Gå til innhold
Hundesonen.no

Får ikke til å legge til fonts/fjerne skrivebeskyttelse

Recommended Posts

Skrevet

Jeg vil ha flere fonts i photoshop. Jeg har lastet ned før helt uten problemer.

Jeg har lastet ned de fontene jeg vil ha. Problemet kommer når jeg skal dra de over til fonts-mappen. Det går ikke. Fant ut at mappen er skrivebeskyttet, men får ikke fjernet det! :gaah: Kommer opp feilmelding: det oppsto en feil under attributer for filen, ingen tilgang... What to do?? :icon_confused:

Skrevet

Her er guiden jeg fikk:

• In Windows Explorer window, locate the files or folders that you want to take ownership and grant or change full control or other access permissions.
  • Right click on the file or directory, and then select Properties on the right click menu.
    folder-properties.jpg
  • Click on Security tab.
  • Click on Advanced button at the bottom.
    take-ownership-1-363x468.jpg
  • In “Advanced Security Settings” dialog window, click on Owner tab.
  • Here you will be able to see current owner (i.e. TrustedInstaller). To take ownership of the object, click on the Edit button. If UAC prompts for administrator’s password or permission to continue, enter the correct password or press Continue button.
    take-ownership-2.jpg
  • Additional “Advanced Security Settings” dialog will appear. Highlight the user name (for example, Administrators) in the Change owner to box that you want to assign as the owner for the object. Click OK to make the change.
    take-ownership-3.jpg
  • Back in original parent level “Advanced Security Settings” window, you will see the existing owner of the file or folder has changed to the user you just selected.
  • Click OK button to exit this window.
  • Click OK again to exit completely from the Properties window.
  • The ownership is now belonged to user or user account that been selected. To assign necessary permissions to the user too, repeat step 1 to 3 to open the object’s Properties window again.
  • In object’s Properties window, click on Edit button to change permissions. If UAC prompts for administrator’s password or permission to continue, enter the correct password or press Continue button.
    change-permissions-1-363x468.jpg
  • Highlight the Administrators or the user who wants the permissions on the object be changed in the “Group or user names” box.
    If the user ID or group that you want to manage the permissions for the object doesn’t exist, click on Add button, and type in the user name or group name desired into the Enter object names to select box, and finish off by clicking on OK.
  • In the Permissions for Administrators box below (or any other user name or group name you chose), click on “Full Control” under the “Allow” column to assign full access rights control permissions to Administrators group.
    full-control-permissions.jpg
  • Click “OK” twice when done.

Users can now do whatever you like to the files or directories processed as above.

Og jeg faller av allerede på punkt 2 :P

Er det fonts-mappen jeg skal høyreklikke på? Det gjorde jeg, og trykket egenskaper. Og i den boksen som kommer opp så er det ikke noe security-knapp? Det er kun generelt øverst, ingen andre alternativer... Så da ble jeg lost igjen.. Eller er det selve windowsmappen som fontsmappen ligger i jeg skal gjøre det med? *føle seg veldig dum*

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...