Gå til innhold
Hundesonen.no

vil dele en novelle med dere=)


~Marlene~

Recommended Posts

Verdens BESTE julegave

"Stå opp Mira" sier mamma.

mamma`s støyende stemme høres over hele huset .

men mamma det er jo skolefri!!!!!!

"er det???" mamma så overassket ut. "ja det er det mamma" ." det visste jeg jo Mira vennen, sier mamma å går ned trappen får å lage frokost. *gjesper* nå er det jo snart jul, så kanskje jeg kan spørre mamma om jeg kan få en hundevalp som jeg ønsket meg så strekt tenkte jeg å gikk ned trappen.

"mamma du vet at det snart er jul?" ja vennen. jeg vet det sa mamma å smurte en brødskive med leverpostei."vet du hva jeg ønsker meg mamma? "la meg gjette sier mamma "å ser på meg me et lurt smil. hehe ja det er en hundevalp, jeg ønsker meg en nydeli liten hundelvalp,kan jeg få det mamma?? "nei vennen min, du vet at du ikke får hund, du kan få en gnager,hamster,kanin,marsvin...? "nei mamma hyler jeg å springer opp på rommet mitt, slenger igjen døra, kaster meg i senga og begynner å gråte,mens jeg tviholder på en hundebamse. "mamma vil ALDRI i livet gi meg en hund" tenker jeg å går over den store samlingen av hunder jeg har på rommet.10 plakater, 50 hundebamser og masse fine hundefigurer. min favoritthunderase var papillon for den var så liten å søt.

jeg går ned trappa får å si undskyld til mamma. mamma sitter å snakker me bestemor. akkaurat i det jeg kommer legge mamma på. "hva var det vennen min"? "undskyld mamma får at jeg ropte" mamma klemmer meg å sier at det ikke gjør noe. "vil du være hos bestemor imens jeg å pappa er å handler julegaver??"JA!!!! jeg fyker i gangen å tar på meg jakka, jeg elsker å være hos ebstemor får hun har en nydeli papillon hund som har valper. kom mamma sier jeg å tar på skoene. "jada"

(fremme hos bestemor)

"hade vennen kos deg nu" jada mamma det skal æ gjøre vettu" så kjører de ut. bestemor har noen venniner på besøk, jeg er sjenert så jeg går på favoritt rommet mitt der alle hundene er. hundemoren møter meg med glede, og i etter det kommer valpene sprigende mot meg av vill glede. jeg har en favoritt blandt dem nemli en som jeg kaller mika,hun er svart å kvit å hun har en slags svart maske rundt øynene.jeg koser lenge å vel med mika. plutseli kommer bestemor å sier at jeg er henta av mamma å pappa så jeg må dra. hade bestemor sier jeg trist å kler på meg sakte får å få se litt til av mika. så drar jeg.

jeg forteller mamma og pappa at jeg koste meg hos bestemor med hundene. "det var fint vennen" sier de å smiler.

du må bli med pappa å hente juletre, vi drar å hugger juletre , "pappa hva får jeg i julegave?" "det får vi se hva nisssen kommer med, og ser på meg med et sleipt smil

vi kommer hjem. jeg drar på på rommet får å skrive dagbok der skriver jeg 23/11-03 idag har jeg spurt mamma om jeg kunne få en hund til jul,men hun sier bare at jeg kan få en gnager å det vil jeg ikke ha! mens mamma å pappa var å handlet julegaver fikk jeg være hos bestemor,der storkoste jeg meg med min lille venn mika. jeg håper jeg får henne en vakker dag , natta dagbok.

neste dag

mamma å pappa sover, jeg går ned i stua der står juletreet pyntet å velstelt,men jeg bryr meg ikke om juletreet,nei pakkene, men jeg må sjekke hva jeg har fått i julesokken først*sukk* det vanlie lille kinderegget. jeg spiser det mens jeg ser på tv , der er det 3 nøtter til aksepott på tv, "skulle ønske at jeg å hadde 3 ønskenøtter" tenkte jeg mens jeg gomlet kinderegg. nå sto mamma å pappa opp. "go morgen" sa de. "har du sett alle pakkene Mira"? ja mamma. men ikke rørt dem. senere på dagen kommer bestemor, "vi ska spise ribbe sier mor,sett dere til bors nå" *sukk jaja må vel spise før pakkeåpnionga skjer.etter middagen som var utruli god så sier pappa, ja nå er det ikke lenge til vi ska åpne pakkene sier pappa, vi ska bare sove middagsvil til 8. NEI!! roper jeg1 vil åpne nå, klokka er jo 6! tulla bar vennen. bare start å åpne du. jippii, jeg sprinter mot alle pakkene*ritsj ritsj sier det i hele stua* nå er alle gavene mine åpnet.*sukk* ingen hund, det eneste jeg fikk var det vanlie:såpe, klær,hårbørst håpynt å enda en dagbok. jeg setter mej i sofaen å sutrer. vent litt sier mamma. der kommer bestemor me en stor pakke til. jeg tørker tårene å spør om jeg får åpne den. jada sier besta. klynk klynk hører jeg fra pakken, jeg river av hele papiret å der i en eske lå hun!!! Mika hylte jeg av glede! hun hadde rødt silkebånd rundt halsen. jeg hadde ikke sakt at jeg kalte den mika så det måtte jeg jo si.hun heter mika sa jeg. så jikk jeg å klemte pappa ,mamma å bestemor avhylende glede for jeg hadde nemli fått verdens BESTE julegave!

den har jeg skrevet, hva syns dere :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...