Gå til innhold
Hundesonen.no

Varme vinterklær


Hugin
 Share

Recommended Posts

Hei!

Er det noen her inne som har noen tips til varmende vinterklær til hund?

Jeg er på utkikk etter noe som er vindtett, vanntett, og slitesterkt. Hunden min og jeg er mye ute om vinteren, og han elsker snø, men han er en whippet, og fryser fort, og får ganske lett forfrysninger om jeg ikke passer godt nok på. Jeg er helst ute etter en heldekkende dress. Det vi har av dress nå er Hurtta PRO, men denne er ikke på langt nær varm nok. I tillegg sliten vi litt med hvordan kanten på beina er, for der samler det seg ofte mye snø som blir veldig ubehagelig for han.

Hadde jeg kunnet, skulle jeg sydd selv, men jeg har innsett at det blir å ta vann over hodet, for jeg aner ikke hvordan man syr ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! :)

Vært innom whippetix et par ganger, men finner ikke det jeg er ute etter der, dessverre.

Skal høre med seleverkstedet! Takk for det. :)

Ellers er ikke dekken noe jeg er ute etter, for det har jeg masse av, hehe. Dress, derimot. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til min lille pelsdott brukar eg Hurtta PRO regndress/overall med Hurtta PRO fleeceoverall som kan festast inni regndressen med nokre knappar. Den funkar supert :)

Ellers har ein også Hurtta PRO vinterdress.

Som jeg skrev i innlegget, så er dessverre ikke Hurtta-dressen hans varm nok, i tillegg til at vi sliter litt med beina på den. Til mindre kalde dager uten snøbasing har den virket veldig bra, da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev i innlegget, så er dessverre ikke Hurtta-dressen hans varm nok, i tillegg til at vi sliter litt med beina på den. Til mindre kalde dager uten snøbasing har den virket veldig bra, da! :)

Har du bare èn av dressene da? Hurtta dressen består jo av to dresser, en "innerdress" av fleece og en som skal være utpå der igjen som er vind og vanntett. Vil tro at det blir mindre plass til snø om man har begge dressene? Noen som vet? Vurderer å kjøpe begge dressene til den lille hunden min. Men jeg trenger også noe som ikke slipper all snøen inn i beina og på magen, for da forsvinner hele poenget med en hel dress for vår del... Da kan vi like gjerne bruke et godt dekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...