Gå til innhold
Hundesonen.no

Yodels jodle-kull ble født 22.12.


Yodel
 Share

Recommended Posts

  • Svar 630
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå begynner de å bli søte nå! De har begynt å spise fast føde, de leker, vandrer, JODLER, og er bare søøøte (og vakre!)

Første valp er født! En alledeles nydelig flott tegnet sort/hvit hannhund på 240 g

Sitat sms: "Vi har fått ei nydelig sort keiserinne! Alt vel!"

Hvordan syns du de er eksteriørmessig i kroppen?

Jeg må bare få si Yodel, jeg syns Jippi har vakre tegninger på utstillingssiden, og det er jo den som teller mest! Hun er ikke langt fra perfekt ihvertfall :wub:

Nope, ikke langt fra perfekt, og HELT perfekt på utstillings-siden :D

Jeg og mannen har pratet mye fram og tilbake og blitt enige om at vi ikke klarer å la Jippi bo noe som helst annet sted enn hjemme hos oss. Det blir faktisk første gang vi har en hund fra eget oppdrett boende hjemme hos oss fra den var valp (!) så det er på høy tid!

Også JODLER hun også nå! Jodelooooo!

Eksteriørmessig kunne jeg virkelig ikke vært mer fornøyd. De ER virkelig et eksklusivt kull, i mine øyne - og i mange andres. Etter at jeg la ut de første stå-bildene av Jippi på FB fikk jeg 3 forspørsel om kjøp fra utenlandske oppdrettere, men Jippi blir her hun :bananas:

De har begge FLOTTE overlinjer, supre hetteformede og små ører helt riktig plassert, flotte hodeformer, pr nå kunne jeg ønsket litt mer rynker på Jippi, men de kan være vanskelige å se grunnet sort og mye hvitt / lite skyggekasting.Flotte haler og halefester. Supre beinstammer. Gode vinkler. Domino er utpreget maskulin og Jippi er utpreget feminin. SUPRE bevegleser på begge.

Fantastiske forbryst. Flott halsbue, særlig på Jippi.

Pr. nå er det faktisk ikke så mye jeg skulle ønske annerledes. Om jeg skal pirke veeeldig: Kanskje en anelse mer "dybde" i bakbeinsvinkelen på Jippi, og en anelse mer markert bakbeinsvinkel på Domino. Litt usikker på hvordan potene blir. Det er jo Mille sin største feil.

Litt bildespam av vidunderene:

396378_10150513511607693_543512692_9208592_443263175_n.jpg

Domino 6,5 uke.

421740_10150510998477693_543512692_9200170_1333016287_n.jpg

402740_10150513511727693_543512692_9208593_141677152_n.jpg

431518_10150513511837693_543512692_9208594_1289762510_n.jpg

421255_10150513512277693_543512692_9208596_156293664_n.jpg

Chump chump

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NaaW! Nesten så jeg sier "vil haaaaaaaaaaa!" Ok, jeg sier det, for det er jo millebebis jooo! *sukk* Nydelige er dem, og selv om jeg foretrekker mye mindre hvitt (jada, kjerringa mot strømmen) så er de aldeles nydelige. :wub: Ikke glem at jeg står på valpeliste etter Jippi!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig skjønne små jodlere :wub:

Hva mener du med dybden i bakbeinsvinkelen?

har aldri vært utsatt for akkurat det uttrykket før ;)

Nei, var litt usikker på om folk ville skjønne hva jeg mente. Litt mer lår-bredde, gir det mer mening? Men igjen- dette er VELDIG pirk altså, for hun er egentlig helt perfekt akkuratt slik hun er. I mine øyne iallefall :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, var litt usikker på om folk ville skjønne hva jeg mente. Litt mer lår-bredde, gir det mer mening? Men igjen- dette er VELDIG pirk altså, for hun er egentlig helt perfekt akkuratt slik hun er. I mine øyne iallefall :wub:

mer lår-bredde gir mening :)

Lurte på om det var knevinklen du refererte til, men var ikke akkurat sikker.

Selvsagt er hun perfekt. Nå kan jeg ikke Basenji standarden veldig godt da, men hun ser ut som en veldig gjennomført, harmonisk og balansert valp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Seriøst.... ved siden av Corgivalper så må jo dette være noe av det søteste som finnes. Herrrrrrrrrrrrrlige valper Yodel - og jeg skjønner godt at du beholder Jippi - helskjønn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden du skal ha Jippi (yep, ingen som tror på at hun flytter lenger ser du) så kan jeg dra med bonden på besøk etterhvert så vi får hilse på Kaskosøster. :D

Ja, men nå er det oppe og avklart at hun blir her :D :D :D

(Også hadde tilfeldighetene det slik at uforutsette saker gjør at det ikke passer for sonisen som ville ha henne nå heller, så da er alt bare fryd og gammen)

Og dere er vælkommin anytime!

Eller kom til leto i mars? Har de med da- begge to- også kan jeg stille Kaskebass for deg? *Englefjes*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men nå er det oppe og avklart at hun blir her :D :D :D

(Også hadde tilfeldighetene det slik at uforutsette saker gjør at det ikke passer for sonisen som ville ha henne nå heller, så da er alt bare fryd og gammen)

Og dere er vælkommin anytime!

