Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du rosiner i grøten?  

69 stemmer

1. 1.

• Ja
      17
    • Nei
      52

Recommended Posts

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har hørt om rosiner i grøten, og det er bare så feil. Men jeg vil ikke ha rosiner i boller heller. Eller julekake. Eller på jordens overflate. La druene leve!

Rosiner kan man ha i det meste *MMmmmmmmm *. Rosiner hører faktisk til i boller, rosiner i sjokolade er digg, rosiner i risengrynsgrøt er godt, rosiner i havregrøt er godt (vel - havregrøt er ikke vel

Rosiner i grøten blir like uforståelig for meg som rosin i pølsa. Bare at rosinen i pølsa har jeg i det minste hørt rykter om...Rosiner har ingenting i hverken boller eller andre spiselige ting å gjør

Skrevet

Det seier seg vel sjølv. Det er ingen som blandar rosinane inn i grauten vel?

Jo, i smørgrøt (fløyelsgrøt). Der skal rosinene være i grøten.

I rest my case :whistle:

Har sett flere som blander inn rosinene i grøten, og synes jeg så det nevnt tidligere i tråden også. Mine rosiner skal ligge oppå grøten :yes:

Skrevet

Der jeg har blitt servert rosiner i grøt har de vært i grøten ja. Vasne og ekle..

Jo, i smørgrøt (fløyelsgrøt). Der skal rosinene være i grøten.

Æsj nei, enn å ødelegge fløyelsgrøten sånn da :aww:

Idag skal vi ha rømmegrøt til middag. Det har iiiingenting med denne tråden å gjøre :whistle::ahappy:

Skrevet

Ehhh, jo :lol: Harde rosiner er jo ikke godt, de skal være mjuke og vasne :D Men når jeg tenker meg om så er det kun jeg i familien som blander inn, de andre blander ikke inn sukker og kanel engang :huh: Det er da mye bedre å få ting jevnt fordelt og slippe å ta på nytt hele tiden mens du spiser :D
Guest Belgerpia
Skrevet

Et halvt tonn med kanel er jeg enig i! :D Også har man på sukker, kanel og rosiner før man rører alt rundt så det blir fordelt, så tar man en stor klatt med helst meierismør på toppen :D

Nei nei nei nei - ååååå gugg.... nå fikk jeg skikkelig vondt i magen - man skal IKKE under noen omstendigheter RØRE i grøt som er lastet opp på tallerken - den skal pyntes med sukker og kanel og smørøye og så spiser man slik - man rører ikke sukker og kanel inn i grøten altså - det er motbydelig det *ler* .... *grøss*

Jeg spiser forsåvidt rosiner i havregrøt, men da ikke som grøt, men som frokostblanding med kald melk.

Det er sikkert godt, men det holder i massevis med kanel og slike ting på risensrynsgrøten :)

Jupp, havregryn med rosiner og melk er godt.

Rosiner kan man ha i det meste *MMmmmmmmm :D*. Rosiner hører faktisk til i boller, rosiner i sjokolade er digg, rosiner i risengrynsgrøt er godt, rosiner i havregrøt er godt (vel - havregrøt er ikke veldig godt da, men blir spiselig med rosiner), rosiner i grovbrød er også godt, rosiner passer i grunnen til det meste faktisk. For tenk :P

Rosiner kan være i boller, noen deilige grovbrød - men ikke grøt - og jo, rosiner i sjokolade er digg...

På Espa har de boller med jordbærbiter i, og det var bare ekkelt.

De har også med karamellbiter, og det var ikke så verst - men smaker best om bollene er helt ferske.

Espaboller skal være med rosiner og intet annet.... *sukk*

Julegrøten skal kokes bare i melk. Ingen utkoking av grynene i vann. Og så lar vi røra i tanken stå bittelitt så vi kan skumme fløte å koke grøten av. Lar grøten koke lenge, lenge, gjerne 3-4 timer. DA blir det skikkelig julegrøt, ikke sånn vassen lørdagsgrøt. Sukker, kanel, smørøye og en mandel. Retro-lavkarbo! Og, ja, mandelen gjemmes i kinnet til alle har spist opp!

All grøt skal kokes med melk - eller altså havregrøt må ikke det, men da må man ha melk oppå etterpå - men til risgrøt må der være helmelk, en klatt smør (for at det ikke skal svi seg) og så er det bare kok i vei.

Man spiser ikke julegraut med mandel - man har riskrem med mandel i - riskremen lages av god grøt med litt krem i (ikke for mye) og mandelen kan godt gjemmes til dessertfatet er tomt *ler*