Gå til innhold
Hundesonen.no

My Dog i Göteborg, 5.-8. januar


SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

Vi har også fått PM, 4 mudier påmeldt lørdag og 5 søndag. Men det spøker jo definitivt for Anyas deltakelse...

Noen som har noen gode råd ang. å få pels til å gro med ekspressfart? (anyone, please!) Hvis ikke får nakenmudien bli hjemme :no: Noe sier meg at jeg er en optimist siden jeg meldte henne på i det hele tatt, så kort tid etter valpene :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Juppjupp, jeg har ustillingsabstinenser, og liker meg godt på MyDog, og når jeg fikk lurt med meg SandyEyeCandy var det jo ikke noen tvil. Så nå har jeg meldt på begge to. Jeg har ingen store forventn

Jeg kommer, sammen med L8 L og Hoppetussa. De kan jo selv skrive hvem de skal ha med Vi har dette som fast jentetur, med hotell og shopping Göteborg rundt Blir så bra så! I år har jeg meldt på

Jeg rakk akkurat å melde på før det ble en del dyrere, iskald beregning selvfølgelig Meldte på 2 stk frosker, en av hvert kjønn. og hvis alt går etter planen så blir det jammen meg oppdrettergrupp

Vi har også fått PM, 4 mudier påmeldt lørdag og 5 søndag. Men det spøker jo definitivt for Anyas deltakelse...

Noen som har noen gode råd ang. å få pels til å gro med ekspressfart? (anyone, please!) Hvis ikke får nakenmudien bli hjemme :no: Noe sier meg at jeg er en optimist siden jeg meldte henne på i det hele tatt, så kort tid etter valpene :blink:

Jeg har forsøkt det meste av tips jeg har fått selv, uten hell - pelsen har tatt innmari lang tid her. Valpene er seks måneder på julaften, og mora er enda ikke i full pels igjen. Jeg drømmer om å få henne i pels til NKK Bergen... :D

Tipsene jeg har fått er hyppige bad med etterfølgende føning for å få henne helt tørr - da får en av mer av det som skal av, slik at hunden kan komme fortere opp igjen. Det skaper også mer volum i den pelsen som er der og dermed en illusjon av mer pels.

Tilsetning i fôret som skal gi bedre pels og mer pels er egg, ulike oljer, ølgjær og slikt.

Noen sverger til B-vitaminsprøyter, det har jeg forsøkt før uten å merke noen endring - jeg tok da tre på rad, med en ukes mellomrom for å gi en boost.

Noen shampooer skal være bedre for å få opp pelsen igjen enn andre.

Jeg tror at det er vanskelig å finne en quick fix, men at bearbeiding av pelsen gjennom hele året kan gi en forskjell i motsetning til de som ikke gjør noe med pelsen om en ikke må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir ShowStopper til knertis. Etter tre dager begynte underulla å komme tilbake. Da hadde hun riktignok vært naken lenge, men det var ganske markant. Og pelsen som kommer nå er voldsomt tjukk, blank og mjuk. Litt for mjuk, faktisk. Lille fleeceløven min. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt det meste av tips jeg har fått selv, uten hell - pelsen har tatt innmari lang tid her. Valpene er seks måneder på julaften, og mora er enda ikke i full pels igjen. Jeg drømmer om å få henne i pels til NKK Bergen... :D

Tipsene jeg har fått er hyppige bad med etterfølgende føning for å få henne helt tørr - da får en av mer av det som skal av, slik at hunden kan komme fortere opp igjen. Det skaper også mer volum i den pelsen som er der og dermed en illusjon av mer pels.

Tilsetning i fôret som skal gi bedre pels og mer pels er egg, ulike oljer, ølgjær og slikt.

Noen sverger til B-vitaminsprøyter, det har jeg forsøkt før uten å merke noen endring - jeg tok da tre på rad, med en ukes mellomrom for å gi en boost.

Noen shampooer skal være bedre for å få opp pelsen igjen enn andre.

Jeg tror at det er vanskelig å finne en quick fix, men at bearbeiding av pelsen gjennom hele året kan gi en forskjell i motsetning til de som ikke gjør noe med pelsen om en ikke må.

Ja, så noe sier meg at vi bare får ta det som det kommer ;) Har jo heldigvis meldt på deleier- hunden også :D

Jeg gir ShowStopper til knertis. Etter tre dager begynte underulla å komme tilbake. Da hadde hun riktignok vært naken lenge, men det var ganske markant. Og pelsen som kommer nå er voldsomt tjukk, blank og mjuk. Litt for mjuk, faktisk. Lille fleeceløven min. :wub:

Hva er Showstopper? Har du ingen ting som heter showstarter :icon_confused::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I helgen har jeg badet og fønet Anya for å se om det er håp om å få henne til å se litt presentabel ut...

Hun så ikke så aller værst ut, men har ikke helt bestemt meg for om hun blir hjemme eller ikke ennå...

Kjenner noen til dommerne; Karl-Erik Johansson og Hannele Jokisilta ? Hva kan jeg forvente meg, hva legger de vekt på?

Vanligvis bryr jeg meg ikke så mye om det, men nå er jo Anya helt naken og alle feilene hennes synes jo veldig mye mer pluss at helheten ikke er hva den pleier å være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen har jeg badet og fønet Anya for å se om det er håp om å få henne til å se litt presentabel ut...

