Gå til innhold
Hundesonen.no

Voksenfôr?

Line_

Recommended Posts

Skrevet

Når kan jeg begynne med voksenfôr? Felix er nå 8 mnd. å går på valpefôr, men jeg vurderer å kjøpe voksenfôr når den sekken vi har nå er tom (1 kg igjen eller noe).. Er det for tidlig?

Skrevet

Felix er da altså ca 9 mnd. når jeg kanskje begynner med voksen fôr :) Får vell kanskje vurdere å kjøpe en pose til med valpefôr før jeg kjøper vvoksen :)

Skrevet

Eso er 9 mnd nå, jeg kjøpte nettopp en ny sekk med valpefor. Kommer sikkert til å gå over til voksenfor når denne sekken går tom over nyttår en gang :)

Skrevet

Jeg har hørt at man bør vente lengst mulig med å gå over til voksenfor. Små raser kan gå over ved 7 mnd alder mens større raser bør iallefall vente til de er over året.

Skrevet

Stemmer det at store raser skal gå lengre på valpefòr enn små?

Jada, jeg kan sikkert ringe oppdretter - men akkurat nå sitter jeg her og bare lurer, det har ingen hast.

Skrevet

Det kan du helt sikkert :) Husker ikke helt når LiLi begynte med voksenfôr, men det er en stund siden. Jeg bruker høy-energi-fôr da, så det er ikke så forskjellig fra valpefôr sånn sett, men det er mer fett for pelsen og sånn, og tanngreier.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...