Gå til innhold
Hundesonen.no

Tibetansk Spaniel - Bjeffing


mortenna
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen.

Vi overtok i sommer verdens flotteste og snilleste Tibbegutt. Han er 1,5 år og er vannvittig snill.

Det eneste problemet vi har med han nå, er at han bjeffer nor voldsomt og blir veldig aggressiv hvis vi møter på større hunder. Hvis vi møter mindre hunder, eller hunder på hans størrelse, blir han bare veldig nysgjerrig og kontaktsøkende.

Vi prøver å irettesette han når han begynner å bjeffe og knurre, men han bare ignorerer oss og fortsetter.

Er det noen som har tips til hva vi kan gjøre?

Jeg vil ikke ha en hund som må irettesettes hardt fysisk, og vil heller ikke ha en hund jeg må si "nei" til under hele gåturen. Jeg vil ha en blid og fornøyd hund som takler det meste med et smil :)

Hjemme bjeffer han aldri, og blir aldri aggressiv.

HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en blid og fornøyd hund som takler det meste med et smil :)

Hjemme bjeffer han aldri, og blir aldri aggressiv.

HJELP!

Det vil alle :)

Men man må også ta hensyn til hunden sin og hvordan den har det. Det virker som han er usikker på større hunder, og da ville jeg latt ham slippe det, iallefall for en periode. Så når dere møter andre store hunder kan han heller komme til deg og få godbiter, dere kan trene sitt og bli e.l. Prøv å hold avstanden til den møtende hunden så stor at han klarer å ikke begynne å bjeffe.

Han er også i en litt vanskelig alder med mye hormoner - så jeg syntes han høres ganske så grei ut jeg. :)

Hvis dere jobber med dette en stund kan det hende han syntes større hunder blir greit igjen når han har blitt litt eldre. Det hjelper også om han kan få en stor hund som venn, en å bli trygg på, istedet for å hele tiden møte nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 years later...

Hei. Har en tibetansk spaniel på snart 2 år. 
han bjeffer noe sykt mye hver gang vi går forbi andre hunder. Om det er store eller småe har ingenting å si. 
han er veldig hormonell nå. 
han er en sosial hund, og har bor i huset med en husky. 
ingenting fungere. Nesten så han blir hypnotisert! Helt borte! 
prøvd å korrigere, prøvd god biter, holdt avstand, lot han hilse på.. når hilser på roer seg ned. Men fortsette å bjeffe med en gang vi går videre.. 

håper nå det er bare en periode mens han e så hormonell. 
 

noen som vet eller kan hjelpe med noen tips hva æ kan gjøre så vi får en fin, rolig tur:) 

ellers bjeffer han aldri, leker fint og er blid og fin liten gutt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...