Gå til innhold
Hundesonen.no

bur! når kan man fjerne det?


Recommended Posts

De tidligere eierne av Kaizer har brukt bur på han hele livet, og dette buret fikk jeg med da jeg fikk han hit. Buret ble satt opp i stua her og hver gang han skulle legge seg, la han seg i buret. Jeg kjøpte også en hundeseng til han, som også ligger på stua, med tanke på å kunne pakke vekk buret så snart han var vant til å roe seg andre steder.

Nå sover han 50/50 på begge steder, om han ikke har sneket seg opp i sofan.

Buret har ikke blitt brukt som bur her i hus, da døra er av, det har bare blitt pakket opp og stående slik at han skulle få ha med seg det stedet han var vant til å roe seg. Men siden han nå roer seg andre steder i tillegg, kan jeg da pakke vekk buret? Eller burde jeg vente til han nesten ikke bruker buret?

Buret er helt enormt(det er plass til hunden, meg OG en venninne inni :P ), og stua mi er veldig liten ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flåsete sagt: "Buret kan fjernes dagen før hunden kommer i hus!"

Men som seng og liggeplass funker selvsagt bur helt utmerket - har selv et stoffbur på soverommet som bostonen min bruker for å komme seg opp i sengen (60 cm høyt bur - 100 cm høy seng!)

Til stadighet finner jeg en beardis eller bostonen sovende mer eller mindre høylydt i det - og det er et fast tilfluktssted for en av dem når de får bein/tyggeting som tar litt tid å få i seg.

Men når man bruker det åpent, og som seng, blir det ikke værre for hunden når det blir tatt vekk, enn hvis man må vaske/fjerne eller kaste hundesengen de er vant til. Den vil nok lete litt i begynnelsen, men så er det ute av sinn.

Gjør ikke feilen som så mange andre, da - å sette noe høyt, dyrt og gulvstående der (f.eks. lamper, planter, etc) fort gjort at hunden glemmer seg og forsøker å "tyte" inn på sin vante plass! Vent en stund til du ser at hunden skjønner at det ikke er liggeplassen lenger...

Susanne

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er buret pakket sammen! så får vi se hvordan det går:) lot madrassen han hadde i buret bli liggende på gulvet i stede, slik at plassen hans fortsatt er der, den mangler bare tak og vegger;) Den kan forsåvidt bare bli liggende der, så kan jeg heller fjerne den også om den skal vise seg å være like i veien som buret eller om dyret ikke bruker den:)

Takk for tips:)

Godsaker han får spises forsåvidt overalt, han har skjønt at han får ha de i fred! ;)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...