Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagstur på fjellet


Wanderlust
 Share

Recommended Posts

Jeg har veldig lyst til å ta en dagstur på fjellet før snøen kommer, men har ingen idè om hvor det er fint å dra. Jeg ser for meg at jeg egentlig kan kjøre et stykke opp (for er ikke ute etter klatretur), og bare kunne gå innover i fjellet i rolig tempo.

Ikke lenger reisevei enn 2(3) timer fra Oslo.

Så hvor er det fint å gå?

(Og om noen vil være med, så rop ut :whistle: )

Endret av Monica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å ta en dagstur på fjellet før snøen kommer, men har ingen idè om hvor det er fint å dra. Jeg ser for meg at jeg egentlig kan kjøre et stykke opp (for er ikke ute etter klatretur), og bare kunne gå innover i fjellet i rolig tempo.

Ikke lenger reisevei enn 2(3) timer fra Oslo.

Så hvor er det fint å gå?

(Og om noen vil være med, så rop ut :whistle: )

Hafjell? Der kan du jo kjøre helt opp på toppen av fjellet og gå innover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Vegglifjell? :) Kjøre opp forbi Veggli fjellstue og parkere bilen litt lengre opp der. Der kan du vandre fint innover fjellet med god utsikt mot Gaustadtoppen og Sør-Øst av Hardangervidda :) Veldig fint!

Ellers er det fint å kjøre opp til Norefjell og gå innover der. Stien oppover mot turisthytta Høgevarde er poppulæ hele året. Veldig greit å ta noen timer oppover der. Om dere har god tid kan dere jo gå helt opp til hytta (3 timer fra Norefjell), lunsje der, og gå tilbake igjen. Evt. kan dere kjøre inn til Tempelseter og gå opp til Høgevarde derifra (2 timers gange).

Vær oppmerksom på at om du vil inn på Høgevarde må en ha en DNT standardnøkkel :)

Om du vil kjøre enda lengre kan jeg selvfølgelig reklamere veldig av Hemsedal og alle turmulighetene her! :) Hemsedal.com har laget en topp 20 liste over topper i kommunen. Veldig mange flotte turer på denne lista. Turene er listet opp etter vanskelighetsgrad og lengde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...