Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppkast og blod


ElleBelle
 Share

Recommended Posts

Kom hjem til en sofa full av gul oppkast. Satt Bella ut, og hun løp i full fart for å finne et sted å bæsje. Ut kom det først helt vanlig bæsj, men på slutten rant det ut blod. 2 og 3 gangen hun måtte bæsje kom det ut flytende bæsj + blod. Har aldri opplevd at Bella har vært dårlig i magen. Hun har ikke spist noe uten om det vanlige, som er tørrfôr.

Hva gjør man for å få magen bra igjen?

Tar en telefon til dyrelegen hvis dette fortsetter, bare for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hundene her har diaré, faster jeg de i ett døgn hvis de er voksne og ellers friske. Deretter får de fiskeboller og kokt ris i et døgn. Innen de 48 timene har gått, har magen stabilisert seg her, og jeg går tilbake til vanlig fôr.

Jeg pleier også å gi zoolac, om de har mye diaré.

Er det mye blod? Og er det rødt og friskt på farge? Hvis det er rødt og lite, er det i så fall mest sannsynlig bare en liten rift og irritasjon i endetarmsåpningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Det er bare litt blod med rød og frisk farge

Jeg er ingen veterinær, men om min hund kastet opp og hadde diaré uten at jeg så andre symptom og visste hun ikke hadde fått i seg noe, hadde jeg fastet henne og sett an. Sånt skjer. Vi kan få diaré av og til vi også, uten at vi må på legevakta.

Men du ser hunden og kjenner den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du søker opp hadde jeg nettopp en tråd om blod i avføringen. Dyrlegen sa det var en liten tykktarmsinfeksjon, og jeg fikk med fôr med mye fiber hjem. Jeg hadde gitt fiskeboller og ris, skikkelig skånekost, men det var ikke helt riktig i det tilfellet.

Jeg kunne spart meg nesten en tusning på å ha is i magen iallefall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...