Hun så ikke så aller værst ut, men har ikke helt bestemt meg for om hun blir hjemme eller ikke ennå...

Kjenner noen til dommerne; Karl-Erik Johansson og Hannele Jokisilta ? Hva kan jeg forvente meg, hva legger de vekt på?

Vanligvis bryr jeg meg ikke så mye om det, men nå er jo Anya helt naken og alle feilene hennes synes jo veldig mye mer pluss at helheten ikke er hva den pleier å være ;)

Karl-Erik har dømt Mudi før i følge SKK Hunddata, faktisk flere ganger i Sverige:

I 2004 hadde han 7 hunder som stilte:

Puszkas- Cert & BIM

Idum Galna Gnista -BIR

1.kval til alle som stilte for han.

Nyeste er 2006, 1 hund:

Ruthsborgs Black Spy - BIR

Han har dømt litt AK, ser ut som han vet hva han vil ha der iallefall og bruker det meste av skalaen.

Den andre oppdretteren finner jeg ikke resultater på for verken Mudi eller AK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karl-Erik har dømt Mudi før i følge SKK Hunddata, faktisk flere ganger i Sverige:

I 2004 hadde han 7 hunder som stilte:

Puszkas- Cert & BIM

Idum Galna Gnista -BIR

1.kval til alle som stilte for han.

Nyeste er 2006, 1 hund:

Ruthsborgs Black Spy - BIR

Han har dømt litt AK, ser ut som han vet hva han vil ha der iallefall og bruker det meste av skalaen.

Den andre oppdretteren finner jeg ikke resultater på for verken Mudi eller AK.

Ja, har sjekket det. men synes ikke jeg kunne tolke så mye likevel. Han sier i allefall ikke noe på store tisper da han har satt opp dette...Mens hannene som er satt opp er nokså små....?

Jeg har lyst til å ha med Anya, siden hun er påmeldt, men det er jo kjedelig å stille henne til 2 x good liksom bare fordi jeg er sta og vil stille hund til tross for manglende pels :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har sjekket det. men synes ikke jeg kunne tolke så mye likevel. Han sier i allefall ikke noe på store tisper da han har satt opp dette...Mens hannene som er satt opp er nokså små....?

Det kan jo bety at han er mer ute eller helheten og gjerne ikke henger seg for mye opp i detaljer. Eller at han er veldig opphengt i feks bevegelser/hoder og setter opp etter det.

Hundene han har satt opp på AK har vært både store og små av begge kjønn, men har inntrykket av at bevegelse er viktig (det er det på min rase det poengteres opp til flere ganger) og hunder han har satt opp har kunne bevege seg godt. De som har fått feks VG har vært hunder med knappe vinkler bak eller knappe bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo bety at han er mer ute eller helheten og gjerne ikke henger seg for mye opp i detaljer. Eller at han er veldig opphengt i feks bevegelser/hoder og setter opp etter det.

Hundene han har satt opp på AK har vært både store og små av begge kjønn, men har inntrykket av at bevegelse er viktig (det er det på min rase det poengteres opp til flere ganger) og hunder han har satt opp har kunne bevege seg godt. De som har fått feks VG har vært hunder med knappe vinkler bak eller knappe bevegelser.

Oki, da er det kanskje håp for ulven ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg er på jakt etter skyss sammen med sin aussie fra Østlandsområdet (gjerne Vestfold). Send meg en PM om noen av dere har plass! :)

Du kan også tipse hun om at det er VELDIG enkelt (og billig) å reise med hund på tog til Stockholm (der det er togstopp rett ved messa).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også tipse hun om at det er VELDIG enkelt (og billig) å reise med hund på tog til Stockholm (der det er togstopp rett ved messa).

Men er det ikke litt tungvint å ta toget til stockholm når det er i göteborg denne utstillingen er?

Eller er det meg som er litt treg.... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen har jeg badet og fønet Anya for å se om det er håp om å få henne til å se litt presentabel ut...

Hun så ikke så aller værst ut, men har ikke helt bestemt meg for om hun blir hjemme eller ikke ennå...

Kjenner noen til dommerne; Karl-Erik Johansson og Hannele Jokisilta ? Hva kan jeg forvente meg, hva legger de vekt på?

Vanligvis bryr jeg meg ikke så mye om det, men nå er jo Anya helt naken og alle feilene hennes synes jo veldig mye mer pluss at helheten ikke er hva den pleier å være ;)

Sistnevnte anser jeg som litt streng, og hannene på min rase skulle hvertfall ikke være for store. Aris er ca 61 (std 60-62) og han var i drøyeste laget stor han også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sistnevnte anser jeg som litt streng, og hannene på min rase skulle hvertfall ikke være for store. Aris er ca 61 (std 60-62) og han var i drøyeste laget stor han også ;)

Ok. det regnet jeg nesten med, finnene pleier å være strenge, i hvertfall på min rase.

Nei, tror Anya blir hjemme. Hun er bare de siste dagene blitt enda mer avrøytet, nå går det liksom ikke ann å komme seg unna at hun ser helt J**lig ut :D

DSC_0009.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Lykke til alle som er på My Dog!

Hermine har reist til Gøteborg med oppdretter Frode - hun skal stilles lørdag og søndag - veeeeeeeldig mange bulldogger der altså så man har vel ikke de helt store forhåpningene, men moro lell... Savner bulldoggen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...