Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva jobber foreldra deres som?

Jeampi

Recommended Posts

Skrevet

Hvilke yrker har foreldra deres?

Mamma er kokk i nordsjøen på hydro og pappa er kjøkkensjef på Color Fantasy båten (han er utdannet som kokk men arbeidet seg oppover)

Skrevet

Pappa jobber i Ergo, driver med å oppdaterer lister og no greier..

Mamma jobber i Kystverket, hun setter opp nettverk, lager brukere, maler, fikser ødelagste servere, sånne ting. Litt IT-ansvarlig.

Stefaren min er småsjef i Tine :D

Skrevet

Pappa er utdannet agronom(bonde på godt norsk), men jobber som snekker, eller tømrer da... Han holder på å ta fagbrev som det nå.

Mamma har bare videregående(for husmorskolen teller vel ikke? :D ) Hun er leder på et eldresenter. Åssen hun har klart å komme så langt opp uten utdannelse skjønner ikke jeg... :-o

Skrevet

skal vi se pappa jobber på kverneland og lager traktor utstyr ste mora mi jobber som regnskapsfører

mamma jobber på mix å stefaren min er bonde og kjører lastebil

Skrevet

Pappa er petroleumsingeniør og i olja... (som 90 % av Stavanger hehe :D)

Mamma er sosial pedagog med bachleor grad i flerkulturell pedagogikk...

Stefaren min er dramapedagog

Stemor er en slags lektor aktig person... (i skotland, så det heter ikke lektor....)

Skrevet
Hvilke yrker har foreldra deres?

Mamma er kokk i nordsjøen på hydro og pappa er kjøkkensjef på Color Fantasy båten (han er utdannet som kokk men arbeidet seg oppover)

mmmm, du må jo bare få mye god mat da!!

(komme på besøk snart kanskje?)

Skrevet

Mamman min er lærer (adjukt) på en skole for elever med lærevansker..

Pappan min er lærer i kjemi og prosess (er i alle fall noe med kjemi) på høyskolen i Telemark...

Altså har jeg to lærer foreldre... :wink:

Skrevet

Skal vi seee.. Mamma syr gardiner o.l for Støren Fargehandel.

Pappa er en av flere "banksjefer" i Sparebank 1, Midt Norge. Leder for BM forsikring (Bedriftsmarked) i Midt Norge.. og noe annet rart, jeg aner egentlig ikke :P

Mamma har bare videregående(for husmorskolen teller vel ikke? ) Hun er leder på et eldresenter. Åssen hun har klart å komme så langt opp uten utdannelse skjønner ikke jeg...

Sånn er det her også. Pappa er utdanna bilmekanikker, jobbet som det i 15 år :P Plutselig så sitter han i lederstilling i Spare Bank 1 lixom. Men han har tatt utroooolig mange kurs og sånt da. Så selv om han ikke gikk den veien på videregående, så er alt mulig :D

Skrevet

mamma er vernepleier og spesialpedagog og jobber som leder i en bolig for psykisk utviklings hemmede.

pappa er ufør.

Skrevet

Mine foreldre er så pass gamle nå at de er pensjonister. Men da de var yrkesaktive så var min mor reingjeringsassistent og min far var sveiser.

Skrevet
Skal vi seee.. Mamma syr gardiner o.l for Støren Fargehandel.

Pappa er en av flere "banksjefer" i Sparebank 1, Midt Norge. Leder for BM forsikring (Bedriftsmarked) i Midt Norge.. og noe annet rart, jeg aner egentlig ikke :P

Sånn er det her også. Pappa er utdanna bilmekanikker, jobbet som det i 15 år :P Plutselig så sitter han i lederstilling i Spare Bank 1 lixom. Men han har tatt utroooolig mange kurs og sånt da. Så selv om han ikke gikk den veien på videregående, så er alt mulig :P

Jepp! :D Hun sier hun føler seg veldig teit da, når hun sitter på kurs med masse mennesker, alle har flere høye utdannelser, også spør de henne hvilke utdannelser hun har. #-o

Og gjett om jeg føler meg dum når det ringer en gubbe jeg ikke kjenner, han spør etter mamma og jeg svarer med trøtt og kjip stemme at: "Nei, hun er ikke hjemme, du får ringe igjen senere..." Etterpå finner jeg ut at det var ordførern... :oops:

Skrevet

mmmm, du må jo bare få mye god mat da!!

(komme på besøk snart kanskje?)

Hehe. Pappa er flink til å mikse å triks med mat. Men mamma er så lei av å lage mat når hun kommer hjem at jeg lager det meste av maten min selv. Ellers så blir det toro mat fra hennes side :D

Skrevet

Jepp! :P Hun sier hun føler seg veldig teit da, når hun sitter på kurs med masse mennesker, alle har flere høye utdannelser, også spør de henne hvilke utdannelser hun har. #-o

Og gjett om jeg føler meg dum når det ringer en gubbe jeg ikke kjenner, han spør etter mamma og jeg svarer med trøtt og kjip stemme at: "Nei, hun er ikke hjemme, du får ringe igjen senere..." Etterpå finner jeg ut at det var ordførern... :oops:

Haha! :D

Skrevet

Mamma er utdannet spesielpedagog og masse sånne ting, så hun jobber på Østbytunet skole, en skole for barn med ADHD.

Pappa er leder i Buy Pass, tilhører Ergo Group, der de utvikler for eks. tippekort, og sånne sikkerhetsting.. :D

Skrevet

Pappa jobber som printreperatør ellerno, og har jobba med IT i alle år.

Mamma er heimkunnskapslærer på ungdomsskolen og har ekstratimer med elever som har lærevansker. Hu jobba med utviklingshemma før.

Skrevet

Mamma er utdannet sosionom, og har i flere år vært sjef for Rusmiddeletaten i Asker.. Nå tar hun en master, og en sykemeldt.

Pappa er utdannet sosionom, og jobber nå i BlåKors med.. Familierågivning, altså for unge mennesker med rusproblemer som skal ha barn..

Stemoren min er utdannet sosionom/barnevernsped., og jobber nå på et senter hvor de hjelper tidligere rusmisbrukere og sånt til å komme seg ut i normalt liv igjen, de hjelper med barnepass, utdanning, har varm mat en gang i uka og sånt.

Stefaren min er utdannet sosionom/barnevernsped. (surprise!) og jobber i Lier Kommune, rusmiddeletaten troor jeg..

Der ser dere hva jeg har å slekte på! Hehe..

Skrevet

Pappa er prest (veldig morsomt gjennom barne-, ungdom- og videregående skole når folk går å unnskylder seg til deg når de banner osv.) og mamma sosialøkonom..

Skrevet

Mamma jobba hele oppveksten min som lastebilsjåfør og bussjåfør. Så tok hun sosionomutdannelse, men jobber som miljøterapeut/lærer på 3 skoler i en krets.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...