veldig greit så slipper jeg å løfte buret gjennom ett stort kjøpesenter til bilen. Hehe. Felleskjøpet er jo bilene rett ved inngangen og lettere da håper jeg. Det står : MILAN Buret er passende for hunder opptil Labrador størrelse. P.g.a. at bredden på dette buret kun er 54,5 cm. vil det være god plass ved siden av buret til annen last i bagasjerommet i bilen. Dette buret er tilgjengelig i tre forskjellige dybder. Og jeg tror det er kjekt siden hunden er jo mindre enn labrador størrelse samtidig som jeg har hørt at hunden min godt kan bli større enn 15 kilo stor som voksen Men på de herkulesburene så er jo noen nesten kvadratiske, like bredt som langt. Jeg tenkte at det kanskje var dumt fordi hvis hunden står i buret og blir slengt fra side til side når jeg kjører. Og hvis det er smalt sånn som størrelse 5 så blir kanskje ikke hunden slengt fra side til side så mye siden veggene da er nærmere kroppen til hunden. Eller har jeg missforstått alt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bikkjene Skrevet 27. November 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. November 2011 Og hvis jeg går opptil størrelse 6 så står det at den er for store hunder opptil schefer størrelse. Og schefer er jo større enn labrador og jeg tror labrador størrelsen passer best til schapendoes. Tenkte også på lengden at buret er lengst mulig sånn som størrelse 5 fordi schapendoes er lengre enn det hun er høy og hun her er ganske lang ser jeg En ting til. Jeg trykka på den bil merke linken men det stod ikke bilen min der og det var jo dumt fordi hadde ikke nevnt bilen min. Men jeg har en stasjonsvogn så stor plass der bak i bagasjen. Tror dere alle bur passer til stasjonsvogn? Jeg har en suzuku stasjonsvogn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellare Skrevet 27. November 2011 Rapporter Share Skrevet 27. November 2011 Ville vel eigentleg ha venta til hunden var ferdig utvokst med tanke på at du då kan prøve ut buret og finne ut om det faktisk passar, er jo litt kjipt å kjøpe eit såpass dyrt bur som Herkules bur no, for så at det plutseleg endar opp med å bli alt for lite/stort når hunden er vaksen Og så er det høgde, bredde og lengde, ikkje vekt ein må gå etter når ein skal kjøpe bur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 27. November 2011 Rapporter Share Skrevet 27. November 2011 Hvor høy blir hunden din ca? Rundt 45 cm? Isåfall tror jeg at Milan small passer uten problem Til Harly, 51-52 cm/16.7 kg, så har jeg dette buret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fantasia Skrevet 27. November 2011 Rapporter Share Skrevet 27. November 2011 Bruker herkules nr 4 til hunden som er 43cm høy og veier ca 12kg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bikkjene Skrevet 27. November 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. November 2011 Ja tenkte på å vente til hun blir voksen men er det ikke best å tilvenne valper enn voksne hunder? Siden det som er nytt er lettest å få til med valper. Pleier jo det kanskje med alt nytt? men vet ikke da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quintinus Skrevet 28. November 2011 Rapporter Share Skrevet 28. November 2011 Jeg bruker Milan Small til min hund som er 42 cm høy, og 19,5 kg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 28. November 2011 Rapporter Share Skrevet 28. November 2011 Jeg forstår argumentet med at hunder ikke skal ha så stor plass i bilburet. Likevel syns jeg det er mange hunder som ligger i altfor trange bur i mine øyne. Så om jeg var i tvil ville jeg gått for det største av de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 28. November 2011 Rapporter Share Skrevet 28. November 2011 Jeg ville ikke ventet med å kjøpe bilbur til hunden er fullvoksen! Vi har hund i bilbur for å sikre den ved ulykker, for å sikre oss ved ulykker, for å sørge for at valpen er trygg for annen last i bilen, og for å sikre at lasten er trygg for valpen. Bilbur skal være på plass i bilen før valpen er i hus, etter min mening, og i hvert fall ikke være noe som utsettes til valpen har fullvoksen størrelsen. Det er ingen hundealdersgrense på bilulykker. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts