Gå til innhold
Hundesonen.no

Rens av ørene


Krilo
 Share

Recommended Posts

Hva egner seg best til å rense ørene til hunden med? Ikke rens pga. Infeksjon eller noe, men rett og slett en ørevask.

Leo ble litt vel møkkete overalt i går etter herjing og leking i hundeparken i drammen. Og ser at han har blitt møkkete inni ørene også :P

Vet ikke helt hvilket under froum denne passer inn underm så modder får eventuelt flytte på den hvis den er feil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt noe som heter otriclean hos dyrelege og noen apoteker. Det er ørerensevann - du kan også bruke vanlig vann - eller øreskyllevann.

Sprut nedi, lukk igjen og gni godt før du renser ut med bommull.

https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=2592&ref=search her er en ørerens til hund f.ex :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del ikke bruk vanlig vann, får du ikke ut/tørket alt så surner dette fort og du ender opp med soppinfeksjon (typisk på hunder som bader for mye). Otriclean som Anette skriver er ett bra produkt, litt vell oljete til min smak og passer best på hunder som sliter med ørevoks. Til mnd vask eller bare rengjøring, som du er ute etter, ville jeg prøvd å få tak i Virbac Epi-Otik. Den har en god rensende effekt, er mild og ikke skadelig om det blir mengder igjen i øret og brukes ofte til forbygging av ørebetennelse hos hunder som er predisponert for dette :) De selger den hos de fleste veterinærer og noen dyrebutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fukter en bomullspad og tørker bort ørevoksen. Funker fint på min hund :)

Hehe, ja eller våtservietter (for de sarte barnerumper), funker fint det og til selve øret, men nedi inni der bør vi pille mist mulig for ikke å trigge slinhinnenen til å produsere mer ørevoks, og da er det fint å bruke midler som er milde og beregnet på hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...