Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Nansen ønsker seg veldig en pipeball, har han fortalt, og siden han har vært flink i det siste og attpåtil blir 2 år om noen få uker, så må han jo få det slik han vil?

• Den perfekte pipeballen har ikke så altfor høy lyd. Leker med for mye pip i blir han helt satt ut av, og vil ikke ta i. Kong wubba har tydeligvis passelig med pipelyd (men har andre åpenbare mangler, som feks å ikke være en ball)
  • Den perfekte pipeballen har konsistens som en tennisball, men er solid som en kong! Dvs, han eeeelsker tennisballer, men klipper de i stykker på 1-2-3, mens kongen blir for vanskelig å henge i, ettersom han har et helt latterlig bitt.
  • Den perfekte pipeballen har et tau festet i seg. Det er derfor det er viktig at han henger godt i den, for vi skal gjøre den morsomme krangleleken også! Sprettsakleke + tau = hittil den beste leken han vet; da kan leken gås tur med og man kan sloss med den og prøve å fange den når man selv slenger den i lufta og sånn :ermm: (men han blir helt tussete av ting som piper (sånn passelig, sånn som kong wubba) så jeg regner med at Sprettsakleke + tau + pipert = paradis).
  • Den perfekte pipeballen er ikke sånn altfor dyr, altså :whistle:

Såååå glad blir Nansen av leke med tau i - hjelp meg å gjøre ham enda mer glad? Pliiiiz lzm? :lol:

5656915645_e50efceba3.jpg

5657490608_80223edf96.jpg

Skrevet (endret)

Kong har jo baller me tau og pipelyd :) Sjekket du de?

Der jeg har sett, har de enten ikke hatt dem, eller de har vært utsolgt. Men de kong-ballene ser jo perfekte ut. Men er de noe særlig holdbare, da?

EDIT: og hvor får man dem for en fornuftig pris (canis er feks utsolgt)?

Endret av Pim
Skrevet

Kva med dei litt forvokste tennisballane til kong AirDog? Dei finst i fleire størrelsar og piper :lol: desverre utan tau då.

Det var sånn jeg linket til også. :)

Skrevet

Harly anbefaler disse! :D

Jeg kjøpte 3 stk i mai/juni som er mye brukt på trening og i lek, den ene begynner å gå litt i oppløsning men de andre to holder fint foreløpig :)

Skrevet

Hmm, jeg har helt motsatt erfaring med denne air dog ballen.. Det var ikke lange stunden som skulle til før den var ødelagt her i gården.. Eneste jeg har funnet av leker som holder er sånn gummi kong med pipelyd i.. De skulle laget baller i samme materiale!

Skrevet

Hmm, jeg har helt motsatt erfaring med denne air dog ballen.. Det var ikke lange stunden som skulle til før den var ødelagt her i gården.. Eneste jeg har funnet av leker som holder er sånn gummi kong med pipelyd i.. De skulle laget baller i samme materiale!

Jeg har samme erfaring. Ida kverker pipen på 1-2-3, og selve ballen varer heller ikke lenge hvis hun får ha den for seg selv et par minutter.

Edit: Hvis man vil ha noe med pip som holder, så kan jeg anbefale disse:

http://www.cleanrun....&Product_ID=324

Ser også at de har en ny type, men den har jeg ikke prøvd:

http://www.cleanrun...tring=cuz%20toy

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har ikke vært borti det selv personlig, men har hørt om andre som har det; og som da har betalt 'ekstra'. Dette har vært blandingsrase i tillegg.   Men som Simira skriver, avtalebrudd ja.
    • Det er avtalebrudd. Jeg har aldri hørt om eller vært borti det, men hvis de har annonsert en "vare" til en pris så er de forpliktet til den prisen hvis de har inngått en avtale med kjøper uten at noe annet er nevnt.  Hvis de FØR avtale om kjøp sier at annonsen bare er veiledende og valpen koster så mye mer så er det noe annet.  Jeg ville uansett tenkt meg grundig om før jeg evt. kjøpte av en slik oppdretter.
    • Jeg har opplevd det selv, nær familie har opplevd det, og mange jeg kjenner.    De er interessert i et kull, setter seg på valpeliste, blir godkjent som valpekjøpere, møter oppdretter. Oppdretter kyder av kjøper,og forteller at det er akkurat slike kjøpere hen er ute etter, og er veldig nøye med hvem hen selger til. Så skal valpen hentes, penger overleveres- og da har prisen vært en annen en det som sto i annonsen.  Oppdretters unnskyldninger er: Det er veldig gode valper Alle andre tar de prisene Raseannonsen er bare veiledende De har så mange på liste at de velger de som betaler mest   Og hvis en setter spørsmåltegn med det så: Ja hvis du ikke gidder å betale så mye så har jeg mange andre i kø Disse linjene selges ikke til hvilken som helst pris har du  et problem med det så er du ikke rett kjøper..   Har dere vært borti dette? 
    • Det kommer an på hunden, treningen og målet.Jeg vil alltid belønne innkalling og innkallingstrening med noe av de beste godbitene hunden kan få, fordi det er den absolutt viktigste treningen. Men belønning er ikke bare godbiter. Belønning er alt hunden vil ha. For noen hunder er det kos, mange liker leker, men godbiter er ofte den beste måten å belønne presist på. I valpe- og unghundtiden ville jeg alltid hatt en godbitpose tilgjengelig på meg, og gjerne en draleke/tauleke. De fleste som driver aktivt med hund bruker godbitposer som er enkle å åpen og lukke, og som flyttes over i lommen på det man har på deg. De første par årene er det mye godbiter "hele tiden", fordi hunden skal lære så mye nytt. Hva slags godbiter kommer an på hvor matfokusert hunden er og hva den liker. Her må du prøve deg fram litt. Til enkle hverdagsøvelser som "sitt", "gi labb" osv. kan du godt bruke tørrfõr fra dagens matrasjon hvis hunden er matglad. Godbiter fra butikk eller dyrebutikk er som oftest helt ok, men å skjære opp rent kjøtt fra påleggsskiver eller ost for eksempel er gjerne billigere. Rester av pannekaker, fiskepudding, pølser osv. er fint. Skinkeost på tube er en annen variant. Variasjon er også generelt fint. Ferske godbiter er ofte mer populært og sterkere enn tørre godbiter.  Når valpen/hunden har lært en øvelse kan man fase ut belønningen, men det kan være lurt å belønne innimellom og forsterke øvelsene over tid. Om belønningene plutselig forsvinner kan hunden miste motivasjonen for det, om den ikke finner belønning i øvelsen i seg selv. Jeg belønnet fortsatt mine hunder på 13 og 17 for innkalling (alltid), og innimellom for kontakt, lydighetsøvelser osv., men ikke hver gang slik jeg ville gjort med en valp eller unghund for eksempel.
    • Hei!  Sikkert dumt spørsmål, men jeg er likevel usikker. Det står at man skal bruke godbiter og belønne alt i starten, det er jeg helt med på, men hva slags godbiter belønner man med? Tenker på helseaspektet, dette kommer jo i tillegg til for. Hva slags godbiter bruker man til valp, og har man alle lommer fulle til en hver tid, belønner man hele tiden i lang periode? Når faser man ut? Hva slags godbit bruker man? 😊
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...