Eller kom til leto i mars? Har de med da- begge to- også kan jeg stille Kaskebass for deg? *Englefjes*

Den sonisen skal nok få kose masse med Kasko, ikke helt det samme, men kanskje en liten trøst i det minste. :)

Hmh, skal tenke på leto, men hadde eeeegentlig ikke tenkt å stille han på en stund *mumlenoeomhakkiøretogendelkrigsarr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drister jeg meg og sier at jeg vil ha Jippivalp sjøl? :lol:

Hvis hun blir parret med fantastiske Rio og de to kan gi røde valper, så er jeg med! :D Hihi

(jepp, jeg bare styrer alle kullene til Yodel :aww: Så det så! )

Så interessant å høre din mening om dem eksteriørmessig! :D Det blir spennende å se hvordan de gjør det i ringen! Jeg syntes selv de ser ut til å ha veldig gode kropper :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun blir parret med fantastiske Rio og de to kan gi røde valper, så er jeg med! :D Hihi

(jepp, jeg bare styrer alle kullene til Yodel :aww: Så det så! )

Så interessant å høre din mening om dem eksteriørmessig! :D Det blir spennende å se hvordan de gjør det i ringen! Jeg syntes selv de ser ut til å ha veldig gode kropper :ahappy:

Dersom hun blir parret med Rio (eller en annen tricolor) ANTAR jeg at hun kun vil få røde og sorte valper.

Dette er jeg rimelig sikker på da jeg vet hun har fått det sorte genet fra sin mor, og at far er ren rød, og dermed kun har gitt røde gener. Jippi (og Domino) er etter all sannsynlighet sorte med "rødt gen".

Dvs at de ikke kan få tri valper, da tri er et recessivt gen og må være tilstede hos begge foreldre for at det skal slå ut.

Jeg er veldig fornøyd med dem selv! Svigerfar var innom her i dag (han er eksteriørsommer- bl.a. på basenji) og han elsket dem begge- og særlig Jippi han også. Hadde bare god-ord. (Han sier ifra om det er oe han ikke liker). :D

Begge bitt er korrekte, Domino har begge testikler på plass :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten film fra helgen. Kamar kom på besøk, og det gikk helt greit mellom de to gutta (Rio & Kamar) , selvom du skulte litt på hverandre.

Begge er suuuupre med valpene!

Mot slutten av filmen kan dere også se en liten snutt av Jippi sine bevegelser. Ut av fokus, men dog :wub:

Skal se om jeg får tatt en bevegelesvideo av de etterhvert.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er lekker, altså :heart: Jeg liker kraven hennes jeg :ahappy:

Jeg også :heart:

Ja, glemte jo helt å si det. Mille & Luna dro hjem til mamman og pappan sin på lørdag, når valpene var 7,5 uke.

Det har gått ganke uproblematisk for valpene iallefall som har det innmarii kult med "onkel Rio".

Om en ukes tid skal Rio ut på prøve til sitt nye (forhåpentligvis permanente) hjem, og da kommer Bambi tilbake hit etter en lang ferie hos min mor, som veeeldig gjerne vil kidnappe prinsessa så snart anledningen byr seg.

Litt spent på hvordan den gamle dama vil takle to store pøbeltroll (hun er en utrolig snill men veldig prippen og sær dame).

Jeg tipper hun kommer til å ligge i stolen sin og snøfte høyt hver gang det løper en lømmel forbi. Det er det hun har gjor ved samtlige andre valpekull her i huset :lol:

Gleder meg til å få prinsessa tilbake i hus. Men hun bør kanskje forfremmes til dronningen nå? Selvom det allerede finnes en annen dronning på sonen? Jippi er jo den nye prinsessen her i huset :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også :heart:

Ja, glemte jo helt å si det. Mille & Luna dro hjem til mamman og pappan sin på lørdag, når valpene var 7,5 uke.

Det har gått ganke uproblematisk for valpene iallefall som har det innmarii kult med "onkel Rio".

Om en ukes tid skal Rio ut på prøve til sitt nye (forhåpentligvis permanente) hjem, og da kommer Bambi tilbake hit etter en lang ferie hos min mor, som veeeldig gjerne vil kidnappe prinsessa så snart anledningen byr seg.

Litt spent på hvordan den gamle dama vil takle to store pøbeltroll (hun er en snill men veldig prippen dame).

Jeg tipper hun kommer til å ligge i stolen sin og snøfte høyt hver gang det løper en lømmel forbi. Det er det hun har gjor ved omtrent samtlige andre valpekull her i huset :lol:

Gleder meg til å få prinsessa tilbake i hus. Men hun bør kanskje forfremmes til dronningen nå? Selvom det allerede finnes en annen dronning på sonen? Jippi er jo den nye prinsessen her i huset :)

Det fins mange dronninger på Sonen med forsjellige Dronning riker. Blaze er dronningen av Sesvollmoen (sikkert i hard strid med naboen som også er det :lol: )

Kjempe koselig film, kjenner jeg både gleder og gruer meg til valper selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...