Gå til innhold
Hundesonen.no

Program for å laste ned bilder fra kamera


SFX
 Share

Recommended Posts

Jeg har i all min idioti klart å slette programmet som laster ned bilder fra kamera til PC, da jeg hadde en storopprydning her. Jeg vet at CD'en er i en av de ørten u-utpakkede banankassene etter at jeg flyttet, så jeg har forsøkt å finne noe jeg kan laste ned online i stedet. Men jeg finner ingenting som ikke krever at jeg har CD'en. Nå finner rett og slett ikke maskina kameraet lenger.

Noen som kan hjelpe meg?

Jeg har Canon EOS 20D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har brukt programvaren som fulgte med, altså EOS utility, ser det ikke ut til å være noen enkel vei utenom å finne cden. Det står beskrevet en fremgangsmåte her (http://www.northlight-images.co.uk/article_pages/install_canon_software.html), men den krever at du fikler med registeret, noe man skal gjøre med stor varsomhet hvis man ikke vet hva man pusler med.

Som en midlertidig nødløsning til du finner cden (evt. har jeg en ekstra hjemme hvis du ikke finner den, jeg har nemlig to canon-kameraer), kan du jo bruke f.eks. picasa.

Linken RTL fant er til oppdateringer av programvaren og hjelper ikke hvis du ikke har den installert fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men trenger du egentlig noe program da? Jeg bare kobler til USB'en og går inn i utforsker, finner ekstern disk og laster inn filene derfra? Trenger ikke noe program eller noe for å få til deg jeg :).

Men kameraet kommer ikke opp, maskina finner ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte prøve på windowsmaskinen her, å det funka ikke her heller. Derimot funka det å laste ned programmet i linken jeg la ut.

Så bra, da har de sikkert gjort om det firkantede systemet sitt siden sist jeg prøvde å laste ned software derfra uten å ha cden tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...