yurij Skrevet 17. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 17. Oktober 2011 Spør her òg jeg: Er det noen som har link til en online dopingliste for hundesport? Siter
SusanneL Skrevet 17. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 17. Oktober 2011 Finnes det egentlig en dopingliste for hunder? Har aldri hørt om det annet enn at det "jobbes med det", men det er jo fult mulig jeg har misset et eller annet her... Vet også at det visstnok ikke er det enkleste å få analysert evt. blodprøver heller, så jeg mistenker at det fremdeles er relativt fritt fram med det man ønsker å gi hundene sine av dop. For uten en liste med hva som er forbudt - og i hvilke mengder - så kan man vel heller ikke si hva som egentlig er doping, vel? Susanne Siter
yurij Skrevet 17. Oktober 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 17. Oktober 2011 Nei,ikke vet jeg. FEI har en sånn liste liggende ute for ryttersporten,så det er jo litt rart om det ikke finnes for hund Men det forundrer jo ikke Siter
Siri Skrevet 17. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 17. Oktober 2011 Sverige har eget nasjonalt dopingregelverk for hund: http://www.skk.se/Global/Dokument/Utstallning/dopingregl03-T24.pdf Siter
MegaMarie Skrevet 17. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 17. Oktober 2011 Jeg har hørt at i Sverige er det å bruke BOT dekken regnet som doping. Men de kan jo ikke finne ut dette på en blodprøve, så hvordan finner de det ut? Siter
Monica123 Skrevet 17. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 17. Oktober 2011 Jeg har hørt at i Sverige er det å bruke BOT dekken regnet som doping. Men de kan jo ikke finne ut dette på en blodprøve, så hvordan finner de det ut? Vet ikke hvordan de gjlr det på hund,men på hest får de ikke tatt deg for og bruke BOT dekken hvis de ikke tar deg med dekknet på samme gjelder nåler.. Siter
Hampus Skrevet 17. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 17. Oktober 2011 Jeg har hørt at i Sverige er det å bruke BOT dekken regnet som doping. Men de kan jo ikke finne ut dette på en blodprøve, så hvordan finner de det ut? Det har jeg og hørt, og lurt på. Om det stemmer driver jeg faktisk med doping nå om dagen på Hampus. Bruker BOT dekkenet hans til vanlig bruk på våte og kalde høstdager. Siter
Guest Jonna Skrevet 17. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 17. Oktober 2011 BOT dekkenet ble satt opp på dorpinglisten, så tatt delvis av igjen. Om du bruker det som "behandling" for en skade så er det å annse som doping. Om du bruker det som forebyggende, til oppvarming e.l. så er det ikke det. Siter
Recommended Posts