mixew Skrevet 2. September 2011 Rapporter Skrevet 2. September 2011 Nå har jeg bakt brett nr. 4 med muffins i dag å vær enda ett kommer ut av ovnen med FLATE muffins Hvordan i all verden klarer dere å få muffins med topp??? Guttungen skal feire bursdag i morgen og i mitt hode serverer jeg da de flotteste muffins med icing å greier, men neida...her blir det istedet servert flate, utoverhengende muffins som ikke er noe gøy å pynte Noen som har gode råd å komme med? Har prøvd med da 4 forskjellige mengder og alltid to former oppi hverandre... Siter
SoppenCamilla Skrevet 2. September 2011 Rapporter Skrevet 2. September 2011 Hell mer røre oppi formene? Nei, jeg anbefaler virkelig å kjøpe et sånt muffinsbrett som du kan putte formene i sånn at de absolutt ikke KAN flyte utover! Jeg har ett i metall (eller hva det nå er, det er ihvertfall hardt), og ett mer sånn gummiaktig, og begge fungerer suverent. Siter
Synnikken Skrevet 2. September 2011 Rapporter Skrevet 2. September 2011 få se oppskriften du bruker da Siter
simira Skrevet 2. September 2011 Rapporter Skrevet 2. September 2011 Lager du muffins med røre eller deig? Jeg lager muffins med røre, og de hever ikke ut av formene i det hele tatt. Jeg tror at du må ha fastere deig for å få " topp"på dem. Det kommer også såklart litt an på oppskriften, forholdet mellom mel, egg, smør, om du bruker bakepulver osv. Siter
mixew Skrevet 2. September 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 2. September 2011 få se oppskriften du bruker da indigredienser: 3 egg 3 1/2 dl sukker 225 g margarin 2 dl melk 5 dl hvetemel 3 ts bakepulver 3 ts vaniljesukker Siter
Caroline Skrevet 2. September 2011 Rapporter Skrevet 2. September 2011 Merkelig, jeg får alltid topp på mine selv om jeg bare slenger sammen en random røre av det jeg har liggende... Lager ikke så vanvittig tykk røre heller egentlig. Siter
*Marianne* Skrevet 2. September 2011 Rapporter Skrevet 2. September 2011 indigredienser: 3 egg 3 1/2 dl sukker 225 g margarin 2 dl melk 5 dl hvetemel 3 ts bakepulver 3 ts vaniljesukker Visper du sukker og egg til eggedosis først, eller visper du smør og sukker hvitt? Forskjellen på muffins og cupcakes er akkurat det, og jeg fant ut at det var først når jeg vispet smør og sukker hvitt først (blir luftigere) og så tilsetter det andre ingrediensene, at jeg fikk dem til å bli sånn "luftige og høye". (da blir røren litt tjukkere også, mer deig liksom)Også må man være litt forsiktig med å åpne ovnen før muffinsene er faste nok til at de ikke synker sammen... Siter
mixew Skrevet 3. September 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 3. September 2011 Visper du sukker og egg til eggedosis først, eller visper du smør og sukker hvitt? Forskjellen på muffins og cupcakes er akkurat det, og jeg fant ut at det var først når jeg vispet smør og sukker hvitt først (blir luftigere) og så tilsetter det andre ingrediensene, at jeg fikk dem til å bli sånn "luftige og høye". (da blir røren litt tjukkere også, mer deig liksom)Også må man være litt forsiktig med å åpne ovnen før muffinsene er faste nok til at de ikke synker sammen... Jeg har vispet eggedosis først ja, men da blir det prøvelagd en røre i kveld etter bursdagen med smør og sukker først Neste prosjekt blir å få lagd lavkarbo muffins med topp også...må si det er en smule drygt å bake masse, men ikke kan smake Siter
OlavEmil Skrevet 3. September 2011 Rapporter Skrevet 3. September 2011 Eg er no van med at muffins skal vere flate, eg. Berre slike kunstige kjøpemuffins som har topp. Men kanskje dei eg har fått heimelaga muffins av opp gjennom tidene ikkje har vore noko særleg til bakarar..? Siter
Recommended Posts