Gå til innhold
Hundesonen.no

Belønning i lydighet?


Trulte70

Recommended Posts

Vi har kastet oss ut i ting vi ikke kan ( :lol: ) og skal starte uoffisell klasse 1 i dag... Mangler et par øvelser, men det er uansett greit å få kjørt igjennom før den offisielle om 2 uker...

Spørsmålet er: Hvor mye kan man belønne etter hver øvelse? Type "klapp på hodet" eller kan man "herje vilt"?? Sånn for å ha nevnt ytterlighetene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Springthing

I klasse 1 tror jeg dommerne er villig til å godta ganske mye, det er i alle fall mitt inntrykk. Jeg vil si det er veldig mye nærmere herje vilt enn klappe på hodet. Jeg hopper og spretter og ut med armer og høy glad stemme, og har aldri fått drlige tilbakemeldinger fra dommerne på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I klasse 1 tror jeg dommerne er villig til å godta ganske mye, det er i alle fall mitt inntrykk. Jeg vil si det er veldig mye nærmere herje vilt enn klappe på hodet. Jeg hopper og spretter og ut med armer og høy glad stemme, og har aldri fått drlige tilbakemeldinger fra dommerne på det.

Og om man belønner med f.eks. leke på uoffisell...blir man bortvist og utestengt på livstid!? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er den uoffisielle til LP Bergen du skal delta på, tillater de bruk av godbiter i ringen :ahappy:

Glemte det viktigste: Lykke til! :D

Spurte dommeren, og man fikk belønne med leke/godbit, men da var ikke resultatet tellende... Valgte å belønne med litt herjing, og det gikk greit :D

Vi fikk 0 på stå under marsj (som vi egentlig ikke har trent på *hviske*) og 6,5 på avstandskommando (han ålte seg nærmere og nærmere :D ) ellers hadde vi 8,5-9,5 på resten av øvelsene - helt greit for en IPO-gremlins som aldri har startet lydighet før :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte dommeren, og man fikk belønne med leke/godbit, men da var ikke resultatet tellende... Valgte å belønne med litt herjing, og det gikk greit :D

Vi fikk 0 på stå under marsj (som vi egentlig ikke har trent på *hviske*) og 6,5 på avstandskommando (han ålte seg nærmere og nærmere :D ) ellers hadde vi 8,5-9,5 på resten av øvelsene - helt greit for en IPO-gremlins som aldri har startet lydighet før :lol:

Kjempebra :D Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte dommeren, og man fikk belønne med leke/godbit, men da var ikke resultatet tellende... Valgte å belønne med litt herjing, og det gikk greit :D

Vi fikk 0 på stå under marsj (som vi egentlig ikke har trent på *hviske*) og 6,5 på avstandskommando (han ålte seg nærmere og nærmere :D ) ellers hadde vi 8,5-9,5 på resten av øvelsene - helt greit for en IPO-gremlins som aldri har startet lydighet før :lol:

Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, sleper du på belger'n din du? Jeg henger som regel som et slips etter, jeg :P

Lykke til på stevne :ahappy:

:lol: Nei, jeg slipper strengt tatt å slepe på henne, men det er sjelden at jeg henger på slep etter henne. Hun går oftest pent i bånd. Men på når konkurransenervene mine tar over, og jeg virrer frem og tilbake, hender det at vi kolliderer :icon_redface:

Og tusen takk, det trengs :ahappy: Virrete eier egner seg ikke i konkurranseringen, jeg har faktisk gått rett i ringbåndet en gang :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...