Gå til innhold
Hundesonen.no

Røket korsbånd


Akita
 Share

Recommended Posts

Nå har det seg slik, etter mye om og med at jeg har røket korsbåndet. Var på friidretts trening 19 august, skulle hoppe over hinder og der plustelig kom det en knuse lyd i kneet og eg låg og skrek i 15 min til ambulansen kom. Treneren min og ambuansefolkene trodde det var korsbåndet men det ble veldig avvist på legevakten (møkkaplass, har alt for mange dårlige minner hos de) Legen mente kneskålen hadde falt ut og kommet rett på plass igjen.

Nå en god mnd etter med mye smerter, så har eg vært på volvat og mr og de har funnet ut av korsbåndet.

Skal under kniven.

Noen her som har vært igjennom det samme og hva kan eg vente meg fremover? Har ikke fått snakket skikkelig med en lege siden han er så fordømt opptatt.. Bare møkk lei alt nå. Lyst å ta meg en tur på biltema å få meg et par nye deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter faktisk å blomstrer etter en korsbåndsoperasjon på Volvat selv. Halvannen uke siden.

Operasjonsdagen kommer du inn fastende, du skal skifte til lækker sykehusdrakt og sokker. Så får du litt dop og ført inn til en liten sofakrok. Her kommer lege og anestisilege og snakker litt med deg. Sykepleier kommer med ett skjema om du godkjenner at skaden din blir oppført i ett arkiv. Så kommer en eller annen å henter deg (dopet var satt inn), og fører deg inn til op.sal. Her får du sprøyter og på 1 2 3 er du borte vekk. Etter op. blir du liggende en stund på Volvat om du kan reise hjem. Jeg fikk reise hjem samme dag i og med at jeg bodde i Oslo og hadde noen hjemme. Ellers kan du få sove over der. Første dagen var det slettes ikke vondt, morfinen lenge leve :P Jeg var totalt i ørska utover dagen, og så ble jeg dårlig pga morfin.

Personlig har jeg ikke slitt med voldsomme smerter etter dette, men jeg kjenner jo så klart kneet.

Kneet er stivt og veldig hovent, samt nokså blått.

Fysio på fortalte meg etter en uke at jeg kan legge full vekt på. Jeg turde ikke før han sa det var ok, for det føltes fullstendig ut som om jeg hadde gele i kneet. Mangel på muskulatur det vist :o Skjønner ikke det, jeg har jo ikke klart å rette ut benet siden mai.

Beregnet tid for rehab er 6-8 mnd.

Men rart du ikke har fått noenting da. Jeg fikk med meg masse papirer hjem når jeg fikk beskjed om at jeg skulle operere og hvilken dag (opererte privat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Eg skal ikke operere privat så derfor ting tar tid.

Men hadde du smerte i kneet før oper.? Eg klarer ikke å strekke ut foten helt. Leser på nettet at folks klarer å trene før operasjonen.

Og eg som ikke har fått meg en skikkelig natts søvn på over en mnd!

Morfin er en fin fin ting, fekk en god dose i ambulanse =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har hatt smerter hele tiden.

Helt normalt at du ikke klarer å strekke ut helt, men du kan prøve å trene opp litt musklatur alt nå. Stram opp forsiden av låret, hold litt og slipp. Jeg har fortsatt ikke fått rettet ut benet siden ulykken. Dette er ting du MÅ gjøre etter operasjon, så du kan likesågodt begynne å bygge muskulatur nhu.

Jeg synes det er rart at du ikke fikk henvisning til fysioterapeut. For det burde du hatt nå før operasjon. Mange ganger klarer man faktisk å trene opp benet såpass at du slipper operasjon. Gå til fastlegen din og få dette! Kanskje du slipper denne driten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk beskjed om å dra til fysio, men ikke noe henvisning. Har brukt over 5 lapper på kneet nå så derfor har eg ikke dratt. Men får eg dekket det, kan eg jo dra.

Operasjon blir det visst uansett, for eg har såpass med slark i kneet så han ville ha meg operert.

Men litt greit å fått litt info, så tusen takk igjen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til fastlegen å få henvisning! Du kan ikke gå slik *bestemme* Og så fikser du deg skikkelig skinne, ikke slik du får på apoteket men en mye bedre en. Jeg fikk min på Löplabbet. De har butikk i Bergen å ser jeg. Vet ikke om det de som har skinner, men du kan jo høre med de hvor de eventuelt har skikkelige skinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...